Så mysigt uppvaknande :)
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Så mysigt uppvaknande :)

    Vaknade imorse av att vår treåriga dotter låg och kramades med magen, pussade på den och pratade med lillasyster därinne. Hon tittade upp med världens största leende och utbrast i ett \"Mamma, jag ÄLKAR min lillahytter\" (hon har inte riktigt pejl på att uttala s ännu...). Bebisen därinne vaknade också så de hade en lång stunds \"mystid\" tillsammans.
    Det är så häftigt för bebisen reagerar så otroligt starkt på Agnes röst, och blir fullkomligt sjövild om Agnes är ledsen och gråter. Tänk att man snart har två små tjejer här hemma (blir alldeles rörd...)!
  2. 1
    Så mysigt uppvaknande :) Vaknade imorse av att vår treåriga dotter låg och kramades med magen, pussade på den och pratade med lillasyster därinne. Hon tittade upp med världens största leende och utbrast i ett \"Mamma, jag ÄLKAR min lillahytter\" (hon har inte riktigt pejl på att uttala s ännu...). Bebisen därinne vaknade också så de hade en lång stunds \"mystid\" tillsammans.
    Det är så häftigt för bebisen reagerar så otroligt starkt på Agnes röst, och blir fullkomligt sjövild om Agnes är ledsen och gråter. Tänk att man snart har två små tjejer här hemma (blir alldeles rörd...)!
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Åååh...

    vad sött!!! Förstår att du blir rörd! Vilken supersöt storasyster :)
  4. 2
    Åååh... vad sött!!! Förstår att du blir rörd! Vilken supersöt storasyster :)
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Så mysigt,

    och häftigt att den lilla i magen reagerar på storasyster! Syskonkärlek redan!

    Kram c
  6. 3
    Så mysigt, och häftigt att den lilla i magen reagerar på storasyster! Syskonkärlek redan!

    Kram c
  7. Mela v 36
    #4

    åhh

    Vad mysigt! Visst är det härligt att man snart har två! Moa pratar ofta med magen och ger den en puss, hon vet inte om att det är en lillasyster därinne men hon önskar sig det så det blir nog en glad överraskning! Mne sen kan hon bli lite fundersam och svartsjuk redan nu och säga att bebisen inte ska få sitta i mitt knä utan ligga på en stol och såna där saker, fast det löser sig nog. Härligt med två små tjejer!
  8. 4
    åhh Vad mysigt! Visst är det härligt att man snart har två! Moa pratar ofta med magen och ger den en puss, hon vet inte om att det är en lillasyster därinne men hon önskar sig det så det blir nog en glad överraskning! Mne sen kan hon bli lite fundersam och svartsjuk redan nu och säga att bebisen inte ska få sitta i mitt knä utan ligga på en stol och såna där saker, fast det löser sig nog. Härligt med två små tjejer!
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    låter som

    min lille kille. Han började gråta när vi sa att bebisen skulle sova i spjälsängen vi ställt brevid dubbelsängen. Efter det har han vid flera tillfällen gått förbi spjälisen och muttrat \"min säng.. min säng\". Han är även mycket tydlig nu med att jag är HANS mamma, vilket han inte sagt tidigare.. (Sen sa han USCH med eftertryck när vi var på barnens hus och konstaterade att det fanns fina bebisleksaker där... *fniss*)
    Det lär ju dock gå över.. Hoppas jag :)!
  10. 5
    låter som min lille kille. Han började gråta när vi sa att bebisen skulle sova i spjälsängen vi ställt brevid dubbelsängen. Efter det har han vid flera tillfällen gått förbi spjälisen och muttrat \"min säng.. min säng\". Han är även mycket tydlig nu med att jag är HANS mamma, vilket han inte sagt tidigare.. (Sen sa han USCH med eftertryck när vi var på barnens hus och konstaterade att det fanns fina bebisleksaker där... *fniss*)
    Det lär ju dock gå över.. Hoppas jag :)!
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    Verkligen underbart

    att få vakna på det sättet! Hoppas bara att syskonkärleken håller i sig när den lilla väl är ute och börjar ställa krav... ;)
  12. 6
    Verkligen underbart att få vakna på det sättet! Hoppas bara att syskonkärleken håller i sig när den lilla väl är ute och börjar ställa krav... ;)
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7

    Ska bli så roligt

    att ha två små tjejer i huset (även om det kanske finns anledning att bäva inför puberteten...)! Tänk, nu är det inte långt kvar tills vi alla snusar bebis, pirr, pirr! :)

    Kramar!
  14. 7
    Ska bli så roligt att ha två små tjejer i huset (även om det kanske finns anledning att bäva inför puberteten...)! Tänk, nu är det inte långt kvar tills vi alla snusar bebis, pirr, pirr! :)

    Kramar!
  15. Medlem sedan
    Apr 2002
    #8

    Vilken överraskning!

    Ja, tänk vad häftigt det kommer att bli med två små flickor som lever rövare i huset! Moa verkar ju verkligen ha tänkt igenom det där med syskon och det måste ju vara jättebra att de redan nu kan leva ut lite av de svartsjukekänslor som självklart måste komma. Agnes pratar också en del om att bebisen kommer att vilja äta hela tiden men att den absolut kan vara hos pappa när den inte är hungrig så att hon kan sitta i mitt knä istället. Det som tycks funka bra på hennes svartsjuka är annars just att involvera henne och säga att bebisen ibland kanske bara vill vara med sin storasyster och inte med mamma och pappa. Hon blir kanonstolt och har redan planer på vilka leksaker som bebisen ska få låna (i alla fall en stund...).
  16. 8
    Vilken överraskning! Ja, tänk vad häftigt det kommer att bli med två små flickor som lever rövare i huset! Moa verkar ju verkligen ha tänkt igenom det där med syskon och det måste ju vara jättebra att de redan nu kan leva ut lite av de svartsjukekänslor som självklart måste komma. Agnes pratar också en del om att bebisen kommer att vilja äta hela tiden men att den absolut kan vara hos pappa när den inte är hungrig så att hon kan sitta i mitt knä istället. Det som tycks funka bra på hennes svartsjuka är annars just att involvera henne och säga att bebisen ibland kanske bara vill vara med sin storasyster och inte med mamma och pappa. Hon blir kanonstolt och har redan planer på vilka leksaker som bebisen ska få låna (i alla fall en stund...).
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9

    Vad söta och öppna de är

    i sitt sätt.
    Urgulligt berätta de för henne om ett par år :)
  18. 9
    Vad söta och öppna de är i sitt sätt.
    Urgulligt berätta de för henne om ett par år :)
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    Va mysigt..

    ..att vakna av det!!! :-)

    Så dom håller redan ihop alltså *ler*

    *kram*
  20. 10
    Va mysigt.. ..att vakna av det!!! :-)

    Så dom håller redan ihop alltså *ler*

    *kram*
  21. Medlem sedan
    Apr 2002
    #11

    Det var en bra idé!

    Undrar bara om hon verkligen kommer att skriva under lika gulligt på det då! ;) Kan ju bara tänka mig vilka syskonfighter som man har framför sig...
  22. 11
    Det var en bra idé! Undrar bara om hon verkligen kommer att skriva under lika gulligt på det då! ;) Kan ju bara tänka mig vilka syskonfighter som man har framför sig...
  23. Medlem sedan
    Apr 2002
    #12

    Ja, de verkar

    ha skapat sig ett fint band redan... Antar att det kan bli några hårda förhandlingar i framtiden om de båda gaddar ihop sig! :)
  24. 12
    Ja, de verkar ha skapat sig ett fint band redan... Antar att det kan bli några hårda förhandlingar i framtiden om de båda gaddar ihop sig! :)

Liknande trådar

  1. Ett uppvaknande...
    By Anonym in forum Separation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 16:01
  2. Uppvaknande?
    By Annonnym in forum Känsliga snack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 02:56
  3. Charlies uppvaknande...
    By ~Milla~ in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 08:32
  4. uppvaknande
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 08:43
  5. Vilket uppvaknande :D
    By Katarina m O&A in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 13:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar