Mensvärk & ryggont, hur länge
_0602 Februaribarn
  1. _Diana_
    #1

    Mensvärk & ryggont, hur länge

    kan det pågå innan förlossningen är på G (på riktigt!)egentligen?

    För mig började detta för två dagar sedan och i går kväll hade jag lömska förvärkar som startade långt ner i ryggen och spred sig sakta fram mot nedre delen av bålen och underlivet. Oregelbundna. Vaknade ett par gånger i natt av värkar men på morgonkvisten hade de avtagit och nu finns bara denna mensvärk kvar...
    Har varit lös i magen i över en vecka nu (trots Niferex-intag) men ingen tillstymmelse till flytningar eller slempropp.

    Ni som hade det såhär innan er förlossning satte igång, hur länge höll det på?
  2. 1
    Mensvärk & ryggont, hur länge kan det pågå innan förlossningen är på G (på riktigt!)egentligen?

    För mig började detta för två dagar sedan och i går kväll hade jag lömska förvärkar som startade långt ner i ryggen och spred sig sakta fram mot nedre delen av bålen och underlivet. Oregelbundna. Vaknade ett par gånger i natt av värkar men på morgonkvisten hade de avtagit och nu finns bara denna mensvärk kvar...
    Har varit lös i magen i över en vecka nu (trots Niferex-intag) men ingen tillstymmelse till flytningar eller slempropp.

    Ni som hade det såhär innan er förlossning satte igång, hur länge höll det på?
  3. Tise bf 10/2
    #2

    Några veckor

    jag har haft kraftiga förvärkar och mensvärk i ett par veckor nu. Det är otroligt jobbigt, särskilt på kvällarna. Jag har inte alls haft det så här när jag väntat de andra barnen, men enligt min bm är det helt normalt och man kan lika gärna gå två veckor över tiden.
    Trist svar kanske...
  4. 2
    Några veckor jag har haft kraftiga förvärkar och mensvärk i ett par veckor nu. Det är otroligt jobbigt, särskilt på kvällarna. Jag har inte alls haft det så här när jag väntat de andra barnen, men enligt min bm är det helt normalt och man kan lika gärna gå två veckor över tiden.
    Trist svar kanske...
  5. Kiddan v37...
    #3

    Pratade med grannen i går

    och hon hade mycket förvärkar. Det var flera veckor innan förlossningen MEN sen när förlossningen startade hade kroppen gjort så mycket förarbete så det gick otroligt snabbt!

    Så kanske det går fort när det väl är dags för dej!
  6. 3
    Pratade med grannen i går och hon hade mycket förvärkar. Det var flera veckor innan förlossningen MEN sen när förlossningen startade hade kroppen gjort så mycket förarbete så det gick otroligt snabbt!

    Så kanske det går fort när det väl är dags för dej!
  7. Tise bf 10/2
    #4

    Jag som inte vill

    att det ska gå snabbt :-(

    Usch var negativ och gnällig jag är idag, men jag vill ha en lite lagomt \"seg\" förlossning, ingen raket-bebis denna gång.

  8. 4
    Jag som inte vill att det ska gå snabbt :-(

    Usch var negativ och gnällig jag är idag, men jag vill ha en lite lagomt \"seg\" förlossning, ingen raket-bebis denna gång.

  9. Kiddan v37...
    #5

    Oups!

    Ledsen om jag skrämmer upp dej... *förlåt*

    Men det är ju inte vår vilja som styr utan hur det funkar för kroppen. Bättre att förbereda sig på det om förutsättningarna pekar ditåt än att köra strutstekniken och kanske föda i bilen eller nåt. Jag som hade tre dygns förlossning förra gången önskar att det går fortare denna gång. Aldrig är vi nöjda ;o)
  10. 5
    Oups! Ledsen om jag skrämmer upp dej... *förlåt*

    Men det är ju inte vår vilja som styr utan hur det funkar för kroppen. Bättre att förbereda sig på det om förutsättningarna pekar ditåt än att köra strutstekniken och kanske föda i bilen eller nåt. Jag som hade tre dygns förlossning förra gången önskar att det går fortare denna gång. Aldrig är vi nöjda ;o)
  11. Tise bf 10/2
    #6

    Ingen fara

    jag är inte så lättskrämd :-)

    Och det är säkert så att vi alltid vill ha det lite \"bättre\" än förra gången.

    Min första förlossning tog 27 timmar och då önskade jag mig en snabbvariant. Andra barnet föddes på 45 min (tur att vi redan var på sjukhuset när värkarna kom igång) och nu tänkte jag beställa mig en 2-3 timmars förlossning, om det hade varit möjligt.
  12. 6
    Ingen fara jag är inte så lättskrämd :-)

    Och det är säkert så att vi alltid vill ha det lite \"bättre\" än förra gången.

    Min första förlossning tog 27 timmar och då önskade jag mig en snabbvariant. Andra barnet föddes på 45 min (tur att vi redan var på sjukhuset när värkarna kom igång) och nu tänkte jag beställa mig en 2-3 timmars förlossning, om det hade varit möjligt.
  13. Kiddan v37...
    #7

    Var skickar man den

    beställningen? Skulle oxå vilja beställa en 2-3 timmars! Verkar kanon juh!

    Kan man avbeställa halsbrännan nånstans förresten? Är GANSKA less på min nu... och alla Gaviscon etc är slut........*suck*
  14. 7
    Var skickar man den beställningen? Skulle oxå vilja beställa en 2-3 timmars! Verkar kanon juh!

    Kan man avbeställa halsbrännan nånstans förresten? Är GANSKA less på min nu... och alla Gaviscon etc är slut........*suck*
  15. Medlem sedan
    Jun 2000
    #8

    Undrar samma sak...........

    är oxå väldigt trött på min nu och jag äter novalucoltabletter. Men dem funkar inge bra längre. Kanske måste till gaviscon men det är ju så äckligt.
  16. 8
    Undrar samma sak........... är oxå väldigt trött på min nu och jag äter novalucoltabletter. Men dem funkar inge bra längre. Kanske måste till gaviscon men det är ju så äckligt.
  17. Anna m Hampus 01+bf14/2
    #9

    Förra gången sedan

    v. 18 och denna gången började det nog för 5 eller 6 veckor sedan. Förra förlossningen gick jag till vecka 38 denna får vi väl se.
  18. 9
    Förra gången sedan v. 18 och denna gången började det nog för 5 eller 6 veckor sedan. Förra förlossningen gick jag till vecka 38 denna får vi väl se.
  19. Anna m Hampus 01+bf14/2
    #10

    Jag hade sedan v 18

    förra gången och min förlossning tog 36 timmar så det behöver inte betyda att det går snabbt. Vi är ju alla olika. ;-)

    Kram
  20. 10
    Jag hade sedan v 18 förra gången och min förlossning tog 36 timmar så det behöver inte betyda att det går snabbt. Vi är ju alla olika. ;-)

    Kram
  21. Kiddan v37...
    #11

    Nä - inte Gaviscon

    Har du klarat dej såhär länge så skippa att utsättaa dej för dessa superäckliga tabletter/dryck! BLÄÄÄK!

    Jag har dille på apelsinjuice och apelsiner just nu och det gör ju verkligen susen för halsbrännan! Om jag skippar det så kanske det blir bättre men vad gör man när det är såååå gottt!!!!

  22. 11
    Nä - inte Gaviscon Har du klarat dej såhär länge så skippa att utsättaa dej för dessa superäckliga tabletter/dryck! BLÄÄÄK!

    Jag har dille på apelsinjuice och apelsiner just nu och det gör ju verkligen susen för halsbrännan! Om jag skippar det så kanske det blir bättre men vad gör man när det är såååå gottt!!!!

  23. Kiddan v37...
    #12

    Jippieee!!!!

    Det råder verkligen rättvisa och balans i förlossningsvärlden!

    *ironiska kiddan*
  24. 12
    Jippieee!!!! Det råder verkligen rättvisa och balans i förlossningsvärlden!

    *ironiska kiddan*
  25. Anna m Hampus 01+bf14/2
    #13

    Ja, verkligen..

    Vill också beställa en 3 timmars förlossningen. skickar man önskan till tomten eller är det någon speciell bm-ängel eller så??? Fniss..
  26. 13
    Ja, verkligen.. Vill också beställa en 3 timmars förlossningen. skickar man önskan till tomten eller är det någon speciell bm-ängel eller så??? Fniss..
  27. Medlem sedan
    Jun 2000
    #14

    Kiddan..........

    beställ hos mig. Dotterns förlossning tog 3 timmar och sonens tog 5. Ganska lagom. Nu får väl jag tji för detta inlägg och mitt tredje barn tar väl 10 timmar eller går på 20 minuter ;-)
  28. 14
    Kiddan.......... beställ hos mig. Dotterns förlossning tog 3 timmar och sonens tog 5. Ganska lagom. Nu får väl jag tji för detta inlägg och mitt tredje barn tar väl 10 timmar eller går på 20 minuter ;-)
  29. Kiddan v37...
    #15

    Tottis!

    beställer härmed ca 3 timmar. OK? Får man reklamera om beställningen ej uppfyller önskade förväntningar?

    ;o)
  30. 15
    Tottis! beställer härmed ca 3 timmar. OK? Får man reklamera om beställningen ej uppfyller önskade förväntningar?

    ;o)
  31. Kiddan v37...
    #16

    Dagens beställningsansvariga

    är Tottis ;o)

    Nä - jag tror att problemet är att vi beställer från fel leverantör... och vem som är rätt vette ...
  32. 16
    Dagens beställningsansvariga är Tottis ;o)

    Nä - jag tror att problemet är att vi beställer från fel leverantör... och vem som är rätt vette ...
  33. Medlem sedan
    Jun 2000
    #17

    Tror oxå ni ..........

    beställer från fel leverantör ;-)..........

  34. 17
    Tror oxå ni .......... beställer från fel leverantör ;-)..........

Liknande trådar

  1. Ryggont, mensvärk och rosa flytningar!
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 08:06
  2. Ryggont!
    By Radhuskajsa in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 19:00
  3. Ryggont
    By mallis in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 11:11
  4. *mensvärk mensvärk hela dan*
    By Hibiskus_m_3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 12:24
  5. Mensvärk & ryggont, hur länge
    By _Diana_ in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 13:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar