Idag så
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Idag så

    fyller min lille plutt två år!!! Visst är det sjukt?! Och här sitter hans mamma och funderar på vad i helsicke dessa två år sprungit iväg...

    Vi har varit på dagis och bjudit på glass idag, de blev helt ställda, -Oj, fyller han ÅR idag??? Det hade vi missat... (annars flaggar de alltid på födelsedagar och har lite andra saker för sig. Det är väl helt klart den största nackdelen med att fylla år första vardagen på nya året, ingen har hunnit med att komma ihåg det)Men det blev bra till slut iallafall.

    Sedan var jag inne på sjukhuset i dag för jag skulle fixa lite rekvisita till ett jobb som ska plåtas imorgon och åkte då i samma hiss som vi dagligen åkte i när vi låg på neo när han var precis nyfödd, gissa om det var en nostalgitripp eller så?!

    SÅ nu har jag läst hela förslossningsjournalen journalen och vi har kollat på bebiskort ihop, barnen och jag och bebissuget är nu starkare than ever kan jag säga!!!

    Alexandra är helt klart på min sida, dock med förbehållningen att det ska vara en lillasyster som inte är så \"stökig\", Amadeus är nog också me, han gillar bebisar!! Det är bara maken kvar då som kan behöva lite mer övertygelse, men det ska jag nog klara av *hål-i-huvudet-tjat* he he!!

    Hoppas alla här har det bra!

    Jkpg-gänget vad sägs om en gemensam födesedagsfika snart??

    Kramelikram
  2. 1
    Idag så fyller min lille plutt två år!!! Visst är det sjukt?! Och här sitter hans mamma och funderar på vad i helsicke dessa två år sprungit iväg...

    Vi har varit på dagis och bjudit på glass idag, de blev helt ställda, -Oj, fyller han ÅR idag??? Det hade vi missat... (annars flaggar de alltid på födelsedagar och har lite andra saker för sig. Det är väl helt klart den största nackdelen med att fylla år första vardagen på nya året, ingen har hunnit med att komma ihåg det)Men det blev bra till slut iallafall.

    Sedan var jag inne på sjukhuset i dag för jag skulle fixa lite rekvisita till ett jobb som ska plåtas imorgon och åkte då i samma hiss som vi dagligen åkte i när vi låg på neo när han var precis nyfödd, gissa om det var en nostalgitripp eller så?!

    SÅ nu har jag läst hela förslossningsjournalen journalen och vi har kollat på bebiskort ihop, barnen och jag och bebissuget är nu starkare than ever kan jag säga!!!

    Alexandra är helt klart på min sida, dock med förbehållningen att det ska vara en lillasyster som inte är så \"stökig\", Amadeus är nog också me, han gillar bebisar!! Det är bara maken kvar då som kan behöva lite mer övertygelse, men det ska jag nog klara av *hål-i-huvudet-tjat* he he!!

    Hoppas alla här har det bra!

    Jkpg-gänget vad sägs om en gemensam födesedagsfika snart??

    Kramelikram
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    tycker jag det

    och ses sååå gärna.

    Ännu ett \"Största grattiset\" till allas vår favvoamadeus på stora dagen. Söt han var i tidningen!!

    Klart man blir både nostalgisk och bebissugen.. själv har jag ju \"bara\" 50ca dagar kvar till \"bebissnosartid\"

    kram
  4. 2
    tycker jag det och ses sååå gärna.

    Ännu ett \"Största grattiset\" till allas vår favvoamadeus på stora dagen. Söt han var i tidningen!!

    Klart man blir både nostalgisk och bebissugen.. själv har jag ju \"bara\" 50ca dagar kvar till \"bebissnosartid\"

    kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    Grattis!

    Stort grattis till 2-åringen! Ja, det har verkligen gått fort. Myra är ju min sk \"sista\" så jag försöker förtränga bebislängtan...

    Kramar till er!
  6. 3
    Grattis! Stort grattis till 2-åringen! Ja, det har verkligen gått fort. Myra är ju min sk \"sista\" så jag försöker förtränga bebislängtan...

    Kramar till er!
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    grattis från en nättvilling..

    här har vi också firat.. med våfflor till middag..
    Dagis har vi ju inte börjat på ännu. Men det kommer väl det också såsmåningom..
    Bebissugen finns inte dock då thomas är fortfarande liten.. ( han blir 6 månader i morgon. )
  8. 4
    grattis från en nättvilling.. här har vi också firat.. med våfflor till middag..
    Dagis har vi ju inte börjat på ännu. Men det kommer väl det också såsmåningom..
    Bebissugen finns inte dock då thomas är fortfarande liten.. ( han blir 6 månader i morgon. )
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Grattis Amadeus på födelsedagen!!

    Ja gud så fort det har gått... fyllde de inte nyss ett?!

    Bebissuget kommer och går för min del, men magen består. ;)
    Tur att man har till i sommar på sig att vänja sig vid tanken.

    kram
  10. 5
    Grattis Amadeus på födelsedagen!! Ja gud så fort det har gått... fyllde de inte nyss ett?!

    Bebissuget kommer och går för min del, men magen består. ;)
    Tur att man har till i sommar på sig att vänja sig vid tanken.

    kram
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Åhhhhh!!

    50 dagar kvar... Lite avis faktiskt!

    Ja visst var han sööööt!! *prinsen*

    Ang. fikat ja, när ska vi ta den? Är det fortfarande onsdagar som passar dig bäst?

    Kram kram
  12. 6
    Åhhhhh!! 50 dagar kvar... Lite avis faktiskt!

    Ja visst var han sööööt!! *prinsen*

    Ang. fikat ja, när ska vi ta den? Är det fortfarande onsdagar som passar dig bäst?

    Kram kram
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7

    Hmm

    mm, jag har verkligen fått sån himla bebislängtan här nu det sista. Har inte känt så innan, vekligen inte men NU är det helt sjukt. OM det blir en liten trea här nångång (vilket det blir om jag får bestämma;)) Så kommer det ju också bli min \"sista\", och då är jag rädd för precis det, att man fortfarande kommer känna bebislängtan bara för att man vet att det är sista. Känns så definitiv5t på nåt sätt... Åhh vad flummigt det blev nu, ha ha ha
  14. 7
    Hmm mm, jag har verkligen fått sån himla bebislängtan här nu det sista. Har inte känt så innan, vekligen inte men NU är det helt sjukt. OM det blir en liten trea här nångång (vilket det blir om jag får bestämma;)) Så kommer det ju också bli min \"sista\", och då är jag rädd för precis det, att man fortfarande kommer känna bebislängtan bara för att man vet att det är sista. Känns så definitiv5t på nåt sätt... Åhh vad flummigt det blev nu, ha ha ha
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8

    Grattis Erik!!

    Grattis grattis till cyber-tvillingen!!
    Kul med nån som är precis lika gammal!! Vilken tid föddes han? Amadues anlände ju 20.40

    Grattiskramar från oss!!
  16. 8
    Grattis Erik!! Grattis grattis till cyber-tvillingen!!
    Kul med nån som är precis lika gammal!! Vilken tid föddes han? Amadues anlände ju 20.40

    Grattiskramar från oss!!
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Grattis till tvååringen :)

    Hoppas dagen blev kanon!!!

    Kram
  18. 9
    Grattis till tvååringen :) Hoppas dagen blev kanon!!!

    Kram
  19. Medlem sedan
    Jun 2001
    #10

    Visst går det fooort!!!

    Helt galet fort!!

    Men det kommer bli jättemysigt med en liten bebbe. Vilken vecka är du i nu? Är faktiskt lite avis! Iallafall just nu, men visst, ibland så är ju ungarna på rea typ, efter en jobbig dag, men ändå så är det ju det underbaraste som finns...

    Kram
  20. 10
    Visst går det fooort!!! Helt galet fort!!

    Men det kommer bli jättemysigt med en liten bebbe. Vilken vecka är du i nu? Är faktiskt lite avis! Iallafall just nu, men visst, ibland så är ju ungarna på rea typ, efter en jobbig dag, men ändå så är det ju det underbaraste som finns...

    Kram
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11

    Grejen är väl den..

    att jag inte gillar att bli oplanerat gravid. Tycker inte om att ha de här \"men\" och \"oj\" tankarna när väl barnet ligger i magen, jag vill vela fram och tillbaka innan.

    Ja, det kommer att bli jättebra! Men jag är ändå glad att jag har de här månaderna på mig att ställa in mig och få \"rätt attityd\".
    Det kommer att bli en alldeles underbar liten lillebror som kommer att vara så älskad! Och de allra flesta dagarna nu så känns det bara roligt, fast vissa dagar känns det som en aningens uppförsbacke. Jag gissar att när vi nåt sommaren så är uppförsbacksdagarna ännu färre.

    Vecka 14 har jag nåt och magen har gjort entre med stormsteg. (la in bilder på min blogg).

    kram
  22. 11
    Grejen är väl den.. att jag inte gillar att bli oplanerat gravid. Tycker inte om att ha de här \"men\" och \"oj\" tankarna när väl barnet ligger i magen, jag vill vela fram och tillbaka innan.

    Ja, det kommer att bli jättebra! Men jag är ändå glad att jag har de här månaderna på mig att ställa in mig och få \"rätt attityd\".
    Det kommer att bli en alldeles underbar liten lillebror som kommer att vara så älskad! Och de allra flesta dagarna nu så känns det bara roligt, fast vissa dagar känns det som en aningens uppförsbacke. Jag gissar att när vi nåt sommaren så är uppförsbacksdagarna ännu färre.

    Vecka 14 har jag nåt och magen har gjort entre med stormsteg. (la in bilder på min blogg).

    kram
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12

    Grattis...

    till Erik också!!!
  24. 12
    Grattis... till Erik också!!!
  25. Medlem sedan
    Jul 2001
    #13

    Grattis från en till 2-åring(igår)!

    Visst går det fort, tiden rusar iväg...
    Alvin föddes kl 11.00. Barnen har jullov och börjar dagis igen på onsdag, då bjuder dom nog på glass för att fira födelsedagsbarnet, om dom inte glömt bort honom i dessa juletider då förståss :-)
  26. 13
    Grattis från en till 2-åring(igår)! Visst går det fort, tiden rusar iväg...
    Alvin föddes kl 11.00. Barnen har jullov och börjar dagis igen på onsdag, då bjuder dom nog på glass för att fira födelsedagsbarnet, om dom inte glömt bort honom i dessa juletider då förståss :-)
  27. Medlem sedan
    Jan 2001
    #14

    Grattis

    till en till 2-åring!!!
  28. 14
    Grattis till en till 2-åring!!!
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15

    nämen grattis!!

    Jakob skickar stora bamsekramar till Amadeus, om än en dag försent. Jag hoppas det kommer ett tillfälle längre fram då vi kan träffas igen. Förstår verkligen ditt bebissug och har samma skräck som du. Jag är livrädd för att läkarna ska säga att min livmoder inte klarar fler barn. Jag vet att bebissuget kommer tillbaka och hur sjutton ska man stå ut med det, när man rent biologiskt skulle kunna få barn i kanske 20 år till?? :)

    Själv har jag ungefär 49 dagar kvar. Har inte fått datum för snittet än men det kommer troligen läggas efter 38 fullgångna veckor. Så där omkring 21 februari tittar bebis ut :)

    kraaaaaaaaam
  30. 15
    nämen grattis!! Jakob skickar stora bamsekramar till Amadeus, om än en dag försent. Jag hoppas det kommer ett tillfälle längre fram då vi kan träffas igen. Förstår verkligen ditt bebissug och har samma skräck som du. Jag är livrädd för att läkarna ska säga att min livmoder inte klarar fler barn. Jag vet att bebissuget kommer tillbaka och hur sjutton ska man stå ut med det, när man rent biologiskt skulle kunna få barn i kanske 20 år till?? :)

    Själv har jag ungefär 49 dagar kvar. Har inte fått datum för snittet än men det kommer troligen läggas efter 38 fullgångna veckor. Så där omkring 21 februari tittar bebis ut :)

    kraaaaaaaaam
  31. Medlem sedan
    May 2000
    #16

    grattis

    till Alvin med!!

    kram
  32. 16
    grattis till Alvin med!!

    kram
  33. Medlem sedan
    May 2000
    #17

    Grattis

    till Erik också!

    kram
  34. 17
    Grattis till Erik också!

    kram
  35. Medlem sedan
    Feb 2002
    #18

    Grattis Erik! *imt*

  36. 18
    Grattis Erik! *imt*
  37. Medlem sedan
    Feb 2002
    #19

    Amen just de...

    grattis Alvin!!

    Hoppas att du har haft en bra dag, och att dagis kommer ihåg dig imorgon.

    kram
  38. 19
    Amen just de... grattis Alvin!!

    Hoppas att du har haft en bra dag, och att dagis kommer ihåg dig imorgon.

    kram
  39. Medlem sedan
    May 2003
    #20

    njä

    nu har jag ju slutat jobba så mig passar det
    N Ä R S O M H E L S T
    (nästan såvida jag inte är upptagen *garvar*)

    vad passar bäst, husq-a eller Vaggeryd?
  40. 20
    njä nu har jag ju slutat jobba så mig passar det
    N Ä R S O M H E L S T
    (nästan såvida jag inte är upptagen *garvar*)

    vad passar bäst, husq-a eller Vaggeryd?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Räddar vi för många idag sjuka idag?
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 14:18
  2. mctur idag igen och idag ahr jag....
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 18:52
  3. Nu lämnar jag er för idag, tack för idag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 17:37
  4. 1 vecka idag & hade bf idag...
    By malmötösen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 17:41
  5. Tack för idag slut för idag
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar