handikappanpassad vagn?
Flerhandikapp
  1. waca
    #1

    handikappanpassad vagn?

    Någon som vet var jag kan köpa en begagnad handikappanpassad barnvagn (inte till mig, det ska bli en gåva till en familj som desperat behöver en)? Har letat på blocket mm, men inte hittat. Vet inte riktigt vad jag ska söka på, vilka vagnar passar till barn 15kg + ? Den måste vara väldigt lätt (ska skickas) och billig (under en tusenlapp). Någon som vet vad dessa vagnar heter eller var jag kan få tag på en, så blir jag jätteglad för tips!!! Den är till ett fadderbarn vars mamma bär omkring på barnet jämt.
  2. 1
    handikappanpassad vagn? Någon som vet var jag kan köpa en begagnad handikappanpassad barnvagn (inte till mig, det ska bli en gåva till en familj som desperat behöver en)? Har letat på blocket mm, men inte hittat. Vet inte riktigt vad jag ska söka på, vilka vagnar passar till barn 15kg + ? Den måste vara väldigt lätt (ska skickas) och billig (under en tusenlapp). Någon som vet vad dessa vagnar heter eller var jag kan få tag på en, så blir jag jätteglad för tips!!! Den är till ett fadderbarn vars mamma bär omkring på barnet jämt.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Vilken fin gåva..

    ..du ska ge bort!
    Jag har en fin paraplyvagn MEN det är tyvärr ett lån från habeliteringen på vårt lasarett.Min dotter väger snart 20 kg och kan sitta i den ett bra dag till.Kan du inte gå till närmaste hjälpmedelscentral och fråga om dom kan tänkas sälja en eller t.o.m ge bort.Kanske inte en felfri men användbar./Lycka till!!
  4. 2
    Vilken fin gåva.. ..du ska ge bort!
    Jag har en fin paraplyvagn MEN det är tyvärr ett lån från habeliteringen på vårt lasarett.Min dotter väger snart 20 kg och kan sitta i den ett bra dag till.Kan du inte gå till närmaste hjälpmedelscentral och fråga om dom kan tänkas sälja en eller t.o.m ge bort.Kanske inte en felfri men användbar./Lycka till!!
  5. Ah m Julia å Amanda
    #3

    Vilken vagn...

    Är det du har från Hab? Själv har jag en Kimba men skulle vilja ha något mera sulky aktig vagn...

  6. 3
    Vilken vagn... Är det du har från Hab? Själv har jag en Kimba men skulle vilja ha något mera sulky aktig vagn...

  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    maclaren major

    är en större paraplyvagn för handikappbehov. Jag har aldrig testat själv och har ingen koll på kostnad tyvärr. Hör med hjälpmedelscentralen om de inte har något begagnat till salu.
    Lycka till
  8. 4
    maclaren major är en större paraplyvagn för handikappbehov. Jag har aldrig testat själv och har ingen koll på kostnad tyvärr. Hör med hjälpmedelscentralen om de inte har något begagnat till salu.
    Lycka till
  9. Ann m Frida
    #5

    Har också en sån

    och jag har nog tittat igenom det sortiment de har gällande vagnar men tycker inte de har mycket att komma med. Maclaren är visserligen en paraplyvagn men STOR och KLUMPIG och TUNG, skulle inte vilja ha den. Kimban är dessutom den enda vagnen som inte skriker handikapp. Om man nu tycker att det spelar roll.

    Ann
  10. 5
    Har också en sån och jag har nog tittat igenom det sortiment de har gällande vagnar men tycker inte de har mycket att komma med. Maclaren är visserligen en paraplyvagn men STOR och KLUMPIG och TUNG, skulle inte vilja ha den. Kimban är dessutom den enda vagnen som inte skriker handikapp. Om man nu tycker att det spelar roll.

    Ann
  11. Ann m Julia å Amanda
    #6

    Kul att vi båda heter Ann =) *imt*

    fff
  12. 6
    Kul att vi båda heter Ann =) *imt* fff
  13. Ann m Frida
    #7

    :-)) Japp! imt

    d
  14. 7
    :-)) Japp! imt d
  15. waca
    #8

    Tack för era svar! Hittade

    Otto Bock\'s hemsida med ecobuggies som verkade jättebra, de kanske hade en begagnad att sälja till mig! :)
  16. 8
    Tack för era svar! Hittade Otto Bock\'s hemsida med ecobuggies som verkade jättebra, de kanske hade en begagnad att sälja till mig! :)

Liknande trådar

  1. Jogga med vagn - vilken vagn då?
    By johannanstans in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 11:05
  2. Vagn eller inte vagn... (hjälp)
    By Lurpan in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 16:07
  3. Vad har ni för vagn nu?
    By Tove m. pojkarna in forum _0605 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 09:38
  4. Vagn vagn vagn...Hjälp
    By Jenny m.Matilda&Adam in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 21:53
  5. handikappanpassad vagn?!
    By waca in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 18:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar