Årets eller förra årets vårjacka?
Småbarn
  1. FiaLisa m M-04 o J-99
    #1

    Årets eller förra årets vårjacka?

    Det har ju varit många frågor om vårjackan från POP... :) Tänkte be om råd jag med: Vill gärna ha en vit vårjacka m rosa fleece.( Har ett par rosa överdragsbyxor från Lindex som jag tänkte ha till )Dottern kommer att vara ca 1 1/2 år när den ska börja användas. Det jag funderar över är om man ska köpa årets eller försöka få tag på en beg. från förra året?? Är förra årets lättare att hålla ren tro? Nackdelen är ju då att fleecen inte går att fästa i jackan... Hmmm... Ni som har den vita från förra året, är den svår att hålla ren? Måste man tvätta den ofta eller räcker det m att torka av den m en blöt trasa? Har inte sett årets jacka mer än på bild här, men det låter ju som att materialet är annorlunda i år, verkar den vara svårare att hålla ren?
  2. 1
    Årets eller förra årets vårjacka? Det har ju varit många frågor om vårjackan från POP... :) Tänkte be om råd jag med: Vill gärna ha en vit vårjacka m rosa fleece.( Har ett par rosa överdragsbyxor från Lindex som jag tänkte ha till )Dottern kommer att vara ca 1 1/2 år när den ska börja användas. Det jag funderar över är om man ska köpa årets eller försöka få tag på en beg. från förra året?? Är förra årets lättare att hålla ren tro? Nackdelen är ju då att fleecen inte går att fästa i jackan... Hmmm... Ni som har den vita från förra året, är den svår att hålla ren? Måste man tvätta den ofta eller räcker det m att torka av den m en blöt trasa? Har inte sett årets jacka mer än på bild här, men det låter ju som att materialet är annorlunda i år, verkar den vara svårare att hålla ren?
  3. A-M
    #2

    Vi har förra årets vita

    och jag håller med om att den var lätt att göra ren..men en blöt trasa typ..årets material är mera...hmm..poröst? eller ja..strävare =)
    Jag har dock ingen erfarenhet av hur lätt/svårt man får ren årets..har ju liksom inte börjat använda den ännu.. Men,ja förra årets var lätt att snygga till =)
  4. 2
    Vi har förra årets vita och jag håller med om att den var lätt att göra ren..men en blöt trasa typ..årets material är mera...hmm..poröst? eller ja..strävare =)
    Jag har dock ingen erfarenhet av hur lätt/svårt man får ren årets..har ju liksom inte börjat använda den ännu.. Men,ja förra årets var lätt att snygga till =)
  5. FiaLisa m M-04 o J-99
    #3

    Nä,

    jag försår ju att man kanske inte har använt jackan än... Tänkte mer på materialet, har för mig att nån skrev att det liknar tyget i vårjackorna m ljusblått fleecefoder, stämmer det? Är det tyget svårare att hålla rent än förra årets jacka?? Vill så gärna ha en vit jacka men orkar inte tvätta den hela tiden... :)
  6. 3
    Nä, jag försår ju att man kanske inte har använt jackan än... Tänkte mer på materialet, har för mig att nån skrev att det liknar tyget i vårjackorna m ljusblått fleecefoder, stämmer det? Är det tyget svårare att hålla rent än förra årets jacka?? Vill så gärna ha en vit jacka men orkar inte tvätta den hela tiden... :)
  7. Cecilia
    #4

    Har också den

    vita jackan från förra året. Till en början gick det jättebra, jag fick till och med bort fina små tomat- och morotsfläckar. Men så på dagis fick hon en fläck och jag vet inte vad det kommer ifrån. Hur som helst så går den fläcken inte bort! Det kan ha varit banan. Jag har försökt med Vanish, yes och galltvål, men inget funkar tyvärr. Så i år köper jag den röda för säkerhets skull. Men den vita är helt klart snyggast!
  8. 4
    Har också den vita jackan från förra året. Till en början gick det jättebra, jag fick till och med bort fina små tomat- och morotsfläckar. Men så på dagis fick hon en fläck och jag vet inte vad det kommer ifrån. Hur som helst så går den fläcken inte bort! Det kan ha varit banan. Jag har försökt med Vanish, yes och galltvål, men inget funkar tyvärr. Så i år köper jag den röda för säkerhets skull. Men den vita är helt klart snyggast!
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Men, fleecen går väl att....

    ...fästa i jackan! Årets jacka är väl lik förra årets. Det är fleecejackorna de har ändrat på, så när man ska knäppa ihop dem så vänder man fleecen ut-och-in på.
  10. 5
    Men, fleecen går väl att.... ...fästa i jackan! Årets jacka är väl lik förra årets. Det är fleecejackorna de har ändrat på, så när man ska knäppa ihop dem så vänder man fleecen ut-och-in på.
  11. FiaLisa m M-04 o J-99
    #6

    Men

    går årets fleece att fästa i förra årets jacka?
  12. 6
    Men går årets fleece att fästa i förra årets jacka?
  13. A-M
    #7

    Nej det går inte *IMT*

    .
  14. 7
    Nej det går inte *IMT* .
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Jomen, visst gör det väl det!?

    Hur menar du då? Jag provade med fleecen i 122/128 i 110/116 ytterjackan från förra året, och har man den svarta windstoppersidan mot jackan, så passar de ju (så som de ska sitta med årets jackan med!?) Sen att de inte passade för att dragkedjan i 122/128:an var mycket längre är ju nåt annat. Eller har jag helt fel?
  16. 8
    Jomen, visst gör det väl det!? Hur menar du då? Jag provade med fleecen i 122/128 i 110/116 ytterjackan från förra året, och har man den svarta windstoppersidan mot jackan, så passar de ju (så som de ska sitta med årets jackan med!?) Sen att de inte passade för att dragkedjan i 122/128:an var mycket längre är ju nåt annat. Eller har jag helt fel?

Liknande trådar

  1. En av förra årets....
    By Ziggy in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 12:05
  2. Sälja förra årets pop vårjacka?
    By Självklart annonym! in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 18:39
  3. Årets windstopper vs förra årets
    By millali76 in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 22:45
  4. Förra årets vårjacka? PoP
    By J in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 00:51
  5. Årets resp förra årets POP dagisvante!
    By Pojkmamma in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 19:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar