Ny och sugen på en bebbe jan-feb-07
Planera för barn
  1. LoSe
    #1

    Ny och sugen på en bebbe jan-feb-07

    Ngn mer som sätter igång bli-gravid-försök till mitten av april och framåt?

    Kul om vi kunde följas åt kanske?

    Jag är redan supersugen, men det är tre månader kvar. Så det får väl bli lite vin och goda ostar fram till dess. ;-)
  2. 1
    Ny och sugen på en bebbe jan-feb-07 Ngn mer som sätter igång bli-gravid-försök till mitten av april och framåt?

    Kul om vi kunde följas åt kanske?

    Jag är redan supersugen, men det är tre månader kvar. Så det får väl bli lite vin och goda ostar fram till dess. ;-)
  3. Annelie 5
    #2

    Längtaaar ... feb- april!

    Även VI lääääääääängtar en till!

    Gud så knepigt räkna ut om man själv vill VÄLJA när barnet ska få födelsedag feb - april.
    Vi får nog vänta lite till... för dec är ej lämpligt fylla år!
    Min syster ska äntligen adoptera. Så det ska bli trevligt med kusin i samma ålder!

    Våra övriga 5 barn har vi inte alls planerat in. De har kommit av bara farten!
    12,11,10,3 och 2 år.
  4. 2
    Längtaaar ... feb- april! Även VI lääääääääängtar en till!

    Gud så knepigt räkna ut om man själv vill VÄLJA när barnet ska få födelsedag feb - april.
    Vi får nog vänta lite till... för dec är ej lämpligt fylla år!
    Min syster ska äntligen adoptera. Så det ska bli trevligt med kusin i samma ålder!

    Våra övriga 5 barn har vi inte alls planerat in. De har kommit av bara farten!
    12,11,10,3 och 2 år.
  5. Neleha
    #3

    Hej!

    Ska också börja med bebisverkstaden i april/maj. Får hoppas att det tar sig på första försöket. Har inhandlat ÄL-test då jag har oregelbunden mens efter p-piller stoppet.

    Har sedan tidigare en son som är född i slutet på -03.
  6. 3
    Hej! Ska också börja med bebisverkstaden i april/maj. Får hoppas att det tar sig på första försöket. Har inhandlat ÄL-test då jag har oregelbunden mens efter p-piller stoppet.

    Har sedan tidigare en son som är född i slutet på -03.
  7. Caber
    #4

    Även vi

    Jag håller just nu på att sluta upp med amningen. Dagamningen är helt borta, bara natten kvar *ler* Inte helt enkelt.

    Men vi siktar också på att börja någon gång mars och framåt.

    Det kommer i så fall att bli vårt tredje barn. Har två sedan tidigare, 03 och 05.

    Hade varit kul att följas och se när vi faktist blir gravida ;)
  8. 4
    Även vi Jag håller just nu på att sluta upp med amningen. Dagamningen är helt borta, bara natten kvar *ler* Inte helt enkelt.

    Men vi siktar också på att börja någon gång mars och framåt.

    Det kommer i så fall att bli vårt tredje barn. Har två sedan tidigare, 03 och 05.

    Hade varit kul att följas och se när vi faktist blir gravida ;)
  9. LoSe
    #5

    Hej!

    Det var många barn det, härligt! :)

    Ja, då får vi se vad tiden utvisar. Som sagt det är lite svårt att hålla på sig, men vi önskar en liten i början av 07 och inte i slutet av 06, så då får man ju se till att lyssna på sin önskan strängt. *fniss*
  10. 5
    Hej! Det var många barn det, härligt! :)

    Ja, då får vi se vad tiden utvisar. Som sagt det är lite svårt att hålla på sig, men vi önskar en liten i början av 07 och inte i slutet av 06, så då får man ju se till att lyssna på sin önskan strängt. *fniss*
  11. LoSe
    #6

    Hej där!

    Ja, vi hoppas också på en på första försöket. Har räknat ut (om min mens är stadig) att vi kommer göra första försöket i slutet av april(då jag borde ha ägglossning). Men vi får se.
  12. 6
    Hej där! Ja, vi hoppas också på en på första försöket. Har räknat ut (om min mens är stadig) att vi kommer göra första försöket i slutet av april(då jag borde ha ägglossning). Men vi får se.
  13. LoSe
    #7

    :)

    Men i slutet på mars? Då blir det väl en -06? Vi väntar för att få en i slutet av jan eller februari-07.

    Hoppas vi ses igen. Lycka till!
  14. 7
    :) Men i slutet på mars? Då blir det väl en -06? Vi väntar för att få en i slutet av jan eller februari-07.

    Hoppas vi ses igen. Lycka till!
  15. Caber
    #8

    *ler*

    Ja jag menade att min \"sista mens\" ska vara i mars. Men det var ju inte lätta att läsa ut ;)
  16. 8
    *ler* Ja jag menade att min \"sista mens\" ska vara i mars. Men det var ju inte lätta att läsa ut ;)
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9

    Vi ska också

    \"sätta igång\" då någon gång i mars/april, sen får man väl se om det tar sig eller om vi hinner ändra oss tills dess. Jag ändrar mig nämligen från dag till dag, men visst finns suget efter en liten till. Det blir vår tredje i så fall. Jag har två tjejer födda 03 och 05.
  18. 9
    Vi ska också \"sätta igång\" då någon gång i mars/april, sen får man väl se om det tar sig eller om vi hinner ändra oss tills dess. Jag ändrar mig nämligen från dag till dag, men visst finns suget efter en liten till. Det blir vår tredje i så fall. Jag har två tjejer födda 03 och 05.
  19. Caber
    #10

    Känner igen mig

    Vi velar också lite fram och tillbaka. Men för oss lutar det nog till att det blir en i alla fall ;) Nu har vi till och med börjat prata om namn och andranamn etc.*ler*
  20. 10
    Känner igen mig Vi velar också lite fram och tillbaka. Men för oss lutar det nog till att det blir en i alla fall ;) Nu har vi till och med börjat prata om namn och andranamn etc.*ler*
  21. Annelie 5
    #11

    Fniss... otroligt !

    Så otroligt kul att fler tänker och funderar samma som vi gör nu. EN till vore trevligt! Tidigast jan -07. Skojar att det kan bli en James Bond \"007\"!

    Jag har tidigare
    -93. -94.-96 ..(paus!)..-02.-03.
    (Min man var 7 barn och vi var 5.)
    Har väl detta i generna?
    Även vi börjar kolla NAMN!
    -Hojta till när dec risken är över, så sätter vi fart!!

    Jag kan inte låta bli tänka på Monty Pytons sång, \"Sperma,sperma,sperma...\" och alla de barn som sjungar och dansar på gatorna!!!
    Har ni sett den?
  22. 11
    Fniss... otroligt ! Så otroligt kul att fler tänker och funderar samma som vi gör nu. EN till vore trevligt! Tidigast jan -07. Skojar att det kan bli en James Bond \"007\"!

    Jag har tidigare
    -93. -94.-96 ..(paus!)..-02.-03.
    (Min man var 7 barn och vi var 5.)
    Har väl detta i generna?
    Även vi börjar kolla NAMN!
    -Hojta till när dec risken är över, så sätter vi fart!!

    Jag kan inte låta bli tänka på Monty Pytons sång, \"Sperma,sperma,sperma...\" och alla de barn som sjungar och dansar på gatorna!!!
    Har ni sett den?
  23. LoSe
    #12

    Nämen så roligt!

    Med ytterligaren en. Vi blir kanske en jättegrupp tillslut. :)
  24. 12
    Nämen så roligt! Med ytterligaren en. Vi blir kanske en jättegrupp tillslut. :)
  25. LoSe
    #13

    Ha ha!

    Ja, det kanske är hög igenkänningsfaktor för din familj - ha ha. ;-)
  26. 13
    Ha ha! Ja, det kanske är hög igenkänningsfaktor för din familj - ha ha. ;-)
  27. Michelle
    #14

    Järntabletter med folsyra!!!

    Hej!! Vi ska med sätta igång med bebisverkstaden i månadsskiftet april/maj. Jag har till och med köpt järntabletter med folsyra, på paketet stod det för kvinnor som är gravida och planerar graviditet... det var lite kul faktiskt!!!
    Håller med om att det är svårt att vänta men det är det värt!!!
  28. 14
    Järntabletter med folsyra!!! Hej!! Vi ska med sätta igång med bebisverkstaden i månadsskiftet april/maj. Jag har till och med köpt järntabletter med folsyra, på paketet stod det för kvinnor som är gravida och planerar graviditet... det var lite kul faktiskt!!!
    Håller med om att det är svårt att vänta men det är det värt!!!
  29. Tinde
    #15

    Jag också!

    Hej!

    Tänka sig! Jag tittade in till detta forum för att just leta efter ett sådant här diskussionsämne, och så finns det ett!!! Döm om min förvåning! Men så är det ju också \"allt för föräldrar\"! ;)

    Jag räknade just precis idag ut när det skulle vara dags att få börja försöka göra en bebis, så att den skulle födas i februari 2007. Jag tänkte att jag är helt knäpp som tänker så, men tur att det finns andra. Vi har två barn från tidigare (-02 och -04), så det skulle vara roligt med ungefär samma ålderskillnad igen. Visserligen skulle det också vara skoj med barn födda -02, -04 och -06), men jag tycker det skulle vara så mysigt med en 4-6 månaders gammal baby sommaren -07! Dessutom är nummer två 2 1/2 år i feb. 07, så då borde jag hinna gosa med nykomlingen.

    Tre månader ja... Jag börjar bli babysjuk, men jag ska passa på att ännu hinna njuta av att få vara smal, bara få ha sin kropp för sig själv, och inte behöva fundera på vad man äter och dricker.
  30. 15
    Jag också! Hej!

    Tänka sig! Jag tittade in till detta forum för att just leta efter ett sådant här diskussionsämne, och så finns det ett!!! Döm om min förvåning! Men så är det ju också \"allt för föräldrar\"! ;)

    Jag räknade just precis idag ut när det skulle vara dags att få börja försöka göra en bebis, så att den skulle födas i februari 2007. Jag tänkte att jag är helt knäpp som tänker så, men tur att det finns andra. Vi har två barn från tidigare (-02 och -04), så det skulle vara roligt med ungefär samma ålderskillnad igen. Visserligen skulle det också vara skoj med barn födda -02, -04 och -06), men jag tycker det skulle vara så mysigt med en 4-6 månaders gammal baby sommaren -07! Dessutom är nummer två 2 1/2 år i feb. 07, så då borde jag hinna gosa med nykomlingen.

    Tre månader ja... Jag börjar bli babysjuk, men jag ska passa på att ännu hinna njuta av att få vara smal, bara få ha sin kropp för sig själv, och inte behöva fundera på vad man äter och dricker.
  31. LoSe
    #16

    Nämen, en till!

    Här tror man att man är galen, så är vi massor av galningar. *fniss* Härligt!

    Ja, vi får förhoppningsvis följas åt till våren och framåt. ;-)

    KUL!
  32. 16
    Nämen, en till! Här tror man att man är galen, så är vi massor av galningar. *fniss* Härligt!

    Ja, vi får förhoppningsvis följas åt till våren och framåt. ;-)

    KUL!
  33. LoSe
    #17

    Ja!

    Visst är det värt att vänta. Håller med!

    Det närmar ju sig sakta men säkert tiden \"T\". Härligt!
  34. 17
    Ja! Visst är det värt att vänta. Håller med!

    Det närmar ju sig sakta men säkert tiden \"T\". Härligt!
  35. familjsen
    #18

    Käkar..

    sen några månader tillbaka och ska äta p-piller ett år till..
  36. 18
    Käkar.. sen några månader tillbaka och ska äta p-piller ett år till..
  37. Hemlig
    #19

    Japp

    Tänkte det iaf
  38. 19
    Japp Tänkte det iaf

Liknande trådar

  1. min bebbe är ingen bebbe längre...
    By -kråkan- in forum _1007 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 21:40
  2. sugen o sugen heela tiden.....
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 22:25
  3. maj bebbe?blir juni bebbe!!
    By mucklan81 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 16:21
  4. Min bebbe är på g!!
    By Possan in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 10:19
  5. Bebbe på G?
    By Maggis77 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 23:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar