Mensvärk & ryggont, hur länge
_0601 Januaribarn
  1. _Diana_
    #1

    Mensvärk & ryggont, hur länge

    kan det pågå innan förlossningen är på G (på riktigt!)egentligen?

    För mig började detta för två dagar sedan och i går kväll hade jag lömska förvärkar som startade långt ner i ryggen och spred sig sakta fram mot nedre delen av bålen och underlivet. Oregelbundna. Vaknade ett par gånger i natt av värkar men på morgonkvisten hade de avtagit och nu finns bara denna mensvärk kvar...
    Har varit lös i magen i över en vecka nu (trots Niferex-intag) men ingen tillstymmelse till flytningar eller slempropp.

    Ni som hade det såhär innan er förlossning satte igång, hur länge höll det på?
  2. 1
    Mensvärk & ryggont, hur länge kan det pågå innan förlossningen är på G (på riktigt!)egentligen?

    För mig började detta för två dagar sedan och i går kväll hade jag lömska förvärkar som startade långt ner i ryggen och spred sig sakta fram mot nedre delen av bålen och underlivet. Oregelbundna. Vaknade ett par gånger i natt av värkar men på morgonkvisten hade de avtagit och nu finns bara denna mensvärk kvar...
    Har varit lös i magen i över en vecka nu (trots Niferex-intag) men ingen tillstymmelse till flytningar eller slempropp.

    Ni som hade det såhär innan er förlossning satte igång, hur länge höll det på?
  3. Lenamarie bf 25/1
    #2

    Diana!

    Jag har haft som molande mensvärk i över en vecka nu, det kommer och går. Får även jätteont i korsryggen emellanåt så där så man verkligen tror att nu är det något på gång, men sen avstannar allt. Jag har inte heller någon slempropp som gått. Var hos barnmorskan igår och hon säger att det är förvärkar och det kan hålla på ett tag... Hoppas ditt sätter igång snart...

  4. 2
    Diana! Jag har haft som molande mensvärk i över en vecka nu, det kommer och går. Får även jätteont i korsryggen emellanåt så där så man verkligen tror att nu är det något på gång, men sen avstannar allt. Jag har inte heller någon slempropp som gått. Var hos barnmorskan igår och hon säger att det är förvärkar och det kan hålla på ett tag... Hoppas ditt sätter igång snart...

  5. _Diana_
    #3

    Man blir ju tokig

    av alla dessa falsklarm! Första gången för mig också så jag blir skitnervös när det håller i sig en stund och bara ligger och väntar på att vattnet ska gå. Fast jag vet att det inte alls behöver gå förrän man redan ligger på förlossningen. Maken håller på att bli tokig - varje kväll säger jag att \"vi kanske får åka in i natt\" - men icke...
  6. 3
    Man blir ju tokig av alla dessa falsklarm! Första gången för mig också så jag blir skitnervös när det håller i sig en stund och bara ligger och väntar på att vattnet ska gå. Fast jag vet att det inte alls behöver gå förrän man redan ligger på förlossningen. Maken håller på att bli tokig - varje kväll säger jag att \"vi kanske får åka in i natt\" - men icke...
  7. Lenamarie bf 25/1
    #4

    Vågar inte ens ringa min man...

    ... på jobbet på dagarna, han blir helstressad och så fort jag ringer stannar hans kollegor upp och tror att det är något på gång.
    Och jag brukar också säga varje kväll \"då får vi se om vi får sova hela natten\"
    Men jag har 6 dagar kvar idag så hoppas hoppas...
  8. 4
    Vågar inte ens ringa min man... ... på jobbet på dagarna, han blir helstressad och så fort jag ringer stannar hans kollegor upp och tror att det är något på gång.
    Och jag brukar också säga varje kväll \"då får vi se om vi får sova hela natten\"
    Men jag har 6 dagar kvar idag så hoppas hoppas...
  9. På besök
    #5

    Nog inte det svar du vill ha, men..

    ...jag hade så i tre veckor. Jag började få rejäla förvärkar som kändes just som du beskriver (började i rygen och spred sig runt till magen och ner i ljumskarna och lårens insidor) och de kunde hålla på varje dag i flera timmar i sträck. Men jag gick ändå 8 dagar över tiden, tyvärr.

    Men det behöver ju inte bli likadant för dig! Det är säkert olika och jag hoppas att du inte behöver vänta så länge till.
  10. 5
    Nog inte det svar du vill ha, men.. ...jag hade så i tre veckor. Jag började få rejäla förvärkar som kändes just som du beskriver (började i rygen och spred sig runt till magen och ner i ljumskarna och lårens insidor) och de kunde hålla på varje dag i flera timmar i sträck. Men jag gick ändå 8 dagar över tiden, tyvärr.

    Men det behöver ju inte bli likadant för dig! Det är säkert olika och jag hoppas att du inte behöver vänta så länge till.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Inte för att vara tråkig:(

    men sådär har jag haft sen ett tag innan jul nu:( Eller ännu längre egentligen, men det var då som det började göra ont också.. Ingen slempropp i sikte dock:( Magen har dock börjat krångla sista veckan, så det är nytt tecken:) Jag tror man kan ha det såhär ganska så länge tyvärr, det är väl oftast helt enkelt kroppen som övar sig och förberender sig för det som komma skall..

    Men tråkigt är det, man letar ju liksom hela tiden efter tecken och så är det mest luringar:(
    Hoppas att det inte är så för dig utan att du snart kommer igång:)
  12. 6
    Inte för att vara tråkig:( men sådär har jag haft sen ett tag innan jul nu:( Eller ännu längre egentligen, men det var då som det började göra ont också.. Ingen slempropp i sikte dock:( Magen har dock börjat krångla sista veckan, så det är nytt tecken:) Jag tror man kan ha det såhär ganska så länge tyvärr, det är väl oftast helt enkelt kroppen som övar sig och förberender sig för det som komma skall..

    Men tråkigt är det, man letar ju liksom hela tiden efter tecken och så är det mest luringar:(
    Hoppas att det inte är så för dig utan att du snart kommer igång:)
  13. Lady m 3*-8 dagar*
    #7

    En till...

    som har det så med intensiva förvärkar är öppen lite nu med 2-3 cm så jag väntar och ser!Kan inte ens hämnta barnen från skola/förskola för det gör så himla ont att gå har haft så här i ca 2 veckor från och till.Vi får väl hålla våra tummar att vi inte plusar iaf!
    Kram!
  14. 7
    En till... som har det så med intensiva förvärkar är öppen lite nu med 2-3 cm så jag väntar och ser!Kan inte ens hämnta barnen från skola/förskola för det gör så himla ont att gå har haft så här i ca 2 veckor från och till.Vi får väl hålla våra tummar att vi inte plusar iaf!
    Kram!
  15. Lenamarie bf 25/1
    #8

    Jag försöker koppla bort...

    ...att jag har denna värk för annars kommer jag bli tokig tror jag. Just eftersom man hela tiden letar efter tecken ... Men det verkar vara många av oss här som har samma typ av förvärkar och det är ju en tröst iallafall att veta att man inte är ensam!!
    Håll ut allesammans ...
  16. 8
    Jag försöker koppla bort... ...att jag har denna värk för annars kommer jag bli tokig tror jag. Just eftersom man hela tiden letar efter tecken ... Men det verkar vara många av oss här som har samma typ av förvärkar och det är ju en tröst iallafall att veta att man inte är ensam!!
    Håll ut allesammans ...
  17. Lilla L:S mamma
    #9

    Jag med..

    har haft molande mensvärk i korsryggen och undermagen i flera veckor. Jag har bf 30/1 så man får väl bara stå ut ett tag till antar jag. Jag brukar ta en alvedon för att kunna somna. Sen använder jag vetevärmare en hel del och så har jag en snäll make som masserar korsryggen då och då. Min slempropp håller på att lossna för 3:e dagen, kommer lite i taget. Hoppas det kommer igång snart för oss alla med förvärkar.
  18. 9
    Jag med.. har haft molande mensvärk i korsryggen och undermagen i flera veckor. Jag har bf 30/1 så man får väl bara stå ut ett tag till antar jag. Jag brukar ta en alvedon för att kunna somna. Sen använder jag vetevärmare en hel del och så har jag en snäll make som masserar korsryggen då och då. Min slempropp håller på att lossna för 3:e dagen, kommer lite i taget. Hoppas det kommer igång snart för oss alla med förvärkar.
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10

    Om du inte redan har TENS..

    ..så försök att skaffa en! Den hjälper faktiskt bra mot värkarna och jag har kört min ett par nätter nu! Har tom lyckats somna med den. Det är inte kul att ha ont så länge:(
    Ja, det är skönt att man inte är ensam:)
  20. 10
    Om du inte redan har TENS.. ..så försök att skaffa en! Den hjälper faktiskt bra mot värkarna och jag har kört min ett par nätter nu! Har tom lyckats somna med den. Det är inte kul att ha ont så länge:(
    Ja, det är skönt att man inte är ensam:)
  21. Medlem sedan
    Apr 2005
    #11

    9 dagar för mig..

    ..fick mens/molvräk som satt i mage, rygg & ibland strålade ner i ljumskar på dagen innan nyårsafton, på nyårsafton & nyårsdagen gick slemproppen men det dröjde 9 dagar innan han kom..
    Hoppas det är på g för dig :)
  22. 11
    9 dagar för mig.. ..fick mens/molvräk som satt i mage, rygg & ibland strålade ner i ljumskar på dagen innan nyårsafton, på nyårsafton & nyårsdagen gick slemproppen men det dröjde 9 dagar innan han kom..
    Hoppas det är på g för dig :)
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12

    jag har haft så rätt länge nu

    men värk som moler ibland uppemot 2o min i stöten,o det känns värdelöst..tur att riktiga värkar inte sitter i längre än någon minut även om de är starkare..för tredje dagen i rad har jag oxå brunblandade slemflytningar..jaja tyvärr kan man ju inte själv bestämma när det ska sätta igång..
  24. 12
    jag har haft så rätt länge nu men värk som moler ibland uppemot 2o min i stöten,o det känns värdelöst..tur att riktiga värkar inte sitter i längre än någon minut även om de är starkare..för tredje dagen i rad har jag oxå brunblandade slemflytningar..jaja tyvärr kan man ju inte själv bestämma när det ska sätta igång..
  25. Jösse m S-02 & bf 23/1
    #13

    har hållt på i 5-6 dagar nu..

    jag har visserligen blodblandade flytningar också, men jag har enorma förvärkar som går och kommer med 5-30 minuters mellanrum hela tiden, lite bättre på natten i alla fall... det börjar bli väldigt jobbigt...
  26. 13
    har hållt på i 5-6 dagar nu.. jag har visserligen blodblandade flytningar också, men jag har enorma förvärkar som går och kommer med 5-30 minuters mellanrum hela tiden, lite bättre på natten i alla fall... det börjar bli väldigt jobbigt...

Liknande trådar

  1. Ryggont, mensvärk och rosa flytningar!
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 08:06
  2. Ryggont!
    By Radhuskajsa in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 19:00
  3. Ryggont
    By mallis in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 11:11
  4. *mensvärk mensvärk hela dan*
    By Hibiskus_m_3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 12:24
  5. Mensvärk & ryggont, hur länge
    By _Diana_ in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 10:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar