Sover mycket
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Sover mycket

    Miró har varit förkyld över julen och sovit mycket mer än vanligt. Nu är han frisk men han fortsätter, han somnade ca 20:30 igår och var i och för sig uppe en sväng i natt, men sen sov han ända till 12 idag! Igår sov han väl en 14 timmar osv. Jag börjar att känna mig lite orolig, i höstas sov han alltid typ 10 timmar. Är det årstiden eller nån som vet?
  2. 1
    Sover mycket Miró har varit förkyld över julen och sovit mycket mer än vanligt. Nu är han frisk men han fortsätter, han somnade ca 20:30 igår och var i och för sig uppe en sväng i natt, men sen sov han ända till 12 idag! Igår sov han väl en 14 timmar osv. Jag börjar att känna mig lite orolig, i höstas sov han alltid typ 10 timmar. Är det årstiden eller nån som vet?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    vet du vad !samma här

    Lucas har ju en eller har haft en grav sömnstörning (om ni kommer ihåg det)
    Men nu under jul så han oxå sovit idag vaknade han 8.15 har alldrig hänt då somnade han 7.30 men han vaknar på nätterna ca 3-6 gånger.
    Han har altid sovit 9-10 timmar per natt och har han inte sovit något på dagen.
    Men gud vad jag är utvilad skönt
  4. 2
    vet du vad !samma här Lucas har ju en eller har haft en grav sömnstörning (om ni kommer ihåg det)
    Men nu under jul så han oxå sovit idag vaknade han 8.15 har alldrig hänt då somnade han 7.30 men han vaknar på nätterna ca 3-6 gånger.
    Han har altid sovit 9-10 timmar per natt och har han inte sovit något på dagen.
    Men gud vad jag är utvilad skönt
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Samma här

    Lucas och Nelly har somnat kring 20 (oftast iaf) nu under lovet och sovit till 9-10 på morgonen minst! Helt otroligt!
  6. 3
    Samma här Lucas och Nelly har somnat kring 20 (oftast iaf) nu under lovet och sovit till 9-10 på morgonen minst! Helt otroligt!
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Exakt samma här

    Molly somnar vid 20 och sover till 9-tiden, ibland senare. Vi jublar! (Men har ju en annan illbatting som vaknar 6.00 å andra sidan....)
  8. 4
    Exakt samma här Molly somnar vid 20 och sover till 9-tiden, ibland senare. Vi jublar! (Men har ju en annan illbatting som vaknar 6.00 å andra sidan....)
  9. Anna m. Simon o Lukas
    #5

    Simon ocksa!

    en epedemi ;) han somnar vid 19-20, sover till 8-9 och kan ibland sova middag nästan 3 timmar och ända vara trött pa kvällen, jag fattar ingenting. Han är lite orolig pa nätterna ocksa, tror han drömmer och har sig, han verkar allmänt orolig, rädd och osäker tycker jag. Kanske en utvecklingsfas?
  10. 5
    Simon ocksa! en epedemi ;) han somnar vid 19-20, sover till 8-9 och kan ibland sova middag nästan 3 timmar och ända vara trött pa kvällen, jag fattar ingenting. Han är lite orolig pa nätterna ocksa, tror han drömmer och har sig, han verkar allmänt orolig, rädd och osäker tycker jag. Kanske en utvecklingsfas?
  11. Sunshine m. Ludde & Alex
    #6

    Skojar ni??

    Vad har ni för sömntutor?? Vilken LYX! *ler*

    Mina monster sover från ca 19.30 till 05!! Och då ska tilläggas att dom oftast vaknar vid tolv-ett tiden på natten och ska vara vakna ett tag!! (ibland båda två, ibland \"bara\" den ena....) Jag kan INTE skryta med att jag är utvilad....Dom har alltid sovit dåligt, men nu när jag har tentor att plugga till hela tiden så är det inte kul när dom som igår kväll somnar 20.00, vaknar 24.30 (när jag pluggar febrilt inför tentan idag....) och båda drömmer antagligen, för dom skriker! Och sen somnar dom väl efter att jag sprungit fram och tillbaka mellan sängarna flera ggr efter 40 minuter, och så klockan 05.00: \"hej mamma, jag väckt Alex, vi vill ha frukost nu\"....KUL!:-(

    Jag ska nog testa att ge dom smörgås innan sänggående....kanske dom vaknar för att dom är hungriga??

    Hur länge kan man tänka sig att detta ska hålla på?? 3:dje året nu.....Sambon är lika trött som jag, han tar dom jättemycket på nätterna och nästintill varje tidig morgon, men dom är ju två....
  12. 6
    Skojar ni?? Vad har ni för sömntutor?? Vilken LYX! *ler*

    Mina monster sover från ca 19.30 till 05!! Och då ska tilläggas att dom oftast vaknar vid tolv-ett tiden på natten och ska vara vakna ett tag!! (ibland båda två, ibland \"bara\" den ena....) Jag kan INTE skryta med att jag är utvilad....Dom har alltid sovit dåligt, men nu när jag har tentor att plugga till hela tiden så är det inte kul när dom som igår kväll somnar 20.00, vaknar 24.30 (när jag pluggar febrilt inför tentan idag....) och båda drömmer antagligen, för dom skriker! Och sen somnar dom väl efter att jag sprungit fram och tillbaka mellan sängarna flera ggr efter 40 minuter, och så klockan 05.00: \"hej mamma, jag väckt Alex, vi vill ha frukost nu\"....KUL!:-(

    Jag ska nog testa att ge dom smörgås innan sänggående....kanske dom vaknar för att dom är hungriga??

    Hur länge kan man tänka sig att detta ska hålla på?? 3:dje året nu.....Sambon är lika trött som jag, han tar dom jättemycket på nätterna och nästintill varje tidig morgon, men dom är ju två....
  13. Gabbi med grynen
    #7

    Lyx!

    Det låter underbart!
    Så är det inte här. Alva påminner mer om Ludde och Alex i Sunshines beskrivning ovan.
    Njuuut!
  14. 7
    Lyx! Det låter underbart!
    Så är det inte här. Alva påminner mer om Ludde och Alex i Sunshines beskrivning ovan.
    Njuuut!
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8

    Jösses!

    Så mkt sov inte ens mina som nyfödda! *promise!*
    Nu sover Gustav bara ibland på dagen och sedan mellan ca 21:30 och 07.
    Saga som bara är 8,5 mån sover ca 2 timmar sammanlagt på dagen och sedan mellan 20:15 och 06:30.
    Var glada; vad mycket jag skulle få gjort! ;-)
  16. 8
    Jösses! Så mkt sov inte ens mina som nyfödda! *promise!*
    Nu sover Gustav bara ibland på dagen och sedan mellan ca 21:30 och 07.
    Saga som bara är 8,5 mån sover ca 2 timmar sammanlagt på dagen och sedan mellan 20:15 och 06:30.
    Var glada; vad mycket jag skulle få gjort! ;-)
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9

    Då kanske det är lugnt då!

    Vi får se hur det blir nästa vecka, då börjar dagis igen.
  18. 9
    Då kanske det är lugnt då! Vi får se hur det blir nästa vecka, då börjar dagis igen.

Liknande trådar

  1. Hur mycket sover era små?
    By Qlia in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 15:53
  2. Hur mycket sover era?
    By Skatt 3 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 10:52
  3. Hur mycket sover era???
    By miadros in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 17:06
  4. Hur mycket sover era små?
    By Pyretopolarn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 21:20
  5. Vad ni sover mycket..
    By Achelois in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 01:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar