Om ni bara fick välja en sorts
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Om ni bara fick välja en sorts

    blommor i er trädgård, vilken skulle det bli då?
  2. 1
    Om ni bara fick välja en sorts blommor i er trädgård, vilken skulle det bli då?
  3. Hervor
    #2

    Rosor!

    Jag älskar rosor och eftersom det finns så många olika sorter så skulle jag verkligen frossa:-)
  4. 2
    Rosor! Jag älskar rosor och eftersom det finns så många olika sorter så skulle jag verkligen frossa:-)
  5. Medlem sedan
    Apr 1999
    #3

    Skulle vilja säga

    rosor men jag är så dålig på dem att det skulle nog inte vara så lyckat att bara ha såna. Hm... pioner då, även om dom inte räcker hela sommaren. Finns väl olika sorter, förstås.
  6. 3
    Skulle vilja säga rosor men jag är så dålig på dem att det skulle nog inte vara så lyckat att bara ha såna. Hm... pioner då, även om dom inte räcker hela sommaren. Finns väl olika sorter, förstås.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    Pioner!

    Samlar lite på pioner o primulas, inte för att min samling är särskilt omfattande, men jag har iaf en sju sorters pioner. *ler* o några sorters primulas.Men dom skulle jag välja.
  8. 4
    Pioner! Samlar lite på pioner o primulas, inte för att min samling är särskilt omfattande, men jag har iaf en sju sorters pioner. *ler* o några sorters primulas.Men dom skulle jag välja.
  9. Kiddan v36
    #5

    Rosor!

    De är mina favoriter faktiskt! Tror jag har ca 20 st redan (flyttade in i nytt hus i höstas)!

  10. 5
    Rosor! De är mina favoriter faktiskt! Tror jag har ca 20 st redan (flyttade in i nytt hus i höstas)!

  11. Kiddan v36
    #6

    Men

    rosor som är så enkla! Vill ha massor med vatten, väldränerat och så måste man vattna med såpavatten några gånger per säsong.
  12. 6
    Men rosor som är så enkla! Vill ha massor med vatten, väldränerat och så måste man vattna med såpavatten några gånger per säsong.
  13. Medlem sedan
    Apr 1999
    #7

    Jo, hej du...

    Jag är skittrög när det gäller rosor, fattar inte alls hur man ska göra med beskärning och sånt. I år ska jag köpa New Dawn, två stycken till och med att ha vid en uteplats som ska ha väggar av armeringsjärn eller liknande.

    Har haft en sån förr, den stod väldigt skuggigt, men den kämpade på i några år, sen dog den. Gud, vad blommorna doftade gott!!!

    Har några enstaka nu, och de lever och frodas, men de ser ju inte direkt ut som i trädgårdstidningarna...
  14. 7
    Jo, hej du... Jag är skittrög när det gäller rosor, fattar inte alls hur man ska göra med beskärning och sånt. I år ska jag köpa New Dawn, två stycken till och med att ha vid en uteplats som ska ha väggar av armeringsjärn eller liknande.

    Har haft en sån förr, den stod väldigt skuggigt, men den kämpade på i några år, sen dog den. Gud, vad blommorna doftade gott!!!

    Har några enstaka nu, och de lever och frodas, men de ser ju inte direkt ut som i trädgårdstidningarna...
  15. Kiddan v36
    #8

    Gräv en rejälv grop

    för varje ros! Minst 60 gärn 80 cm djup och lika bred. Fyll med rosjord. Vattna hela säsongen som en galning så ska du se att de trivs ;o)
  16. 8
    Gräv en rejälv grop för varje ros! Minst 60 gärn 80 cm djup och lika bred. Fyll med rosjord. Vattna hela säsongen som en galning så ska du se att de trivs ;o)

Liknande trådar

  1. Om man bara ska göra EN sorts tryffel...
    By Lillblomma in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-09-02, 14:09
  2. Om ni fick välja...
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 17:12
  3. om du fick välja:
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 06:03
  4. Om ni bara fick välja
    By Elinen in forum Jämlikt?
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 08:29
  5. om ni bara skulle göra EN sorts julgodis
    By pallella in forum Hem & fritid
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 09:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar