urinvägsinfektioner?
Komplikationer
  1. tjickan
    #1

    urinvägsinfektioner?

    Jag undrar om det finns nån här inne som har haft många urinvägsinfektioner under graviditeten eller om ni har haft andra underlivsbesvär? Jag är i vecka 28 och har ständiga problem där \"nere\" och nu verkar det som medicinerna nästan gör det hela värre. Har haft mycket infektioner i underlivet från början av graviditeten och dem verkar inte vilja försvinna. Nån som vet några tips som kan hjälpa?
  2. 1
    urinvägsinfektioner? Jag undrar om det finns nån här inne som har haft många urinvägsinfektioner under graviditeten eller om ni har haft andra underlivsbesvär? Jag är i vecka 28 och har ständiga problem där \"nere\" och nu verkar det som medicinerna nästan gör det hela värre. Har haft mycket infektioner i underlivet från början av graviditeten och dem verkar inte vilja försvinna. Nån som vet några tips som kan hjälpa?
  3. Lotta
    #2

    Jag har...

    Haft problem \"där nere\" mer eller mindre under hela graviditeten. Har ganska nyligen avslutat en penicillinkur med 6 tabletter om dagen(flagyl+kåvepenin) har inte ätit några tabletter på lite drygt en vecka och nu är det dax igen nu är det förmodligen urinvägsinfektion och en ny tablettkur(furadantin). mår så jäkla dåligt av att äta dessa tabletter. Känns inte bra pg a barnet. Har du fått äta mycket penicillin under den här tiden?

    Har egentligen inga tips men har också funderat på om medicinerna gör det värre.
  4. 2
    Jag har... Haft problem \"där nere\" mer eller mindre under hela graviditeten. Har ganska nyligen avslutat en penicillinkur med 6 tabletter om dagen(flagyl+kåvepenin) har inte ätit några tabletter på lite drygt en vecka och nu är det dax igen nu är det förmodligen urinvägsinfektion och en ny tablettkur(furadantin). mår så jäkla dåligt av att äta dessa tabletter. Känns inte bra pg a barnet. Har du fått äta mycket penicillin under den här tiden?

    Har egentligen inga tips men har också funderat på om medicinerna gör det värre.
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    samma sak för mig!

    Jag äter också en massa mediciner hela tiden och man börjar ju undra om bebisen inte kan ta skada av det? Jag äter också Furadantin, men blev jätte dålig av den kuren nu sist. Mådde illa och efter fem dagar gav jag upp och slutade äta den (skulle tagit den i sju) för jag blev inte bättre alls där \"nere\". Nästan sämre faktiskt, mer ont och överallt liksom! Ja jag fattar inte det att man ska ha problem där \"nere\" hela tiden, det gör ju jäkligt ont och är mer än tröttsamt. Dessutom är ju bebisens pappa inte så speciellt glad..förbjudet område när man har ont ju. Har du också fått prova på tranbärsdricka och sånt? Ta hand om dig..
  6. 3
    samma sak för mig! Jag äter också en massa mediciner hela tiden och man börjar ju undra om bebisen inte kan ta skada av det? Jag äter också Furadantin, men blev jätte dålig av den kuren nu sist. Mådde illa och efter fem dagar gav jag upp och slutade äta den (skulle tagit den i sju) för jag blev inte bättre alls där \"nere\". Nästan sämre faktiskt, mer ont och överallt liksom! Ja jag fattar inte det att man ska ha problem där \"nere\" hela tiden, det gör ju jäkligt ont och är mer än tröttsamt. Dessutom är ju bebisens pappa inte så speciellt glad..förbjudet område när man har ont ju. Har du också fått prova på tranbärsdricka och sånt? Ta hand om dig..

Liknande trådar

  1. Upprepade urinvägsinfektioner?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 117
    Senaste inlägg: 2018-05-01, 09:27
  2. Tidigare urinvägsinfektioner
    By familjsen in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 11:26
  3. Urinvägsinfektioner...
    By anne in forum Mammasnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 21:03
  4. Upprepade urinvägsinfektioner :(
    By Mamma till M in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 16:35
  5. Upprepade urinvägsinfektioner.:(
    By Mamma till M in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 15:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar