Flera barn i samma rum
Bebissnack
  1. familjsen
    #1

    Flera barn i samma rum

    verkar ju galet.

    I många av Nannyakuten och Nannyjourens program har ju nannysarna flyttat bort ett av barnen de första de har gjort.

    Det måste ju vara oerhört opraktiskt, när en är lugn och sover kanske den andra igång och gapar och skriker och väcker då unge nr 1 som sov lugnt - verkar helt galet!
  2. 1
    Flera barn i samma rum verkar ju galet.

    I många av Nannyakuten och Nannyjourens program har ju nannysarna flyttat bort ett av barnen de första de har gjort.

    Det måste ju vara oerhört opraktiskt, när en är lugn och sover kanske den andra igång och gapar och skriker och väcker då unge nr 1 som sov lugnt - verkar helt galet!
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    INGET GALET!!

    Här sover alla i samma rum, inget galet ALLS!
    Kan du sluta döma ut saker som du inte ens har testat??

    Det är dessutom OERHÖRT RPAKTISKT! Man slipper gå upp mitt i natten. jag kan bara amma Elias, somna om, rulla till ELma, somna om...Jag får MEST sömn så....

    Sluta klanka ner på sånt som faktiskt funkar för MÅNGA familjer!!
  4. 2
    INGET GALET!! Här sover alla i samma rum, inget galet ALLS!
    Kan du sluta döma ut saker som du inte ens har testat??

    Det är dessutom OERHÖRT RPAKTISKT! Man slipper gå upp mitt i natten. jag kan bara amma Elias, somna om, rulla till ELma, somna om...Jag får MEST sömn så....

    Sluta klanka ner på sånt som faktiskt funkar för MÅNGA familjer!!
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    *gapskrattar*

    Det har du rätt i. Jag tror jag lägger ett av barnen i sjöboden och den andra i vedboden och den tredje i cykelförrådet... hmmm och kanske den fjärde UNDER huset i nåt hål. Då kan jag vara helt säker på att ingen väcker någon annan.... ja jöösses...
  6. 3
    *gapskrattar* Det har du rätt i. Jag tror jag lägger ett av barnen i sjöboden och den andra i vedboden och den tredje i cykelförrådet... hmmm och kanske den fjärde UNDER huset i nåt hål. Då kan jag vara helt säker på att ingen väcker någon annan.... ja jöösses...
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Nu kan ajg oxå skratta lite;)

    Tack för upplättandet av stämnignen, började känna mig oerhört less *skrattar*

    Kram på dig!
  8. 4
    Nu kan ajg oxå skratta lite;) Tack för upplättandet av stämnignen, började känna mig oerhört less *skrattar*

    Kram på dig!
  9. Anna i Seattle
    #5

    våra barn delar rum

    och vi har inga probkem med vare sig läggning eller att de väcker varandra. Tänk på att nannyakuten hjälper familjer med problem... inte att alla har det så.
  10. 5
    våra barn delar rum och vi har inga probkem med vare sig läggning eller att de väcker varandra. Tänk på att nannyakuten hjälper familjer med problem... inte att alla har det så.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    våra barn delar rum.

    i bor i ett fritidshus område och har bara ca 80m2 att trängas på.
    Det går hur bra som helst.
    En 8åring(varannan helg) En 2åring och en 8månaders isamma rum.
    De har lärt sej sova bättre av det tycker jag och när den minsta vaknar och skriker så vaknar ingen av barnen.
    Måste ju vara olika från familj till familj.
    För oss funkar det bra och vi har inget annat alternativ.
  12. 6
    våra barn delar rum. i bor i ett fritidshus område och har bara ca 80m2 att trängas på.
    Det går hur bra som helst.
    En 8åring(varannan helg) En 2åring och en 8månaders isamma rum.
    De har lärt sej sova bättre av det tycker jag och när den minsta vaknar och skriker så vaknar ingen av barnen.
    Måste ju vara olika från familj till familj.
    För oss funkar det bra och vi har inget annat alternativ.
  13. Tror på trygghet
    #7

    Om man enbart

    formar sin uppfostran efter vad Dr Phil och Supernannysarna säger, då är man nog inte särskillt lyhörd för vad ens barn egentligen behöver och vill, och det är en _viktig_ egenskap att ha som förälder!

    Barn är små människor, med känslor och behov, inga maskiner man programmerar för att de ska vara föräldrarna till lags.
    Då har man nog skaffat barn av fel anledning...
  14. 7
    Om man enbart formar sin uppfostran efter vad Dr Phil och Supernannysarna säger, då är man nog inte särskillt lyhörd för vad ens barn egentligen behöver och vill, och det är en _viktig_ egenskap att ha som förälder!

    Barn är små människor, med känslor och behov, inga maskiner man programmerar för att de ska vara föräldrarna till lags.
    Då har man nog skaffat barn av fel anledning...
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Läste ett citat i en bok...

    ... från 1600-talet där det stod \"Den som kan linda ett barn så hårt att det kan stå för sig självt mot ett hörn - den är bra på barnavård!\".

    För oss låter det ju helknasigt, och vem vet vad folk kommer säga om Dr Phil, AW och Nannyprogram om 400 år? Hur kan du vara så pretantiöst tvärsäker? Alla har inte ditt behov att lyssna på \"auktoriteter\" utan skulle behöva höra mer om vad små barn har för sömnmönster och våga lita till sin egen \"magkänsla\".
  16. 8
    Läste ett citat i en bok... ... från 1600-talet där det stod \"Den som kan linda ett barn så hårt att det kan stå för sig självt mot ett hörn - den är bra på barnavård!\".

    För oss låter det ju helknasigt, och vem vet vad folk kommer säga om Dr Phil, AW och Nannyprogram om 400 år? Hur kan du vara så pretantiöst tvärsäker? Alla har inte ditt behov att lyssna på \"auktoriteter\" utan skulle behöva höra mer om vad små barn har för sömnmönster och våga lita till sin egen \"magkänsla\".
  17. familjsen
    #9

    det är ju normalt att lägga barnen.

    utanför huset...?

    Det är väl jättebra om det funkar för den del att ha barnen i samma rum men många barn är ju uppe och snurrar nattetid och kanske då stör ett ev. syskon i samma rum. Så har det varit i de avsnitt jag sett av Nannyakuten.
  18. 9
    det är ju normalt att lägga barnen. utanför huset...?

    Det är väl jättebra om det funkar för den del att ha barnen i samma rum men många barn är ju uppe och snurrar nattetid och kanske då stör ett ev. syskon i samma rum. Så har det varit i de avsnitt jag sett av Nannyakuten.
  19. familjsen
    #10

    omöjligt innan man har barn

    jag har ingen aning om vilken personlighet mina barn har - när de väl är här (om jag kan få barn!) anpassar jag mig efter det

    vidhåller ändå att det är viktigt att förbereda sig inför livets viktigaste uppdrag vilket många jag känner INTE verkar ha gjort
  20. 10
    omöjligt innan man har barn jag har ingen aning om vilken personlighet mina barn har - när de väl är här (om jag kan få barn!) anpassar jag mig efter det

    vidhåller ändå att det är viktigt att förbereda sig inför livets viktigaste uppdrag vilket många jag känner INTE verkar ha gjort
  21. JoJo
    #11

    Fniss och hihi

    ja, det finns väl ingen som är så bra på barn som den som inga har... Och när man väl fått dem så inser man att inget av de man trott stämmer. Det tror jag snart var och varannan föräldre kan skriva under på!
  22. 11
    Fniss och hihi ja, det finns väl ingen som är så bra på barn som den som inga har... Och när man väl fått dem så inser man att inget av de man trott stämmer. Det tror jag snart var och varannan föräldre kan skriva under på!
  23. familjsen
    #12

    de jag känner

    verkar i alla fall ha trott att allt skulle vara rosenrött och de har fått ett BRUTALT uppvaknande
  24. 12
    de jag känner verkar i alla fall ha trott att allt skulle vara rosenrött och de har fått ett BRUTALT uppvaknande
  25. Tror på trygghet
    #13

    EN sak som jag håller med dig om!

    Det ÄR omöjligt att sätta sig in i föräldrarollen innan man själv fått egna barn!

    Jag kan bara tala om att man omvärderar en heel del när de väl dimper ned!

    Kom bara ihåg att alla barn är olika och de är _inte_ stöpta i en och samma form. Sedan kan Dr Phil och Supernannys babbla bäst de vill, det är ändå i slutändan man själv som känner sina barn bäst!
  26. 13
    EN sak som jag håller med dig om! Det ÄR omöjligt att sätta sig in i föräldrarollen innan man själv fått egna barn!

    Jag kan bara tala om att man omvärderar en heel del när de väl dimper ned!

    Kom bara ihåg att alla barn är olika och de är _inte_ stöpta i en och samma form. Sedan kan Dr Phil och Supernannys babbla bäst de vill, det är ändå i slutändan man själv som känner sina barn bäst!
  27. familjsen
    #14

    Dr Phil har funkat så bra för mig..

    jag har gått ner 30 kilo i vikt med hans bok \" Sjustegsmetoden - hitta din idealvikt och behåll den\" fått en mycket bättre kärleksrelation med boken \"Relationsaktuten\", fått ett bra jobb och bättre självförtroende med boken \"Livsstrategier\" skulle nog bli mycket förvånad om han inte kunde hjälpa mig att bli en bra förälder också.

    Speciellt med tanke på hur många familjer han har ordnat upp, min strategi är att inte behöva göra alla deras tabbar först - för det får barnen betala notan för när man måste korrigera dem.
  28. 14
    Dr Phil har funkat så bra för mig.. jag har gått ner 30 kilo i vikt med hans bok \" Sjustegsmetoden - hitta din idealvikt och behåll den\" fått en mycket bättre kärleksrelation med boken \"Relationsaktuten\", fått ett bra jobb och bättre självförtroende med boken \"Livsstrategier\" skulle nog bli mycket förvånad om han inte kunde hjälpa mig att bli en bra förälder också.

    Speciellt med tanke på hur många familjer han har ordnat upp, min strategi är att inte behöva göra alla deras tabbar först - för det får barnen betala notan för när man måste korrigera dem.
  29. farmor
    #15

    Jag säger som Jesper Juul....

    Metoder är jättebra, men bara för föräldrarna!

    Barn mår bäst av föräldrar som i kärlek hittar ett gott samspel med dem, baserat på varje barns individuella behov och personlighet.

    Har man haft förmånen att leva nära ett antal barn som växt upp så vet man att barn inte är fyrkantiga utan har helt olika personligheter. Hur skulle då samma metod kunna passa alla barn?
  30. 15
    Jag säger som Jesper Juul.... Metoder är jättebra, men bara för föräldrarna!

    Barn mår bäst av föräldrar som i kärlek hittar ett gott samspel med dem, baserat på varje barns individuella behov och personlighet.

    Har man haft förmånen att leva nära ett antal barn som växt upp så vet man att barn inte är fyrkantiga utan har helt olika personligheter. Hur skulle då samma metod kunna passa alla barn?
  31. farmor
    #16

    Flera barn i samma rum

    funkar utmärkt ibland, ibland inte! Det beror, som vanligt, på hur barnen fungerar ihop mm. Jag blir tokig på alla dessa aldrig eller alltid. Regler och rutiner sätts av föräldrar och barn tillsammans. Eftersom barn är olika så funkar det inte med 4-kantiga system som runda barn skall klämmas ner i!
  32. 16
    Flera barn i samma rum funkar utmärkt ibland, ibland inte! Det beror, som vanligt, på hur barnen fungerar ihop mm. Jag blir tokig på alla dessa aldrig eller alltid. Regler och rutiner sätts av föräldrar och barn tillsammans. Eftersom barn är olika så funkar det inte med 4-kantiga system som runda barn skall klämmas ner i!
  33. Freja
    #17

    men livet är inte

    alltid som i nannyakuten. nannyakuten är ett Tv-program skapat för att locka tittare.

    att ha barn sovande i samma rum fungerar jättebra för många. Om det inte fungerar och familjen får de problem som du skriver om är det väl bara att lösa dem då?
  34. 17
    men livet är inte alltid som i nannyakuten. nannyakuten är ett Tv-program skapat för att locka tittare.

    att ha barn sovande i samma rum fungerar jättebra för många. Om det inte fungerar och familjen får de problem som du skriver om är det väl bara att lösa dem då?
  35. familjsen
    #18

    fast du är du inte inläst på metode

    både Phillans och Nannynarnas metoder GER UTRYMME för just den familjen och de individer som finns där
  36. 18
    fast du är du inte inläst på metode både Phillans och Nannynarnas metoder GER UTRYMME för just den familjen och de individer som finns där

Liknande trådar

  1. skicka samma sms till flera
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 22:25
  2. Flera fosterbarn i samma fam??
    By anonymt namn in forum Utsatta barn & familjehem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 12:49
  3. NI med flera barn av samma kön
    By Marcusmamma in forum Småbarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 13:44
  4. Ang flera barn ac samma kön!
    By På besök in forum Många barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 10:02
  5. Samma inlägg på flera forum
    By Daddy Cool in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 06:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar