Ont i njurarna !
Komplikationer
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Ont i njurarna !

    Jag har haft känningar åt njurarna hela denna grav. ända sedan i början.. först känndes det mest som mensvärk så jag trodde det var för att jag blev gravid så snabbt som jag hade ont.
    Men det blir bara värre och värre.
    Har sökt hjälp och de har kollat njurarna och fostret med ett extra ultraljud, utan att hitta något mer än att njurarna är något förstorade.

    De förklarade att det kunde vara så att fostret trycker lite på njurarna så att de blir svullna eller att det är njursten.
    Men om man har njursten ska man väl klättra på väggarna vad jag har hört??

    Symtom:
    Inte varje dag, har inte kunnat asossiera med om jag ätit eller druckit något spec.
    Börjar som lite mensvärk i äggstockarna sedan flyttar det till magen och det känns som sten i magen.
    Sedan kommer det även i ryggen och njurarna och går upp i ryggen och det är inte skönt...!
    Det går över efter några timmar och jag innbillar mig att det hjälper om jag dricker flera liter vatten och bara hinkar i mig.
    Sedan kan jag ha lite känning i flera dagar efteråt och som träningsvärk liksom. detta kommer lite nu och då. ca en gång i veckan nu på slutet.

    Någon som känner igen sig?
  2. 1
    Ont i njurarna ! Jag har haft känningar åt njurarna hela denna grav. ända sedan i början.. först känndes det mest som mensvärk så jag trodde det var för att jag blev gravid så snabbt som jag hade ont.
    Men det blir bara värre och värre.
    Har sökt hjälp och de har kollat njurarna och fostret med ett extra ultraljud, utan att hitta något mer än att njurarna är något förstorade.

    De förklarade att det kunde vara så att fostret trycker lite på njurarna så att de blir svullna eller att det är njursten.
    Men om man har njursten ska man väl klättra på väggarna vad jag har hört??

    Symtom:
    Inte varje dag, har inte kunnat asossiera med om jag ätit eller druckit något spec.
    Börjar som lite mensvärk i äggstockarna sedan flyttar det till magen och det känns som sten i magen.
    Sedan kommer det även i ryggen och njurarna och går upp i ryggen och det är inte skönt...!
    Det går över efter några timmar och jag innbillar mig att det hjälper om jag dricker flera liter vatten och bara hinkar i mig.
    Sedan kan jag ha lite känning i flera dagar efteråt och som träningsvärk liksom. detta kommer lite nu och då. ca en gång i veckan nu på slutet.

    Någon som känner igen sig?
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2

    nja

    nja...kanske, jag inbillade mig ganska tidigt i grav att jag hade njurbäcksinflammation och frågade om det en hel del på denna sida. jag hade ej gravtestat ännu var på bim +5 och det högg och molade i njurtrakten på båda sidor om ryggraden. jag testade gravtest:positivt och jag fick göra bakttest och det visade ingenting. skönt tyckte jag och dagen efter var det borta. jag har dock mina egna teorier. jag kände mig ganska uppkörd i magen och tarmarna att jag drar slutsatsen att det jag hade var endast en svullenhet i hela magregionen och att det tryckte upp mot njurarna. eftersom man blir lätt trög i magen/tarmarna under grav så kanske det inte är helt fel slutsats.
  4. 2
    nja nja...kanske, jag inbillade mig ganska tidigt i grav att jag hade njurbäcksinflammation och frågade om det en hel del på denna sida. jag hade ej gravtestat ännu var på bim +5 och det högg och molade i njurtrakten på båda sidor om ryggraden. jag testade gravtest:positivt och jag fick göra bakttest och det visade ingenting. skönt tyckte jag och dagen efter var det borta. jag har dock mina egna teorier. jag kände mig ganska uppkörd i magen och tarmarna att jag drar slutsatsen att det jag hade var endast en svullenhet i hela magregionen och att det tryckte upp mot njurarna. eftersom man blir lätt trög i magen/tarmarna under grav så kanske det inte är helt fel slutsats.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    Inte trög i

    maggen jag... snarare tvärt om.
    hoppas bara det onda försvinner när jag gått klart denna grav. Känner mig så stor och otymplig och folk tror att jag ska ha alldeles snart.. och då är det inte roligt att säga at jag har över tre månader kvar.
    Jag vaggar redan fram.
  6. 3
    Inte trög i maggen jag... snarare tvärt om.
    hoppas bara det onda försvinner när jag gått klart denna grav. Känner mig så stor och otymplig och folk tror att jag ska ha alldeles snart.. och då är det inte roligt att säga at jag har över tre månader kvar.
    Jag vaggar redan fram.
  7. Elina
    #4

    Precis så

    har jag också haft under mina tre graviditeterna. Det har nästan varit det första grav. tecknet! Jag fick också njuar kollade med ul och man hittade ingenting. Vet alltså egentligen inte vad det är. Men det verkar vara ganska vanligt och ofarligt. Det som var jobbigt var att under förlossningen med första barnet gjorde det mer ont i njurarna än själva värkarna.
    Men du.. kan det inte vara livmodern som tränar sig då? Det kan ju mola lite bak + att du sa att det gjorde ont framåt. Du blev säkert inte klokare nu va! ;0)
  8. 4
    Precis så har jag också haft under mina tre graviditeterna. Det har nästan varit det första grav. tecknet! Jag fick också njuar kollade med ul och man hittade ingenting. Vet alltså egentligen inte vad det är. Men det verkar vara ganska vanligt och ofarligt. Det som var jobbigt var att under förlossningen med första barnet gjorde det mer ont i njurarna än själva värkarna.
    Men du.. kan det inte vara livmodern som tränar sig då? Det kan ju mola lite bak + att du sa att det gjorde ont framåt. Du blev säkert inte klokare nu va! ;0)

Liknande trådar

  1. Njurarna har lagt av!
    By Barnbarnet in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 16:33
  2. Foder som är bra för njurarna?
    By wildhearts in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 22:35
  3. Så ont i njurarna :(
    By P...... in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 21:35
  4. Ont i njurarna?? O magen med :(
    By Emilise in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 18:48
  5. Cystor i njurarna
    By Tess in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 21:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar