Malin är helt förtvivlad
_0308 Augustibarn
  1. Astrid med Malin & Selma
    #1

    Malin är helt förtvivlad

    För att börja med: Ja, vi lever, men Malin har varit sjuk mycket, och jag hinner inte med datorn när jag har båda hemma :-(

    I helgen byggde P en säng åt Malin. Vi har pratat om det länge. Vi vill inte tvinga henne ut ur vår säng, men vi vill att hon har en mysig säng om hon vill sova själv. Hittills fanns det bara en madrass på golvet ...

    Men nu till problemet: När P och hon byggde sängen sa hon att hon vill sova där, och mamma, pappa och Selma sover i den stora sängen. Men när hon skulle gå och lägga sig blev hon helt förtvivlad. Hon verkar inte förstå att jag går upp när jag har lagt henne och hon har somnat, och hon kunde inte acceptera att jag skulle sova i hennes säng. Efter mycket om och men somnade hon med mig i vår säng som vanligt. Men inatt vaknade hon 2 ggr helt förtvivlad eftersom hon vill sova i sin säng, men hon vill sova med mig och jag sover ju i den stora sängen. Jag har sagt många gånger att hon får sova med oss om hon vill och jag vill gärna ha henne hos mig, men det verkar inte hjälpa.

    Jag hoppas att hon kan förlika sig med en säng som är hennes men som hon kanske inte vill sova i riktigt än. Det var ju inte meningen att förvirra henne på det sättet ...
  2. 1
    Malin är helt förtvivlad För att börja med: Ja, vi lever, men Malin har varit sjuk mycket, och jag hinner inte med datorn när jag har båda hemma :-(

    I helgen byggde P en säng åt Malin. Vi har pratat om det länge. Vi vill inte tvinga henne ut ur vår säng, men vi vill att hon har en mysig säng om hon vill sova själv. Hittills fanns det bara en madrass på golvet ...

    Men nu till problemet: När P och hon byggde sängen sa hon att hon vill sova där, och mamma, pappa och Selma sover i den stora sängen. Men när hon skulle gå och lägga sig blev hon helt förtvivlad. Hon verkar inte förstå att jag går upp när jag har lagt henne och hon har somnat, och hon kunde inte acceptera att jag skulle sova i hennes säng. Efter mycket om och men somnade hon med mig i vår säng som vanligt. Men inatt vaknade hon 2 ggr helt förtvivlad eftersom hon vill sova i sin säng, men hon vill sova med mig och jag sover ju i den stora sängen. Jag har sagt många gånger att hon får sova med oss om hon vill och jag vill gärna ha henne hos mig, men det verkar inte hjälpa.

    Jag hoppas att hon kan förlika sig med en säng som är hennes men som hon kanske inte vill sova i riktigt än. Det var ju inte meningen att förvirra henne på det sättet ...
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    nej

    men stackaren, det är inte lätt att få tillvaron att gå ihop ibland :-(

    Jag undrar ibland vad som ska hända när vi (nån gång i framtiden) flyttar och Albin får \"eget\" rum. Det kan nog bli ganska konstigt till en början misstänker jag.

    Hoppas det kan smälta in och hon förstår vad det handlar om så småningom i alla fall. Och tack för en underbar dag på stan! Jag var helt upplyft när jag kom hem :-)
  4. 2
    nej men stackaren, det är inte lätt att få tillvaron att gå ihop ibland :-(

    Jag undrar ibland vad som ska hända när vi (nån gång i framtiden) flyttar och Albin får \"eget\" rum. Det kan nog bli ganska konstigt till en början misstänker jag.

    Hoppas det kan smälta in och hon förstår vad det handlar om så småningom i alla fall. Och tack för en underbar dag på stan! Jag var helt upplyft när jag kom hem :-)
  5. Medlem sedan
    Aug 2001
    #3

    Åh nej!

    Usch vad jobbigt! Accepterar hon inte om P sover inne hos henne några nätter, så att hon får vänja sig vid det nya? August flyttade ju hastigt och lustigt in i sitt rum när Isabelle kom hem och förde, i hans tycke, oväsen om nätterna. Han vill aldrig sova hos oss längre =( (jo, förra veckan när han var sjuk!) Peter sov på madrass inne hos August i några veckor, men det var för länge, anser jag! Tror att Malin fixar det på en helg, kanske.
  6. 3
    Åh nej! Usch vad jobbigt! Accepterar hon inte om P sover inne hos henne några nätter, så att hon får vänja sig vid det nya? August flyttade ju hastigt och lustigt in i sitt rum när Isabelle kom hem och förde, i hans tycke, oväsen om nätterna. Han vill aldrig sova hos oss längre =( (jo, förra veckan när han var sjuk!) Peter sov på madrass inne hos August i några veckor, men det var för länge, anser jag! Tror att Malin fixar det på en helg, kanske.
  7. Astrid med Malin & Selma
    #4

    Tack själv!

    Kul att du mådde bra av det :-)

    Nattningen ikväll gick bra. Hon sa att hon skulle sova i sin säng, men inte jag, innan vi gick upp, men sen gick jag direkt till sovrummet när det var läggdags och hon följde med. Nu sover hon i vår säng. Hon får smälta det där ett tag, så får vi se vad som händer. Hoppas hon kan sova bättre inatt också.
  8. 4
    Tack själv! Kul att du mådde bra av det :-)

    Nattningen ikväll gick bra. Hon sa att hon skulle sova i sin säng, men inte jag, innan vi gick upp, men sen gick jag direkt till sovrummet när det var läggdags och hon följde med. Nu sover hon i vår säng. Hon får smälta det där ett tag, så får vi se vad som händer. Hoppas hon kan sova bättre inatt också.
  9. Astrid med Malin & Selma
    #5

    Hon vågrar somna med pappa

    när jag är hemma, så det är inget alternativ, tyvärr. Men nattningen ikväll gick bra i vår säng, så jag tror hon får sova där ett bra tag till. Jag kände själv igår kväll att \"hjälp, ska hon flytta ut nu?\". Tror att jag skulle sakna henne, men hon gör ju tydligen inte det ;-)
  10. 5
    Hon vågrar somna med pappa när jag är hemma, så det är inget alternativ, tyvärr. Men nattningen ikväll gick bra i vår säng, så jag tror hon får sova där ett bra tag till. Jag kände själv igår kväll att \"hjälp, ska hon flytta ut nu?\". Tror att jag skulle sakna henne, men hon gör ju tydligen inte det ;-)
  11. Astrid med Malin & Selma
    #6

    vägrar ska det stå *imt*

  12. 6
    vägrar ska det stå *imt*

Liknande trådar

  1. Helt förtvivlad!
    By anonymt namn in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 11:18
  2. HELT FÖRTVIVLAD
    By Så trött.... in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 20:54
  3. Ludvig är helt förtvivlad...
    By Mia med Ludvig in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 22:28
  4. Helt förtvivlad...
    By Ledsen mamma in forum Tonåringar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 18:14
  5. Är helt förtvivlad....LÅNGT!!
    By cilie in forum Svårt att bli gravid
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 09:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar