Tryck mot underlivet...
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Tryck mot underlivet...

    oh vad jobbigt det är. Känns som bebisens huvud är typ 3 cm in i slidan och vill komma ut om ni fattar. Så mycket trycker det på. Aj aj vad ont det gör. Nån som har nåt tips på nåt som lindrar? Kommer inte ihåg att det var så här med de andra två.
  2. 1
    Tryck mot underlivet... oh vad jobbigt det är. Känns som bebisens huvud är typ 3 cm in i slidan och vill komma ut om ni fattar. Så mycket trycker det på. Aj aj vad ont det gör. Nån som har nåt tips på nåt som lindrar? Kommer inte ihåg att det var så här med de andra två.
  3. BeaBom m. 2 +bf10/2
    #2

    Bäckenbottenuppluckring

    ... låter det som. Vila i liggande läge (inte lätt när man har barn sen innan, jag vet) nu och knipövningar efter förlossningen är de råd jag fått av min BM.

    Hoppas du härdar ut de sista veckorna!
  4. 2
    Bäckenbottenuppluckring ... låter det som. Vila i liggande läge (inte lätt när man har barn sen innan, jag vet) nu och knipövningar efter förlossningen är de råd jag fått av min BM.

    Hoppas du härdar ut de sista veckorna!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Ouch

    Framfogen??

    Låter smärtsamt, får hoppas att det inte ska vara så tiden ut nu :-(

    Kram!
  6. 3
    Ouch Framfogen??

    Låter smärtsamt, får hoppas att det inte ska vara så tiden ut nu :-(

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Usch

    lät inte alls kul! Hoppas det beror på
    1. bebisen är på G
    alternativt:
    2. framfogen tvärspökar vilket säkert går över när som helst....
  8. 4
    Usch lät inte alls kul! Hoppas det beror på
    1. bebisen är på G
    alternativt:
    2. framfogen tvärspökar vilket säkert går över när som helst....
  9. Medlem sedan
    Apr 2002
    #5

    Jobbigt!

    Det låter inte kul! Jag minns att jag hade lite sådana känningar mot slutet av förra graviditeten men har hittills klarat mig denna gång... Jag misstänker att det hade med fogarna att göra och att vila skulle vara det enda som egentligen hjälper (hur lätt det nu är med små barn som vill ha mammas hjälp med allt?).
    Hoppas att du snart känner dig lite bättre! Kram!
  10. 5
    Jobbigt! Det låter inte kul! Jag minns att jag hade lite sådana känningar mot slutet av förra graviditeten men har hittills klarat mig denna gång... Jag misstänker att det hade med fogarna att göra och att vila skulle vara det enda som egentligen hjälper (hur lätt det nu är med små barn som vill ha mammas hjälp med allt?).
    Hoppas att du snart känner dig lite bättre! Kram!
  11. Karima m.G-02,E-03+bf31/1
    #6

    samma här!

    vad bra att du skrev om det. har också 2 barn och en som skall dyka upp snart. Det känns ibland att \'oj, men det är kanske dags att krysta om bebisen känns så lågt ner\'! fast det känns inte som krystningsdax!
    Skall också försöka ligga mer!
  12. 6
    samma här! vad bra att du skrev om det. har också 2 barn och en som skall dyka upp snart. Det känns ibland att \'oj, men det är kanske dags att krysta om bebisen känns så lågt ner\'! fast det känns inte som krystningsdax!
    Skall också försöka ligga mer!
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7

    Känt så ganska

    länge. Som att något är på väg ut liksom. Det spränger och har sig och det känns som det likosm spricker snart. Undrar om det kan vara invändiga åderbrock som uppstått? Läkaren sa något om att man kan få det speciellt såhär i slutet. Låter ju inte direkt kul. Vet inte om det finns nån hjälp mot det heller tyvärr. Eller så är det helt enkelt så att våra små trängt ner för att snart vilja komma ut. Vi får väl hoppas på det!
    Tråkigt iaf att du får ha ont. Hoppas det kan ge med sig.

    Kram
  14. 7
    Känt så ganska länge. Som att något är på väg ut liksom. Det spränger och har sig och det känns som det likosm spricker snart. Undrar om det kan vara invändiga åderbrock som uppstått? Läkaren sa något om att man kan få det speciellt såhär i slutet. Låter ju inte direkt kul. Vet inte om det finns nån hjälp mot det heller tyvärr. Eller så är det helt enkelt så att våra små trängt ner för att snart vilja komma ut. Vi får väl hoppas på det!
    Tråkigt iaf att du får ha ont. Hoppas det kan ge med sig.

    Kram

Liknande trådar

  1. Tryck i underlivet
    By mb90 in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 21:49
  2. Ont i underlivet
    By Trollmor in forum _1103 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 07:01
  3. Tryck i underlivet vid sammandragningar
    By ellem in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 09:36
  4. Tryck mot underlivet..(äckligt
    By Familjnu in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 17:07
  5. Tryck i underlivet
    By Anna in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 15:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar