En nonsensfråga :)
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    En nonsensfråga :)

    Sjungs det om dig/ditt namn i några låtar?

    Jag är så glad, för Liam Lynch sjunger om mig i låten \"My United States of Whatever\" (som för övrigt är en låt som får mig att skratta varenda gång jag hör den - underbar!).

    Så här går första textraderna i låten:

    \"I went down to the beach and I saw KICKI, and she was all like \'eeeööööhhhh\', and I\'m like \'whatever\'...\"

    Och faktum är att jag tror att det mycket väl kan ha varit mig han träffade på stranden, för \"eeeeöööööhhhhh\" är ett uttryck jag använder mig av då och då :).

    Ha det gott!

  2. 1
    En nonsensfråga :) Sjungs det om dig/ditt namn i några låtar?

    Jag är så glad, för Liam Lynch sjunger om mig i låten \"My United States of Whatever\" (som för övrigt är en låt som får mig att skratta varenda gång jag hör den - underbar!).

    Så här går första textraderna i låten:

    \"I went down to the beach and I saw KICKI, and she was all like \'eeeööööhhhh\', and I\'m like \'whatever\'...\"

    Och faktum är att jag tror att det mycket väl kan ha varit mig han träffade på stranden, för \"eeeeöööööhhhhh\" är ett uttryck jag använder mig av då och då :).

    Ha det gott!

  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Haha, kul fråga!

    Bara för att du frågade gjorde jag en sökning på \"Pineapple\" och \"songname\" på letssingit.com. Fick 4 träffar, bla den här med Crowded house:

    \"Sleeping alone
    for pleasure, the pineapple head
    it spins and it spins
    like a number I hold
    don\'t remember if she was my friend
    it was a long time ago\"
  4. 2
    Haha, kul fråga! Bara för att du frågade gjorde jag en sökning på \"Pineapple\" och \"songname\" på letssingit.com. Fick 4 träffar, bla den här med Crowded house:

    \"Sleeping alone
    for pleasure, the pineapple head
    it spins and it spins
    like a number I hold
    don\'t remember if she was my friend
    it was a long time ago\"
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Åh, det här var ju roligt! (forts)

    Slog en sökning på mitt nick som jag har på Depeche Mode Message board (Cayenne) och voila, det finns en instrumental Beatles-låt som heter så! Hade jag ingen aning om! :-)
  6. 3
    Åh, det här var ju roligt! (forts) Slog en sökning på mitt nick som jag har på Depeche Mode Message board (Cayenne) och voila, det finns en instrumental Beatles-låt som heter så! Hade jag ingen aning om! :-)
  7. Neaten
    #4

    Nej

    men min dotter Linnea var övertygad om att Dave sjöng om henne i Lilian på PtA. Och det fick hon gärna tro!
    *önskar han sjöng om mig*
  8. 4
    Nej men min dotter Linnea var övertygad om att Dave sjöng om henne i Lilian på PtA. Och det fick hon gärna tro!
    *önskar han sjöng om mig*
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5

    Hela...


    ...det eminenta albumet \"The rise and fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars\" får väl sägas hamna under den kategorin så länge vi håller oss till nick:et! :-)
  10. 5
    Hela...
    ...det eminenta albumet \"The rise and fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars\" får väl sägas hamna under den kategorin så länge vi håller oss till nick:et! :-)
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6

    Nä :-(

    Den enda låt jag kan komma på där mitt namn förekommer är Lunka På, en barnvisa modell flåshurtig a la Gullan Bornemark.... Refrängen går \"Hopp Mor Annika, Hopp Mor Annika, Hopp min lilla Annika\"..

    Man skulle ju kunna önska sig något mer romantiskt och smeksamt av Bono i stället ;-)
  12. 6
    Nä :-( Den enda låt jag kan komma på där mitt namn förekommer är Lunka På, en barnvisa modell flåshurtig a la Gullan Bornemark.... Refrängen går \"Hopp Mor Annika, Hopp Mor Annika, Hopp min lilla Annika\"..

    Man skulle ju kunna önska sig något mer romantiskt och smeksamt av Bono i stället ;-)
  13. Medlem sedan
    Dec 1998
    #7

    humpfff

    Osar fusk lång väg om du frågar mig. :-)
    *Bara avis för att jag aldrig lyckas komma på ett kreativt nick*
  14. 7
    humpfff Osar fusk lång väg om du frågar mig. :-)
    *Bara avis för att jag aldrig lyckas komma på ett kreativt nick*
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    *S*!!!

    Ja det vore något det! En sång från Bono :-). jag får yrsel av bara tanken.

    Men du får hålla till godo med Gullan Bornemark *s*.
  16. 8
    *S*!!! Ja det vore något det! En sång från Bono :-). jag får yrsel av bara tanken.

    Men du får hålla till godo med Gullan Bornemark *s*.
  17. Medlem sedan
    Jan 2002
    #9

    Jo, det kunde man ju

    tänka sig att \"Pineapple\" fanns med lite här och där :). Men är det ett namn ;-)?
  18. 9
    Jo, det kunde man ju tänka sig att \"Pineapple\" fanns med lite här och där :). Men är det ett namn ;-)?
  19. Medlem sedan
    Jan 2002
    #10

    Men det gör han nog

    innerst inne - sjunger om dig :). Snart är det dax för konsert!
  20. 10
    Men det gör han nog innerst inne - sjunger om dig :). Snart är det dax för konsert!
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    Ja ja...

    Jag visste väl vad jag skulle få för svar från dig :)! Det blir kanske klurigare med ditt riktiga namn, men det går nog att hitta något där med...

  22. 11
    Ja ja... Jag visste väl vad jag skulle få för svar från dig :)! Det blir kanske klurigare med ditt riktiga namn, men det går nog att hitta något där med...

  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Ja, tror

    att Paul McCartney har gjort en sång om Heather (hans fru). Annars vet jag inte just om det finns några Heather-sånger... men mitt riktiga namn besjungs faktiskt lite oftare, även om namnet inte är så vanligt. Och jag blir lika förtjust varje gång jag hör mitt namn i en sång!
  24. 12
    Ja, tror att Paul McCartney har gjort en sång om Heather (hans fru). Annars vet jag inte just om det finns några Heather-sånger... men mitt riktiga namn besjungs faktiskt lite oftare, även om namnet inte är så vanligt. Och jag blir lika förtjust varje gång jag hör mitt namn i en sång!
  25. Medlem sedan
    Apr 2002
    #13

    Flera stycken!

    Den första jag hörde var hemska \"Anna du kan väl stanna\" *ryser* som äldre släktingar retade mig med när jag var liten. Den är säkert rätt fin egentligen, en sån där låt som kunde varit med i en Hasse Ekman-film, men för mig har den bara hemska vibbar *s*.

    Sen sjunger Elin Sigvardsson en låt som heter \"Song for Anna\", enligt mig enda bra låten på \"Smithereens\"-plattan.

    Jag vet att Lasse Winnerbäck sjunger om Anna, bara en rad, i nån låt, tror det var på senaste albumet, men jag kommer inte på vilken nu.

    Och man har ju inte världens vanligaste namn för intet, när jag googlade hittade jag låtar om Anna av/med både Beatles, Marianne Faithful, Toto, Bob Dylan och fler.

    kram till dig från mig!
  26. 13
    Flera stycken! Den första jag hörde var hemska \"Anna du kan väl stanna\" *ryser* som äldre släktingar retade mig med när jag var liten. Den är säkert rätt fin egentligen, en sån där låt som kunde varit med i en Hasse Ekman-film, men för mig har den bara hemska vibbar *s*.

    Sen sjunger Elin Sigvardsson en låt som heter \"Song for Anna\", enligt mig enda bra låten på \"Smithereens\"-plattan.

    Jag vet att Lasse Winnerbäck sjunger om Anna, bara en rad, i nån låt, tror det var på senaste albumet, men jag kommer inte på vilken nu.

    Och man har ju inte världens vanligaste namn för intet, när jag googlade hittade jag låtar om Anna av/med både Beatles, Marianne Faithful, Toto, Bob Dylan och fler.

    kram till dig från mig!
  27. Medlem sedan
    Dec 1998
    #14

    Nä ja e inte bitter.....

    Jag bär mitt kors med mod och funderar på att rota fram de gamla hemska Gullanplattorna (de står säkert kvar hos mina hamstrar till föräldrar) och smuggla in dem bland din coola dansmusik på nästa fest *skrattar ihåligt* :-)
  28. 14
    Nä ja e inte bitter..... Jag bär mitt kors med mod och funderar på att rota fram de gamla hemska Gullanplattorna (de står säkert kvar hos mina hamstrar till föräldrar) och smuggla in dem bland din coola dansmusik på nästa fest *skrattar ihåligt* :-)
  29. Medlem sedan
    Dec 2003
    #15

    Ja, en favvogrupp faktiskt,

    The cure sjunger om mig...eller använder mitt namn i Charlotte Sometimes.
  30. 15
    Ja, en favvogrupp faktiskt, The cure sjunger om mig...eller använder mitt namn i Charlotte Sometimes.
  31. Medlem sedan
    Dec 1998
    #16

    *fniss*

    Anna du kan väl stanna matchar ju nästa \"Hopp Mor Annika\" får jag nog säga :-D
  32. 16
    *fniss* Anna du kan väl stanna matchar ju nästa \"Hopp Mor Annika\" får jag nog säga :-D
  33. Johanna
    #17

    Förutom den hemska

    \"Kan du vissla Johanna\", så har jag stött på några stycken:

    Bob Dylan - Visions Of Johanna
    Ebba Grön - Hat & blod

    Sen finns det ju engelska (Joanna):
    -Gimme hope Joanna (som inte är nån speciellt trevlig kvinna)
    -Joanna says (Gessle)

    men min favvo är helt klart Björn Rosenströms \"Johanna och Sven\":

    Han torkar svetten ur sin panna
    och säger vad skönt det var Johanna.
    Va skönt det var, att äntligen få komma in.

    Hon drar fingarna genom håret
    och sen torkar hon sig på låret
    och skrattar så,
    Jag trodde aldrig att det skulle gå

    Nej det blev lite svettigt idag.
    Det blev lite smutsigt idag.
    Men Johanna jobbade bra,
    med att rycka och dra

    Själv körde han med metodik,
    satsade lite mera på teknik.
    Men hur dom än gjorde, gjorde dom det bra.
    Det var en underbar dag.

    Han hade varit i sitt ässe
    när han grävde fram en bjässe
    och sa: Min lilla tant har du nånsin sett en sån gigant?
    Med sitt ögonmått hon mätte, men nåt i hästväg var denna jätte.
    Hon sa: Du är inte sann, jag korar den till \"all time number one\"

    Upplyft av Johannas ord hade han lagt den på deras verandabord
    och sa den här är till dig , tacka inte nej, det är en gåva från mig.
    Hon gick fram tog den i sin hand och sa:
    Jag trodde man fick åka till en annat land
    för att hitta en sån här stor och fet, en sån här dignitet.

    Johanna och Sven, två pensionärer från Floda,
    som hela dan stått och grävt i sitt potatisland.
    Ja si det var en pärs, nu får dom i min själ vara goda,
    konstaterade Sven och sen tog han sig en sup.
    Johanna sa huua-mej, jag tar mig en kopp kaffe.
  34. 17
    Förutom den hemska \"Kan du vissla Johanna\", så har jag stött på några stycken:

    Bob Dylan - Visions Of Johanna
    Ebba Grön - Hat & blod

    Sen finns det ju engelska (Joanna):
    -Gimme hope Joanna (som inte är nån speciellt trevlig kvinna)
    -Joanna says (Gessle)

    men min favvo är helt klart Björn Rosenströms \"Johanna och Sven\":

    Han torkar svetten ur sin panna
    och säger vad skönt det var Johanna.
    Va skönt det var, att äntligen få komma in.

    Hon drar fingarna genom håret
    och sen torkar hon sig på låret
    och skrattar så,
    Jag trodde aldrig att det skulle gå

    Nej det blev lite svettigt idag.
    Det blev lite smutsigt idag.
    Men Johanna jobbade bra,
    med att rycka och dra

    Själv körde han med metodik,
    satsade lite mera på teknik.
    Men hur dom än gjorde, gjorde dom det bra.
    Det var en underbar dag.

    Han hade varit i sitt ässe
    när han grävde fram en bjässe
    och sa: Min lilla tant har du nånsin sett en sån gigant?
    Med sitt ögonmått hon mätte, men nåt i hästväg var denna jätte.
    Hon sa: Du är inte sann, jag korar den till \"all time number one\"

    Upplyft av Johannas ord hade han lagt den på deras verandabord
    och sa den här är till dig , tacka inte nej, det är en gåva från mig.
    Hon gick fram tog den i sin hand och sa:
    Jag trodde man fick åka till en annat land
    för att hitta en sån här stor och fet, en sån här dignitet.

    Johanna och Sven, två pensionärer från Floda,
    som hela dan stått och grävt i sitt potatisland.
    Ja si det var en pärs, nu får dom i min själ vara goda,
    konstaterade Sven och sen tog han sig en sup.
    Johanna sa huua-mej, jag tar mig en kopp kaffe.
  35. Medlem sedan
    Dec 1998
    #18

    *asg* IMT

    -
  36. 18
    *asg* IMT -
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    *skrattar*

    Ja då är det nog dig han sjunger om. *bestämmer*

    Mig är det definitivt INGEN som sjunger om. Mitt namn går ju knappt uttala ens i vanligt prat.
  38. 19
    *skrattar* Ja då är det nog dig han sjunger om. *bestämmer*

    Mig är det definitivt INGEN som sjunger om. Mitt namn går ju knappt uttala ens i vanligt prat.
  39. Medlem sedan
    Oct 2003
    #20

    Jag ska leta!

    Okej....på en sökning på en av Lyrics-sidorna bland mina favvisar så fick jag 58 träff på \"song title\".

    Sökte jag på ord i texten så vägrade den svara för att det blev för många träff!

    (Du vet det kan dyka upp både svenska, engelska, spanska och italienska texter mm. Även om det inte är sveriges vanligaste namn så är det ganska så gångbart på en hel del internationella språk) *S*
  40. 20
    Jag ska leta! Okej....på en sökning på en av Lyrics-sidorna bland mina favvisar så fick jag 58 träff på \"song title\".

    Sökte jag på ord i texten så vägrade den svara för att det blev för många träff!

    (Du vet det kan dyka upp både svenska, engelska, spanska och italienska texter mm. Även om det inte är sveriges vanligaste namn så är det ganska så gångbart på en hel del internationella språk) *S*
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar