Konstans lös i magen!
_0501 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Konstans lös i magen!

    Vad ska jag göra? vi kör med majsvälling sen 1 vecka tillbaka, inga lösande puréer, inget fullkorn. Hon äter vanlig mat och smörgåsar.

    Dessutom håller hon på att få tänder sen flera veckor tillbaka och äntligen har 1 dykt upp, 1 till på väg. Plus att hon just nu är förkyld men hon har varit lös i magen länge. Flera veckor av och till, mest till.

    Dricker inte mjölk utan hon äter endast ost på mackor annars ingen mjölk alls. Tips? Jag blir knäpp snart!
  2. 1
    Konstans lös i magen! Vad ska jag göra? vi kör med majsvälling sen 1 vecka tillbaka, inga lösande puréer, inget fullkorn. Hon äter vanlig mat och smörgåsar.

    Dessutom håller hon på att få tänder sen flera veckor tillbaka och äntligen har 1 dykt upp, 1 till på väg. Plus att hon just nu är förkyld men hon har varit lös i magen länge. Flera veckor av och till, mest till.

    Dricker inte mjölk utan hon äter endast ost på mackor annars ingen mjölk alls. Tips? Jag blir knäpp snart!
  3. Sabina m barnen
    #2

    Samma här

    Jättelös o stora mängder flera ggr om dagen. Fick tipset av bvc att ta bort vällingen så gott det går. Så en gång om dagen får min lilla majsvälling. Hon var sjuk innan lucia o min sköterska sa att dom tillfälligt kan bli laktoskänsliga.
    Håller på o väger henne en gång i veckan nu, för hon gick ner i vikt. Skall på ettårskontroll nästa vecka.
    Hur ditt barn i allmäntillståndet? Min är go o glad som vanligt så jag är inte jätteorolig. Prata med bvc om din dotter. Hon kan ju vara överkänslig mot något.
  4. 2
    Samma här Jättelös o stora mängder flera ggr om dagen. Fick tipset av bvc att ta bort vällingen så gott det går. Så en gång om dagen får min lilla majsvälling. Hon var sjuk innan lucia o min sköterska sa att dom tillfälligt kan bli laktoskänsliga.
    Håller på o väger henne en gång i veckan nu, för hon gick ner i vikt. Skall på ettårskontroll nästa vecka.
    Hur ditt barn i allmäntillståndet? Min är go o glad som vanligt så jag är inte jätteorolig. Prata med bvc om din dotter. Hon kan ju vara överkänslig mot något.
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    Go och glad 1-åring

    i allmänhet. Vikten är bra iallafall.
  6. 3
    Go och glad 1-åring i allmänhet. Vikten är bra iallafall.
  7. Sabina m barnen
    #4

    Ja

    dom är verkligen härliga i den här åldern, var ålder har ju sin charm:)
    Men som sagt, jag tycker absolut du skall ta upp det med bvc.
    Lycka till och om inte annat hoppas hennes mage rättar till sig.
  8. 4
    Ja dom är verkligen härliga i den här åldern, var ålder har ju sin charm:)
    Men som sagt, jag tycker absolut du skall ta upp det med bvc.
    Lycka till och om inte annat hoppas hennes mage rättar till sig.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Laktosintolerant

    Ella har vart lös i magen i sex månader, hon har inte druckit mjölk speciellt mkt alls. Nu när vi helt har uteslutit all laktos, alltså då menar jag all, mjölkfritt bröd osv, har hon blivit bättre, det är ju mkt vanligt att små barn inte tål laktos.
  10. 5
    Laktosintolerant Ella har vart lös i magen i sex månader, hon har inte druckit mjölk speciellt mkt alls. Nu när vi helt har uteslutit all laktos, alltså då menar jag all, mjölkfritt bröd osv, har hon blivit bättre, det är ju mkt vanligt att små barn inte tål laktos.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    Svarar på mitt eget

    att det har ordnat sig nu. Majsvälling varvat med fullkornsvälling. Bara vitt bröd, inga lösande puréer och vanlig mat så nu är magen ok. Mjölk dricker hon aldrig, fortfarande vatten som matdryck. Men nyponsoppa och svag saft får hon också. Magen är i skick nu så det är nog en mognadsfråga. Tack för tipsen!
  12. 6
    Svarar på mitt eget att det har ordnat sig nu. Majsvälling varvat med fullkornsvälling. Bara vitt bröd, inga lösande puréer och vanlig mat så nu är magen ok. Mjölk dricker hon aldrig, fortfarande vatten som matdryck. Men nyponsoppa och svag saft får hon också. Magen är i skick nu så det är nog en mognadsfråga. Tack för tipsen!
  13. Sabina m barnen
    #7

    Det är

    ju jättebra o skönt för henne att det inte var nån allergi.
  14. 7
    Det är ju jättebra o skönt för henne att det inte var nån allergi.
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    Absolut inte allergi

    eftersom hon går upp i vikt och växer i övrigt som hon ska. Ingen bullermage, inte gasig och verkar inte ha ont. Känner en liten tjej som är mjölkallergiker så jag vet vad det är.
  16. 8
    Absolut inte allergi eftersom hon går upp i vikt och växer i övrigt som hon ska. Ingen bullermage, inte gasig och verkar inte ha ont. Känner en liten tjej som är mjölkallergiker så jag vet vad det är.

Liknande trådar

  1. Konstans ömma bröst- ska det vara så?
    By HP & Våfflan in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-27, 08:53
  2. Nu vet vi vem som bor i magen:)
    By Strulmaja in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 22:20
  3. Ont i magen
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 14:07
  4. Magen
    By majjo in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-23, 16:53
  5. nu är magen
    By CissiNL m J&S in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 21:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar