Skötbord från Jysk?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Skötbord från Jysk?

    Nån som vet om det är nåt att ha. Nikolai, syns här:
    http://www.nlab.dk/jysk/sv/varekatalog_2005-06/imagepage25.htm

    Vi har ett vägghängt från Ikea nu, men jag är inne på att jag vill ha ett med förvaring för små kläder, tygblöjorna etc.
  2. 1
    Skötbord från Jysk? Nån som vet om det är nåt att ha. Nikolai, syns här:
    http://www.nlab.dk/jysk/sv/varekatalog_2005-06/imagepage25.htm

    Vi har ett vägghängt från Ikea nu, men jag är inne på att jag vill ha ett med förvaring för små kläder, tygblöjorna etc.
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    vänta

    ska jag se, tror jag har en tidning med utvärderingar i.

  4. 2
    vänta ska jag se, tror jag har en tidning med utvärderingar i.

  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Det ser..

    ...fint ut tycker jag MEN jag är generellt rätt negativ till just Jysk o deras produkter, tycker tyvärr att kvaliten brukar vara dålig.

    Men jag tycker helt klart du ska åka o titta..ser som sagt fint ut, gillar att det var som typ hyllor bakom också!

    Hoppas ni hade en bra nyårsafton!!

    *kram*
  6. 3
    Det ser.. ...fint ut tycker jag MEN jag är generellt rätt negativ till just Jysk o deras produkter, tycker tyvärr att kvaliten brukar vara dålig.

    Men jag tycker helt klart du ska åka o titta..ser som sagt fint ut, gillar att det var som typ hyllor bakom också!

    Hoppas ni hade en bra nyårsafton!!

    *kram*
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Jo, kvalitén

    kan ju vara si & så med.
    Jag har klämt & känt lite på det i affären också vid 2 tillfällen. Får se om det blir det, eller kanske nåt från Ikea istället.

    Vi köpte en byrå till minstingen på Jysk häromdagen. Rejäl & fin, och allt fanns med och inga delar var felvända. *impad*
    Har annars haft diverse mindre roliga erfarenheter av Jyskmöbler ;-)

    Hylklan bakom kan man senare montera på byrån & få en större möbel.. fanns lite bilder på länken jag visade, men det syntes ju inte jättebra där om man säger så. Den går hur som helst att bygga om på ett gäng olika sätt efter blöjperioden.

    Kram!
  8. 4
    Jo, kvalitén kan ju vara si & så med.
    Jag har klämt & känt lite på det i affären också vid 2 tillfällen. Får se om det blir det, eller kanske nåt från Ikea istället.

    Vi köpte en byrå till minstingen på Jysk häromdagen. Rejäl & fin, och allt fanns med och inga delar var felvända. *impad*
    Har annars haft diverse mindre roliga erfarenheter av Jyskmöbler ;-)

    Hylklan bakom kan man senare montera på byrån & få en större möbel.. fanns lite bilder på länken jag visade, men det syntes ju inte jättebra där om man säger så. Den går hur som helst att bygga om på ett gäng olika sätt efter blöjperioden.

    Kram!
  9. Labolina
    #5

    Kul

    Att det är fler som är inne på tygblöjor. Kärde med kooshies fram till Johan var ca 1 år och barnomsorgen kom in i bilden. Sedan dess har det blivit papper..

    Vad har ni använt er av?
  10. 5
    Kul Att det är fler som är inne på tygblöjor. Kärde med kooshies fram till Johan var ca 1 år och barnomsorgen kom in i bilden. Sedan dess har det blivit papper..

    Vad har ni använt er av?
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Detta blir första gången

    har köpt en massa beg. som räcker hela perioden.

    Väldigt många allt-i-ett blöjor för minstingen, ska köpa till rispapper bara. Har en stor påse med vikblöjor också, och en massa annat. 5 stora påsar vart det!! Kooshies tror jag där är en del, och en del annat. Flera olika märken, minns inte ens namnen på dom nu :-)

    Har tvättat de minsta & lagt i en byrå tills det är dags att använda dom :-)
  12. 6
    Detta blir första gången har köpt en massa beg. som räcker hela perioden.

    Väldigt många allt-i-ett blöjor för minstingen, ska köpa till rispapper bara. Har en stor påse med vikblöjor också, och en massa annat. 5 stora påsar vart det!! Kooshies tror jag där är en del, och en del annat. Flera olika märken, minns inte ens namnen på dom nu :-)

    Har tvättat de minsta & lagt i en byrå tills det är dags att använda dom :-)
  13. Labolina
    #7

    Vilken tur

    att ni fått tag på begagnade, de suger upp mycket bättre. Rispapper använde vi inte förens jag slutade att helamma. Det var ju bara gegg innan så det spolade vi av och la blöjan i en hink. Tvättade varannan var tredje dag och med övrig 60 tvätt. Dock så använde vi efter den första envisa perioden pappersblöjor på natten. Upplevde att han blev väldigt röd om han kissat och blev liggandes i det. Har hört att en del barn är känsligare än andra och blir lättare röd. Det finns visst en inlägg man kan ha i blöjan så att de är torra mot huden (lite i stil med underställ på oss vuxna, transporterar bort fukten från huden och håller det torrt.) Jag har dock generellt tyckt att det skall vara enkelt så ilägg för att ex öka uppsugningsförmågan har inte riktigt varit min grej.

    Har fått låna en låda med vikblöjor och var positivt överaskad.

    Hoppas att ni blir nöjda!
  14. 7
    Vilken tur att ni fått tag på begagnade, de suger upp mycket bättre. Rispapper använde vi inte förens jag slutade att helamma. Det var ju bara gegg innan så det spolade vi av och la blöjan i en hink. Tvättade varannan var tredje dag och med övrig 60 tvätt. Dock så använde vi efter den första envisa perioden pappersblöjor på natten. Upplevde att han blev väldigt röd om han kissat och blev liggandes i det. Har hört att en del barn är känsligare än andra och blir lättare röd. Det finns visst en inlägg man kan ha i blöjan så att de är torra mot huden (lite i stil med underställ på oss vuxna, transporterar bort fukten från huden och håller det torrt.) Jag har dock generellt tyckt att det skall vara enkelt så ilägg för att ex öka uppsugningsförmågan har inte riktigt varit min grej.

    Har fått låna en låda med vikblöjor och var positivt överaskad.

    Hoppas att ni blir nöjda!
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Har också funderingar

    på engångsblöjor på natten. Av bekvämlighetsskäl, för att förhoppningsvis inte behöva gå upp & byta om det bara är lite kiss i blöjan.

    Nu har jag kollat vikbeskrivning på Imsevimse, så jag ska försöka mig på en vikning nu tänkte jag :-)
  16. 8
    Har också funderingar på engångsblöjor på natten. Av bekvämlighetsskäl, för att förhoppningsvis inte behöva gå upp & byta om det bara är lite kiss i blöjan.

    Nu har jag kollat vikbeskrivning på Imsevimse, så jag ska försöka mig på en vikning nu tänkte jag :-)
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9

    hm

    fanns en massa olika skötbord, men inget från Jysk.. Tror som karin att du får känna på kvalisorten för att bestämma dig.

    kram
  18. 9
    hm fanns en massa olika skötbord, men inget från Jysk.. Tror som karin att du får känna på kvalisorten för att bestämma dig.

    kram
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    Nej!

    Läste ett test där de fått usel kritik! Hoppas vekligen att jag inte misstar mig, men jag tror att det var råd och rön som gjorde testet? Ska försöka se om jag hittar någon info...
  20. 10
    Nej! Läste ett test där de fått usel kritik! Hoppas vekligen att jag inte misstar mig, men jag tror att det var råd och rön som gjorde testet? Ska försöka se om jag hittar någon info...
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11

    fel av mig...

    det var inte råd och rön.. ska leta vidare. Tror det enbart var Ikeas vägghängda och ett par till som klarade testet.. Tror att de övriga var för ostabila? Asch.. De kan ju fungera i alla fall.. Jag är bara så överdrivet nojig ang skötbord... !!!
  22. 11
    fel av mig... det var inte råd och rön.. ska leta vidare. Tror det enbart var Ikeas vägghängda och ett par till som klarade testet.. Tror att de övriga var för ostabila? Asch.. De kan ju fungera i alla fall.. Jag är bara så överdrivet nojig ang skötbord... !!!
  23. Medlem sedan
    Mar 2002
    #12

    Därför jag frågar

    för jag vill inte köpa nån skit ju :-/

    Vet du nåt om Diktad från Ikea då?

    Hoppas du hittar testet :)
  24. 12
    Därför jag frågar för jag vill inte köpa nån skit ju :-/

    Vet du nåt om Diktad från Ikea då?

    Hoppas du hittar testet :)
  25. Tise bf 10/2
    #13

    Såg fint ut på bilden

    tycker jag.
    Men, eftersom jag tycker att Jysks kvalitet överlag är under all kritik så skulle jag ändå inte köpa det.

    Håller med om att förvaring är bra att ha. Vi har ännu inte ordnat med skötbord och jag vet inte vad jag vill ha heller! Har tittat på de mesta men ännu inte hittat något som duger. Till de andra barnen hade vi ett Tvättbjörne som man ställer på badkaret och det var toppenbra! (men det passar tyvärr inte på vårt nuvarande badkar)
  26. 13
    Såg fint ut på bilden tycker jag.
    Men, eftersom jag tycker att Jysks kvalitet överlag är under all kritik så skulle jag ändå inte köpa det.

    Håller med om att förvaring är bra att ha. Vi har ännu inte ordnat med skötbord och jag vet inte vad jag vill ha heller! Har tittat på de mesta men ännu inte hittat något som duger. Till de andra barnen hade vi ett Tvättbjörne som man ställer på badkaret och det var toppenbra! (men det passar tyvärr inte på vårt nuvarande badkar)
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14

    Om den känns bra..

    ..så tycker jag att den verkar prisvärd o fin är den!
    Vi har skötbord på tvättmaskinen...enda alternativet här...min pappa har snickrat en låda efter maskinens mått o sen har vi en skumgummiskötbädd i den. Vi har ju bara en 3:a så man får trycka ihop sig lite. Hade vi plats så skulle jag vilja ha nåt liknande skötbords-byrå-aktigt till bebisen.

    *kram*
  28. 14
    Om den känns bra.. ..så tycker jag att den verkar prisvärd o fin är den!
    Vi har skötbord på tvättmaskinen...enda alternativet här...min pappa har snickrat en låda efter maskinens mått o sen har vi en skumgummiskötbädd i den. Vi har ju bara en 3:a så man får trycka ihop sig lite. Hade vi plats så skulle jag vilja ha nåt liknande skötbords-byrå-aktigt till bebisen.

    *kram*
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15

    Ja, gör det!

    om du hittar en länk så lägg gärna ut den,
    sambon är på skötbordsjakt o är kanske intresserad av sånt.
    om inte annat så kan jag påpeka saker när han väl har valt sen.

    Vårt gamla skötbord föll ihop med Viktor på (det gick bra, han föll inte av) men då var han ifs säkert för tung eg. men det var hur som helst alltid instabilt.
    Ett sånt som står över badkaret, säljs fortfarande på babyland tex, heter ngt i stil med M-50.
  30. 15
    Ja, gör det! om du hittar en länk så lägg gärna ut den,
    sambon är på skötbordsjakt o är kanske intresserad av sånt.
    om inte annat så kan jag påpeka saker när han väl har valt sen.

    Vårt gamla skötbord föll ihop med Viktor på (det gick bra, han föll inte av) men då var han ifs säkert för tung eg. men det var hur som helst alltid instabilt.
    Ett sånt som står över badkaret, säljs fortfarande på babyland tex, heter ngt i stil med M-50.
  31. Medlem sedan
    Jul 2005
    #16

    Negativt omdömme

    Min kompis köpte ett när de ick sin son, väldigt praktiskt etc men det var väldigt rangligt och höll inte så bra i stabiliteten. Var oxå inne på att köpa det men så ändrade vi oss efter ett besök hos dem...
  32. 16
    Negativt omdömme Min kompis köpte ett när de ick sin son, väldigt praktiskt etc men det var väldigt rangligt och höll inte så bra i stabiliteten. Var oxå inne på att köpa det men så ändrade vi oss efter ett besök hos dem...
  33. Medlem sedan
    Mar 2002
    #17

    Tack Sarah

    då var det bestämt, det blir _inte_ det skötbordet.

    Då blir det kanske Diktad från Ikea istället. Det verkar rejälare.. :)
  34. 17
    Tack Sarah då var det bestämt, det blir _inte_ det skötbordet.

    Då blir det kanske Diktad från Ikea istället. Det verkar rejälare.. :)

Liknande trådar

  1. Studsmatta från JYSK?
    By Busungarnas mamma in forum Småbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 18:35
  2. Ute möbler från Jysk
    By mamma till a&a in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 08:10
  3. Bobuxkopior från Jysk...
    By -cat in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 09:25
  4. Ekbord från Jysk
    By Katta1 in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 21:55
  5. barnstol från Jysk
    By Stockholms-Stina in forum _0505 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 16:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar