När brukar barnet vända sig rätt?
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    När brukar barnet vända sig rätt?

    Och om det inte gör det, när gör man ett vändningsförsök? Hur går det till, försöker man flytta barnet genom att trycka på utsidan?
  2. 1
    När brukar barnet vända sig rätt? Och om det inte gör det, när gör man ett vändningsförsök? Hur går det till, försöker man flytta barnet genom att trycka på utsidan?
  3. Fia med trean. Bf 12/7
    #2

    Här

    har bebisen till v.37 på sig att vända sig rätt. Har den inte gjort det då gör dom oftast ett vändningsförsök. Mamman får något för att livmodern skall vara avslappnad (Bricanyl?) och sedan försöker läkaren vända barnet genom att trycka rätt det från utsidan. Kan vara väldigt obehagligt, och en del känner knappt av det.
  4. 2
    Här har bebisen till v.37 på sig att vända sig rätt. Har den inte gjort det då gör dom oftast ett vändningsförsök. Mamman får något för att livmodern skall vara avslappnad (Bricanyl?) och sedan försöker läkaren vända barnet genom att trycka rätt det från utsidan. Kan vara väldigt obehagligt, och en del känner knappt av det.
  5. gwendolyn
    #3

    i boken mammapraktika

    finns en beskrivning från en mamma som misslyckats med vändningsförsök och hon säger att en äldre Bm föreslagit att hon skulle ställa sig på huvudet (det fick hon förstås hjälp med) och att hon hade stått så så länge hon orkande och attdet hade hjälpt. inte vet jag om det är ok att göra så, elelr om det ens hjälper, men jag kom att tänka på det av din fråga.
  6. 3
    i boken mammapraktika finns en beskrivning från en mamma som misslyckats med vändningsförsök och hon säger att en äldre Bm föreslagit att hon skulle ställa sig på huvudet (det fick hon förstås hjälp med) och att hon hade stått så så länge hon orkande och attdet hade hjälpt. inte vet jag om det är ok att göra så, elelr om det ens hjälper, men jag kom att tänka på det av din fråga.
  7. Blomman*
    #4

    Oj, så länge!

    Då kanske inte man behöver vara orolig i v. 30???
    Sonen var nämligen fixerad i v 34, så jag börjar känna det lite stressigt!
  8. 4
    Oj, så länge! Då kanske inte man behöver vara orolig i v. 30???
    Sonen var nämligen fixerad i v 34, så jag börjar känna det lite stressigt!
  9. Blomman*
    #5

    *fnissar*

    Ja, det skulle definitivt behövas hjälp om någon ska få upp mig på huvudet! Men det är klart värt om det skulle fungera! :)
  10. 5
    *fnissar* Ja, det skulle definitivt behövas hjälp om någon ska få upp mig på huvudet! Men det är klart värt om det skulle fungera! :)
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Min hem-BM...

    vände dottern med kylklamp och ficklampa! :)
  12. 6
    Min hem-BM... vände dottern med kylklamp och ficklampa! :)
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Wow!

    Hur då, alltså kylklampen på bebins huvud och ficklampan nerevid på din mage då eller?? Funkade det?
  14. 7
    Wow! Hur då, alltså kylklampen på bebins huvud och ficklampan nerevid på din mage då eller?? Funkade det?
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8

    Precis!

    Och ja, det funkade! :)
  16. 8
    Precis! Och ja, det funkade! :)
  17. gwendolyn
    #9

    : ) ja, jag vet inte som sagt,

    om det är autentiska (men vem sitter och hittar på typ femtio korta historier till en bok?). ja, hjälp behöver du nog. kanske värt att prova om din BM inte avråder bestämt : ) lycka till hur det än blir!
  18. 9
    : ) ja, jag vet inte som sagt, om det är autentiska (men vem sitter och hittar på typ femtio korta historier till en bok?). ja, hjälp behöver du nog. kanske värt att prova om din BM inte avråder bestämt : ) lycka till hur det än blir!

Liknande trådar

  1. Bebis som inte vill vända sig rätt!!
    By Skånemamma in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 20:25
  2. Vända allting rätt
    By m00n in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 18:09
  3. När brukar dem börja vända sig?
    By anna83 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 06:40
  4. vända rätt igen
    By ledsen in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 17:30
  5. OT: när vända barnet utåt i bärsele?
    By cecilia in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 00:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar