Fler som sover på mage ibland?
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001

När jag var gravid med nr1 och nr2 slutade jag sova på mage redan vid v.13-15 och gick aldrig tillbaka till att sova på mage resten av tgrav. Men nu har jag kommit på mig själv sova på mage flera nätter!

Och om jag ska vara ärlig så känns denna graviditet mindre \"verklig\" än när jag väntade tjejerna och det känns lite konstigt med tanke på att jag ändå väntar vårt tredje barn. Jag har dessutom för mig att jag kände mer av graviditeten dom andra gångerna. Speciellt nu när jag börjar ligga på mage igen? Känns fel på nåt sätt.

Och en annan sak. Jag kan inte för min värld förstå att jag har en bebis i min mage. Jag har börjat känna tydligare rörelser i magen men ännu diffusa sådana. Tänk att det, förhoppningsvis, ligger en ca 18 cm lång bebis i mage!??? Det går knappt att förstå för mig = )

Fler som känner likadant?

I morgon är det dags för det stora ultraljudet för min del. Håll gärna en tumme för min skull att allt ser bra ut!

Kram på Er alla!
  2. 1
    När jag var gravid med nr1 och nr2 slutade jag sova på mage redan vid v.13-15 och gick aldrig tillbaka till att sova på mage resten av tgrav. Men nu har jag kommit på mig själv sova på mage flera nätter!

Och om jag ska vara ärlig så känns denna graviditet mindre \"verklig\" än när jag väntade tjejerna och det känns lite konstigt med tanke på att jag ändå väntar vårt tredje barn. Jag har dessutom för mig att jag kände mer av graviditeten dom andra gångerna. Speciellt nu när jag börjar ligga på mage igen? Känns fel på nåt sätt.

Och en annan sak. Jag kan inte för min värld förstå att jag har en bebis i min mage. Jag har börjat känna tydligare rörelser i magen men ännu diffusa sådana. Tänk att det, förhoppningsvis, ligger en ca 18 cm lång bebis i mage!??? Det går knappt att förstå för mig = )

Fler som känner likadant?

I morgon är det dags för det stora ultraljudet för min del. Håll gärna en tumme för min skull att allt ser bra ut!

Kram på Er alla!
  3. Jenny bf 14/6

Jag gör det.

Och precis som du väntar jag mitt tredje barn och med de andra två så slutade jag oxå med att sova på mage i ungefär v.13. Nu känns det skönast att ligga på mage, än så länge. Jag sover bäst så, helt enkelt. Har oxå svårt att tro att det faktiskt simmar omkring en liten bebis där inne. Känner mer och mer sparkar men ändå är det overkligt. Lycka till på ditt ul!
  4. 2
    Jag gör det. Och precis som du väntar jag mitt tredje barn och med de andra två så slutade jag oxå med att sova på mage i ungefär v.13. Nu känns det skönast att ligga på mage, än så länge. Jag sover bäst så, helt enkelt. Har oxå svårt att tro att det faktiskt simmar omkring en liten bebis där inne. Känner mer och mer sparkar men ändå är det overkligt. Lycka till på ditt ul!
  5. Medlem sedan
    May 2003

Hellu... räcker upp handen.

Jag har i hela mitt liv, förutom när jag varit gravid sist... legat på rygg o sovit... sist jag var gravid... sidan.

Men nu får jag lust att ligga på magen jämt.. känns som att nåt är ivägen ,men det är lättare att somna så så jag måste!

Jätteskumt.

Jag har känt som du.. att förutom mina krämpor i höften o allt så känner jag mig inte gravid... Jocke sa på ultraljudet i går att -Ja du var visst gravid iallafall... ha ha..

Så efter ul känns det mer verkligt!!!

Jag håller alla mina tummar för att allt är bra imorn!
  6. 3
    Hellu... räcker upp handen. Jag har i hela mitt liv, förutom när jag varit gravid sist... legat på rygg o sovit... sist jag var gravid... sidan.

Men nu får jag lust att ligga på magen jämt.. känns som att nåt är ivägen ,men det är lättare att somna så så jag måste!

Jätteskumt.

Jag har känt som du.. att förutom mina krämpor i höften o allt så känner jag mig inte gravid... Jocke sa på ultraljudet i går att -Ja du var visst gravid iallafall... ha ha..

Så efter ul känns det mer verkligt!!!

Jag håller alla mina tummar för att allt är bra imorn!
  7. Medlem sedan
    Oct 2005

Absolut!

Jag känner precis som du!

Med tvåan slutade jag ligga på mage redan runt v 10 pga att jag kände lilla kulan där inne då.
    Nu ligger jag ff på mage och sover och störs inte alls av det.
    Och jag känner också att den här graviditeten inte är lika \"verklig\" som dom andra. Jag kan inte heller förstå att det verkligen ligger en liten bebis där inne!(?) :0)
  8. 4
    Absolut! Jag känner precis som du!

Med tvåan slutade jag ligga på mage redan runt v 10 pga att jag kände lilla kulan där inne då.
    Nu ligger jag ff på mage och sover och störs inte alls av det.
    Och jag känner också att den här graviditeten inte är lika \"verklig\" som dom andra. Jag kan inte heller förstå att det verkligen ligger en liten bebis där inne!(?) :0)
  9. Medlem sedan
    Nov 2001

Jag håller tummarna :)

för dej imorrn!
    *kram* vännen :)
  10. 5
    Jag håller tummarna :) för dej imorrn!
    *kram* vännen :)
  11. Liz m M&S

japps

komer hålla en tumme för er!
    Själv är j ginte en magsovare så jag lider inte av att integöra det - däremot vet jag att jag inte kan ligga på mage eftersom vi får massage på jobbet varje vecka och jag inte kunde ligga ner där redan två veckor innan jul så är det ju helt kört nu.

Det jag tycker känns konstigt med min trea är att jag har ju redan en tjej och en kille och det känns lustigt att få en till av villket kön som som INTE är som den som jag redan har *s*
  12. 6
    japps komer hålla en tumme för er!
    Själv är j ginte en magsovare så jag lider inte av att integöra det - däremot vet jag att jag inte kan ligga på mage eftersom vi får massage på jobbet varje vecka och jag inte kunde ligga ner där redan två veckor innan jul så är det ju helt kört nu.

Det jag tycker känns konstigt med min trea är att jag har ju redan en tjej och en kille och det känns lustigt att få en till av villket kön som som INTE är som den som jag redan har *s*
  13. Medlem sedan
    Sep 2005

ja..precis..så..

är det för mig med..väntar 3:an och har haft exakt dessa tankar jag med..Nu funderar jag på om jag kan göra illa bebisen genom att sova på mage..
    Jag vet att alla säger att det är omöjligt men det borde vara omöjligt att ligga som jag gör med..?
  14. 7
    ja..precis..så.. är det för mig med..väntar 3:an och har haft exakt dessa tankar jag med..Nu funderar jag på om jag kan göra illa bebisen genom att sova på mage..
    Jag vet att alla säger att det är omöjligt men det borde vara omöjligt att ligga som jag gör med..?
  15. stina & Pyret bf 16/6 nr3

Jag sover ofta på mage

men inte hela nätterna. Jag \"bökar runt\" en del.

KÄnner tydliga rörelser i magen och har nog så smått börjat inse att det bor en bebis där inne. Men att den är så pass stor kan jag inte förstå, så mycket syns och känns det liksom inte.
  16. 8
    Jag sover ofta på mage men inte hela nätterna. Jag \"bökar runt\" en del.

KÄnner tydliga rörelser i magen och har nog så smått börjat inse att det bor en bebis där inne. Men att den är så pass stor kan jag inte förstå, så mycket syns och känns det liksom inte.
  17. Fia med E+L och Lillbuff

Det har jag gjort

varenda graviditet hittills ända till slutet också. Jag kan helt enkelt inte sova på ngt annat sätt och på slutet får man ta hjälp av kuddar iofs:-) Barnet tar inte skada av att du sover på magen, det är väl jag ett bevis på! Däremot så gillar inte alla barn denna behandling av ngn orsak så de kan störa mamman att flytta på sig. Det har itne mina gjort:-)
  18. 9
    Det har jag gjort varenda graviditet hittills ända till slutet också. Jag kan helt enkelt inte sova på ngt annat sätt och på slutet får man ta hjälp av kuddar iofs:-) Barnet tar inte skada av att du sover på magen, det är väl jag ett bevis på! Däremot så gillar inte alla barn denna behandling av ngn orsak så de kan störa mamman att flytta på sig. Det har itne mina gjort:-)

Liknande trådar

1. Sover på mage...
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 20:48
  2. Sover ni på mage?
    By cat m Vilgot o Molly in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 07:04
  3. sover på mage nu
    By Isabella o Alva in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 22:35
  4. Hon sover på mage!!!
    By Linnie med tre in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 21:41
  5. fler som sover mycket ibland?
    By tolovi in forum _05 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 16:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar