Nu börjas det igen
Vikt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Nu börjas det igen

    Mitt våg-beroende!

    Under min senaste viktminskningsperiod var det ett framsteg då jag endast vägde mig två gånger per dag.
    Jag blir manisk och besatt av vågen när jag sätter igång igen märker jag.

    Dricka ett glas vatten? Ställa sig på vågen.
    Toalettbesök? Ställa sig på vågen.
    Naken? Vågen.
    Påklädd? Vågen.
    Ute och promenerat? Vågen.

    Helt sjukt egentligen, men jag ska nog lyckas skära ner på det. :)
    Jag har ju lyckats bli av med övervikten med mitt maniska beteende förut.

    Är ni vågmissbrukare eller måttbandsmissbrukare? ;)
  2. 1
    Nu börjas det igen Mitt våg-beroende!

    Under min senaste viktminskningsperiod var det ett framsteg då jag endast vägde mig två gånger per dag.
    Jag blir manisk och besatt av vågen när jag sätter igång igen märker jag.

    Dricka ett glas vatten? Ställa sig på vågen.
    Toalettbesök? Ställa sig på vågen.
    Naken? Vågen.
    Påklädd? Vågen.
    Ute och promenerat? Vågen.

    Helt sjukt egentligen, men jag ska nog lyckas skära ner på det. :)
    Jag har ju lyckats bli av med övervikten med mitt maniska beteende förut.

    Är ni vågmissbrukare eller måttbandsmissbrukare? ;)
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Ingetdera!

    Väger mig en gång i veckan och mäter mig var 4:e vecka. Visst händer det att jag har vägt mig 2 ggr på en vecka men försöker hålla mig till min vägdag. Har även mätt mig efter redan 1 vecka men det märks mer om man väntar några veckor med att mäta sig *L*

    Lycka till med resterande kilo och du göm vågen *S*
  4. 2
    Ingetdera! Väger mig en gång i veckan och mäter mig var 4:e vecka. Visst händer det att jag har vägt mig 2 ggr på en vecka men försöker hålla mig till min vägdag. Har även mätt mig efter redan 1 vecka men det märks mer om man väntar några veckor med att mäta sig *L*

    Lycka till med resterande kilo och du göm vågen *S*
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    Slänga ut vågen?

    Jag väger och mäter mig onödigt ofta, men inte riktigt så ofta som du :) Har du funderat på att slänga ut vågen och tex väga dig hos en kompis en gång i veckan istället? (Eller om du går på VV så väger du ju dig där.)
  6. 3
    Slänga ut vågen? Jag väger och mäter mig onödigt ofta, men inte riktigt så ofta som du :) Har du funderat på att slänga ut vågen och tex väga dig hos en kompis en gång i veckan istället? (Eller om du går på VV så väger du ju dig där.)
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Skönt det

    låter du. ;)

    Vågen är livsfarlig. :D Tack.
  8. 4
    Skönt det låter du. ;)

    Vågen är livsfarlig. :D Tack.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Neeeej!

    *hyperventilera* ;)

    Jag vet inte hur jag skulle bli om vågen inte fanns här. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att väga mig som jag gör. Kanske peppar det upp mig till att kämpa hårdare. :)
    Går inte hos VV. Kör på eget sunt förnuft.. vad det än nu är.. ;)
  10. 5
    Neeeej! *hyperventilera* ;)

    Jag vet inte hur jag skulle bli om vågen inte fanns här. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att väga mig som jag gör. Kanske peppar det upp mig till att kämpa hårdare. :)
    Går inte hos VV. Kör på eget sunt förnuft.. vad det än nu är.. ;)
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6

    Ja du vet väl bäst

    själv vad som funkar bäst för dig. Men det verkar ju lite jobbigt att väga sig så ofta. Eller du kanske har vågen mitt på köksgolvet så kan du kliva över den i förbifarten och kolla läget :)
  12. 6
    Ja du vet väl bäst själv vad som funkar bäst för dig. Men det verkar ju lite jobbigt att väga sig så ofta. Eller du kanske har vågen mitt på köksgolvet så kan du kliva över den i förbifarten och kolla läget :)
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    lite våg missbrukare

    fast jag måste köpa en först, för just nu har jag ingen...... gillar inte måttband då det vosar resultat för långsamt för min smak.

    Du kommer säkert dra ner på dir vägande, försök att bara väga dig tex på morgonen då du kliver upp, vill du så väg dig både före och efter morgon kisset*ler* så finns det risk att jag kommer göra.
  14. 7
    lite våg missbrukare fast jag måste köpa en först, för just nu har jag ingen...... gillar inte måttband då det vosar resultat för långsamt för min smak.

    Du kommer säkert dra ner på dir vägande, försök att bara väga dig tex på morgonen då du kliver upp, vill du så väg dig både före och efter morgon kisset*ler* så finns det risk att jag kommer göra.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Varken eller

    Jag väger mig en gång i veckan (ibland kan det bli en extra gång om jag slarvat).
    Måttbandet används lite då och då. I början så använde jag det varje vecka men då märktes ingen större skillnad så nu är det mycket mer sällan.

    Men sambon blev beroende av vågen - jag blev tokig på honom för han vägde sig minst en gång om dagen under de månader det tog för honom att gå ner sina kilon. Vet inte hur många ggr jag skällde på honom för det. :)
  16. 8
    Varken eller Jag väger mig en gång i veckan (ibland kan det bli en extra gång om jag slarvat).
    Måttbandet används lite då och då. I början så använde jag det varje vecka men då märktes ingen större skillnad så nu är det mycket mer sällan.

    Men sambon blev beroende av vågen - jag blev tokig på honom för han vägde sig minst en gång om dagen under de månader det tog för honom att gå ner sina kilon. Vet inte hur många ggr jag skällde på honom för det. :)
  17. Ann-Louise
    #9

    Vager mig ofta....

    ....nastan varje morgon/kvall, ibland oftare. Vagen star ju dar i badrimmet o det ar sa latt att hoppa upp pa den *ler*. Mater mig dock inte, glomde gora det da jag var som storst o nu nar jag inte har narga startmatt kanns det meningslost.
  18. 9
    Vager mig ofta.... ....nastan varje morgon/kvall, ibland oftare. Vagen star ju dar i badrimmet o det ar sa latt att hoppa upp pa den *ler*. Mater mig dock inte, glomde gora det da jag var som storst o nu nar jag inte har narga startmatt kanns det meningslost.
  19. Mimmi m D&M-kör vv *-6kg*
    #10

    Väger mej IBLAND en ggn per dag

    men mest 1-2 ggr i veckan....så det är lite blandat.Lämna vågen hos en vän så kan du ju inte rusa dit stup i ett.
  20. 10
    Väger mej IBLAND en ggn per dag men mest 1-2 ggr i veckan....så det är lite blandat.Lämna vågen hos en vän så kan du ju inte rusa dit stup i ett.
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11

    Inser att jag också är lite

    av vågmissbrukare *S* kanske inte riktigt i din liga men väger mig morron och kväll.
  22. 11
    Inser att jag också är lite av vågmissbrukare *S* kanske inte riktigt i din liga men väger mig morron och kväll.
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12

    Ja

    Men nu väger jag mig endast hos vv-konsulenten på tisdagkvällar.

    Vågberoende är hemskt jobbigt! Man blir så stressad och mår pyton. Iaf jag...
  24. 12
    Ja Men nu väger jag mig endast hos vv-konsulenten på tisdagkvällar.

    Vågberoende är hemskt jobbigt! Man blir så stressad och mår pyton. Iaf jag...
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13

    Jodå :-)

    Lite vågmissbruk förekommer här oxå! När jag upptäckte att jag var 0,4 kg lättare efter att ha kissat så blev det riktigt intressant :-)
  26. 13
    Jodå :-) Lite vågmissbruk förekommer här oxå! När jag upptäckte att jag var 0,4 kg lättare efter att ha kissat så blev det riktigt intressant :-)
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14

    jag äger ingen...

    mina föräldrar har en bra digital våg, och för det mesta är vi hos dem och hälsar på någon gång i veckan så jag väger mig där.

    När jag har viktminskat har jag inte saknat våg hemma. Neråt kommer man bara åt ett håll, men nu när jag ska hålla vikten känns en vecka utan våg ganska lång. Tänk om jag går ner eller upp skitmycket, då blir det jobbigt att balansera det kanske. Så jag ska köpa mig en våg så jag ser vartåt det brakar lite tidigare. Gissar att jag kommer att väga mig varje dag om jag skaffar våg...
  28. 14
    jag äger ingen... mina föräldrar har en bra digital våg, och för det mesta är vi hos dem och hälsar på någon gång i veckan så jag väger mig där.

    När jag har viktminskat har jag inte saknat våg hemma. Neråt kommer man bara åt ett håll, men nu när jag ska hålla vikten känns en vecka utan våg ganska lång. Tänk om jag går ner eller upp skitmycket, då blir det jobbigt att balansera det kanske. Så jag ska köpa mig en våg så jag ser vartåt det brakar lite tidigare. Gissar att jag kommer att väga mig varje dag om jag skaffar våg...
  29. Medlem sedan
    Jul 2000
    #15

    Vågberoende!

    1-2 ggr per dag brukar det bli, morgon och kväll, men inte efter promenader et. ;-)
  30. 15
    Vågberoende! 1-2 ggr per dag brukar det bli, morgon och kväll, men inte efter promenader et. ;-)
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16

    Har ingen våg!

    Men väger mig så fort vi kommer till svärisarna, så det blir nog ett par ggr i veckan i alla fall!
  32. 16
    Har ingen våg! Men väger mig så fort vi kommer till svärisarna, så det blir nog ett par ggr i veckan i alla fall!

Liknande trådar

  1. Då börjas det igen..
    By Jag-67 in forum Skolbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 20:49
  2. Nu börjas det igen..
    By fisalisa in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 09:27
  3. Och så börjas det igen...
    By bossemor in forum Hjärnskador
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 19:50
  4. Nu börjas det igen!
    By Marie85 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 17:48
  5. Då börjas det igen...
    By Milla bf 16/1 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 21:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar