ONT i halsen när jag sväljer
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    ONT i halsen när jag sväljer

    har haft ont nattetid nu i över en vecka, men nu gör det ont även på dagen... Är inte direkt förkyld eller så i övrigt, och det är ju inte lätt att sova när halsen känns som om den är uppriven av taggtråd :(

    Bra huskurer nån??
  2. 1
    ONT i halsen när jag sväljer har haft ont nattetid nu i över en vecka, men nu gör det ont även på dagen... Är inte direkt förkyld eller så i övrigt, och det är ju inte lätt att sova när halsen känns som om den är uppriven av taggtråd :(

    Bra huskurer nån??
  3. Medlem sedan
    Sep 1998
    #2

    Tyvärr inga råd

    vi har dagits med halsont i familjen sen i höstas. 2 har haft halsfluss, det är så jobbigt.
    Krya på dig!
  4. 2
    Tyvärr inga råd vi har dagits med halsont i familjen sen i höstas. 2 har haft halsfluss, det är så jobbigt.
    Krya på dig!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Usch ja..

    hoppas inte jag åker på nåt sånt. När jag var höggravid med förra barnet hade jag öroninflammation, ögoninflammation, feber & jätteförkylning samtidigt. Trodde ärligt talat inte att jag nånsin skulle bli frisk igen *s*

    Halsfluss är skitjobbigt :-(

    Kram
  6. 3
    Usch ja.. hoppas inte jag åker på nåt sånt. När jag var höggravid med förra barnet hade jag öroninflammation, ögoninflammation, feber & jätteförkylning samtidigt. Trodde ärligt talat inte att jag nånsin skulle bli frisk igen *s*

    Halsfluss är skitjobbigt :-(

    Kram
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Å men prova att

    köpa Mucoagin eller vad det nu heter på apoteket - det ska vara bra mot just sånt - annars vet jag inte.
    Själv är jag tokförkyld, hoppas det släpper så vi känner oss bättre tills det är dax.
  8. 4
    Å men prova att köpa Mucoagin eller vad det nu heter på apoteket - det ska vara bra mot just sånt - annars vet jag inte.
    Själv är jag tokförkyld, hoppas det släpper så vi känner oss bättre tills det är dax.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Håller tummarna för det

    man behöver ju all energi man kan uppbringa när bebisen ska ut!

    Krya på dig!

    Ska söka på fass & se om jag hittar mucogain :)

    kram
  10. 5
    Håller tummarna för det man behöver ju all energi man kan uppbringa när bebisen ska ut!

    Krya på dig!

    Ska söka på fass & se om jag hittar mucogain :)

    kram
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Mucoangin

    hittade jag, men det står såhär:

    Graviditet
    Mucoangin rekommenderas inte under graviditeten, speciellt inte under de första tre månaderna. Djurstudier och erfarenhet från kvinnor som använt läkemedlet efter 28:e graviditetsveckan tyder inte på några skadliga effekter.


    Så de rekommenderar inte det, trots att det verkar vara ok efter 28 veckor? Vill nog inte chansa.
    Letar vidare :)
  12. 6
    Mucoangin hittade jag, men det står såhär:

    Graviditet
    Mucoangin rekommenderas inte under graviditeten, speciellt inte under de första tre månaderna. Djurstudier och erfarenhet från kvinnor som använt läkemedlet efter 28:e graviditetsveckan tyder inte på några skadliga effekter.


    Så de rekommenderar inte det, trots att det verkar vara ok efter 28 veckor? Vill nog inte chansa.
    Letar vidare :)
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Strepsils

    ska vara ok. Så jag får köra bort till Apoteket och handla...
  14. 7
    Strepsils ska vara ok. Så jag får köra bort till Apoteket och handla...
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    Men vad bra att

    du hittade nått istället, nej det är inte värt att chansa.
    Jag har köpt en flaska Energy sport dryck att ha under förlossningen,,,,när jag satt och läste vad det var i stod det att för höga doser rek. inte till gravida,,,,vet i sjutton hur jag skall göra - jag menar en flaska under en förlossning kan ju inte räknas som \"hög dos\" + att bebisen är ju på väg ut..
    Nåja, jag kanske klarar mig med nått annat :)
  16. 8
    Men vad bra att du hittade nått istället, nej det är inte värt att chansa.
    Jag har köpt en flaska Energy sport dryck att ha under förlossningen,,,,när jag satt och läste vad det var i stod det att för höga doser rek. inte till gravida,,,,vet i sjutton hur jag skall göra - jag menar en flaska under en förlossning kan ju inte räknas som \"hög dos\" + att bebisen är ju på väg ut..
    Nåja, jag kanske klarar mig med nått annat :)
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9

    Det borde väl vara ok

    då är du ju precis på gränsen mellan gravid & inte gravid. Stod det nåt om amning?
    Fast som sagt - det är ju ingen hög dos, så det borde ju vara ok då tycker man :)
  18. 9
    Det borde väl vara ok då är du ju precis på gränsen mellan gravid & inte gravid. Stod det nåt om amning?
    Fast som sagt - det är ju ingen hög dos, så det borde ju vara ok då tycker man :)
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    Måste kolla om ammning -

    Så här står det:
    Mycket stora intag rek. inte för gravida kvinnor eller för personer som medicinerar mot låg serotoninhalt ?!
    Inget om ammning - fast som du säger en flaska är inte en \"mycket stort intag\" bebis blir kanske pigg :)
  20. 10
    Måste kolla om ammning - Så här står det:
    Mycket stora intag rek. inte för gravida kvinnor eller för personer som medicinerar mot låg serotoninhalt ?!
    Inget om ammning - fast som du säger en flaska är inte en \"mycket stort intag\" bebis blir kanske pigg :)
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11

    Ja, precis :)

    En flaska borde vara ok, inte sant? Värre om du skulle dricka flera liter *s*
  22. 11
    Ja, precis :) En flaska borde vara ok, inte sant? Värre om du skulle dricka flera liter *s*
  23. Medlem sedan
    Nov 2003
    #12

    Honung i varmt

    vatten och mjölk! Har inte läst igenom inläggen nedan, så du kanske redan fått detta tips!

    Att ta en virrepinne är ju totalt uteslutet!

    Hoppas du mår bättre snart!

    Stor kram c
  24. 12
    Honung i varmt vatten och mjölk! Har inte läst igenom inläggen nedan, så du kanske redan fått detta tips!

    Att ta en virrepinne är ju totalt uteslutet!

    Hoppas du mår bättre snart!

    Stor kram c
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13

    ingen huskur men..

    på apoteket finns nu en ny sorts receptfri halstablett..mucoangin som skall vara mkt bra.Sambon provade den och tyckte den gav effekt.Angående graviditet står det att den inte rekomenderas under graviditet MEN att djurstudier och erfarenhet från kvinnor som använt läkemedlet efter 28:e veckan inte tyder på skadliga effekter..
  26. 13
    ingen huskur men.. på apoteket finns nu en ny sorts receptfri halstablett..mucoangin som skall vara mkt bra.Sambon provade den och tyckte den gav effekt.Angående graviditet står det att den inte rekomenderas under graviditet MEN att djurstudier och erfarenhet från kvinnor som använt läkemedlet efter 28:e veckan inte tyder på skadliga effekter..
  27. Medlem sedan
    Mar 2002
    #14

    Just det att de

    ändå inte rekommenderar den under grav. trots att det verkar bra efter 28 v... Fick tipset om Bafucin av en kompis & den ska vara helt OK så jag köper den istället :)
  28. 14
    Just det att de ändå inte rekommenderar den under grav. trots att det verkar bra efter 28 v... Fick tipset om Bafucin av en kompis & den ska vara helt OK så jag köper den istället :)
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15

    ja,det är sant

    hoppas bafucin hjälper då.
    Mucoanginen får vänta tills vi har bebisarna på utsidan!
  30. 15
    ja,det är sant hoppas bafucin hjälper då.
    Mucoanginen får vänta tills vi har bebisarna på utsidan!
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16

    Ingen medicin...

    ...men några Emser (de små rosa halstabletterna) upplösta i varm mjölk lenar skönt för stunden.
  32. 16
    Ingen medicin... ...men några Emser (de små rosa halstabletterna) upplösta i varm mjölk lenar skönt för stunden.

Liknande trådar

  1. Sväljer luft.
    By pella in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 13:45
  2. Sväljer fel?
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 23:22
  3. Jag sväljer min stolthet
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 22:34
  4. Hur vet jag att han sväljer?
    By -Line- in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 13:45
  5. Hon sväljer inte
    By Karin in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 09:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar