ingen sexlust - hormonspiral?
Kropp & hälsa
  1. Kajsa
    #1

    ingen sexlust - hormonspiral?

    min hormonspiral är verkligen världens bästa:-) Jag har nämligen ingen sexlust sen jag satte in den...mindre kul alltså. Det enda positiva med den är att jag inte har mens men min make börjar sura till. Tror ni att det kan bero på spiralen? Funderar allvarligt på att ta bort den men vad ska jag ha istället? Tips? Har testat kopparspiral innan jag fick mitt andra barn och det var verkligen ingen uppmuntrande upplevelse men jag kanske ska ge den ett försök till.Jag blödde jättemycket och hade superont vid äl och mens.

  2. 1
    ingen sexlust - hormonspiral? min hormonspiral är verkligen världens bästa:-) Jag har nämligen ingen sexlust sen jag satte in den...mindre kul alltså. Det enda positiva med den är att jag inte har mens men min make börjar sura till. Tror ni att det kan bero på spiralen? Funderar allvarligt på att ta bort den men vad ska jag ha istället? Tips? Har testat kopparspiral innan jag fick mitt andra barn och det var verkligen ingen uppmuntrande upplevelse men jag kanske ska ge den ett försök till.Jag blödde jättemycket och hade superont vid äl och mens.

  3. Notte m tjejer
    #2

    Jadu...

    det är inte så kul med preventivmedel... Jag mådde inte så bra av hormonspiralen, hade ingen sexlust och blödde 2 av 4 veckor. så den åkte ut och jag mådde bättre igen. Kanske hade sexlusten att göra med att jag hade en jobbig situation just då och samtidigt som jag tog ut den ändrades mitt övriga liv och sexlusten kom tillbaka.
    Nu har jag kopparspiral och är ganska nöjd. Jag känner oxå av äl och mens mer, blödningarna är ok, om än rikliga, med menskopp så är det faktiskt lättare att hantera än med tampong/binda. Jag upplever faktiskt att blödningarna börjar minska nu efter snart ett halvår med spiralen, kanske kommer kroppen i balans. Jag äter hellre värktabletter för magont än stoppar i mig hormoner faktiskt.
    Annars har jag testat p-piller som jag inte längre får äta pga blodproppsrisk, kondom som jag avskyr och pessar som jag tyckte var ok, men lite omständigt och lite för osäkert nu när vi känner oss färdiga med barnen.
  4. 2
    Jadu... det är inte så kul med preventivmedel... Jag mådde inte så bra av hormonspiralen, hade ingen sexlust och blödde 2 av 4 veckor. så den åkte ut och jag mådde bättre igen. Kanske hade sexlusten att göra med att jag hade en jobbig situation just då och samtidigt som jag tog ut den ändrades mitt övriga liv och sexlusten kom tillbaka.
    Nu har jag kopparspiral och är ganska nöjd. Jag känner oxå av äl och mens mer, blödningarna är ok, om än rikliga, med menskopp så är det faktiskt lättare att hantera än med tampong/binda. Jag upplever faktiskt att blödningarna börjar minska nu efter snart ett halvår med spiralen, kanske kommer kroppen i balans. Jag äter hellre värktabletter för magont än stoppar i mig hormoner faktiskt.
    Annars har jag testat p-piller som jag inte längre får äta pga blodproppsrisk, kondom som jag avskyr och pessar som jag tyckte var ok, men lite omständigt och lite för osäkert nu när vi känner oss färdiga med barnen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Troligen

    Jag märkte att sexlusten ökade när jag tog ur hormonspiralen. Stressen jag gått runt med i flera år försvann också. Toppen! Tyvärr blöder jag som en stucken gris av kopparspiralen, men det är det värt.

    Innan var sex mest ett \"nödvändigt\" ont för att hålla maken vid gott humör, men nu är det ju riktigt kul =)
  6. 3
    Troligen Jag märkte att sexlusten ökade när jag tog ur hormonspiralen. Stressen jag gått runt med i flera år försvann också. Toppen! Tyvärr blöder jag som en stucken gris av kopparspiralen, men det är det värt.

    Innan var sex mest ett \"nödvändigt\" ont för att hålla maken vid gott humör, men nu är det ju riktigt kul =)
  7. Em
    #4

    Varför inte prova

    p-plåster eller ännu hellre p-ring som inte innehåller så mycket hormoner? Det finns mer info om det här på http://www.preventivmedel.nu/03_verktyg/01_pguide/index.html
  8. 4
    Varför inte prova p-plåster eller ännu hellre p-ring som inte innehåller så mycket hormoner? Det finns mer info om det här på http://www.preventivmedel.nu/03_verktyg/01_pguide/index.html
  9. Afrodite!
    #5

    Två omgångar hormonspiral...!

    Efter det, har jag inte hunnit testa/tänka.
    Jag fick ont och tog ut den förra veckan!

    Om det var \"sex-dämpande\" med hormonspiral vet jag inte. Man kan ha skönt själv och ibland bli kåt. Men... som du säger så klagar karln!
    Min karl fick ju skärsår på snoppen.....!!!
    Då kan jag lova att det där SNÖRET var mera orsak till att dra ner sexlusten, inte spiralen i sig!!!!

    INte kul för mej heller att han får ONT i sitt heligaste av att ha sex!
    Men vi har så många barn och mycket jobb så man tänker väl att \"man har inte tid med sånt!\" OM det nu var halvt på skämt. men nära sanningen ändå!

    Det är först nu med din fråga... som JAG börjar fundera över sambandet.
    Tyvärr har jag inget att jämföra med. Bara haft hormonspiral. Men jag skulle överväga P-stav om jag skulle kolla något.
    Barnmorskan berättade att man får först P-piller i 3 månader för att se hur kroppen reagerar på P-staven. Om allt varit bra så kan man sätta in P-staven i armen.
    Min syster har nyss fått den. Och jag känner andra som ha haft den länge och fungerar bra. 3 eller 5 år håller P-stavarna.

    Fler som känner att SNÖRET är största problemet med hormonspiralen?
  10. 5
    Två omgångar hormonspiral...! Efter det, har jag inte hunnit testa/tänka.
    Jag fick ont och tog ut den förra veckan!

    Om det var \"sex-dämpande\" med hormonspiral vet jag inte. Man kan ha skönt själv och ibland bli kåt. Men... som du säger så klagar karln!
    Min karl fick ju skärsår på snoppen.....!!!
    Då kan jag lova att det där SNÖRET var mera orsak till att dra ner sexlusten, inte spiralen i sig!!!!

    INte kul för mej heller att han får ONT i sitt heligaste av att ha sex!
    Men vi har så många barn och mycket jobb så man tänker väl att \"man har inte tid med sånt!\" OM det nu var halvt på skämt. men nära sanningen ändå!

    Det är först nu med din fråga... som JAG börjar fundera över sambandet.
    Tyvärr har jag inget att jämföra med. Bara haft hormonspiral. Men jag skulle överväga P-stav om jag skulle kolla något.
    Barnmorskan berättade att man får först P-piller i 3 månader för att se hur kroppen reagerar på P-staven. Om allt varit bra så kan man sätta in P-staven i armen.
    Min syster har nyss fått den. Och jag känner andra som ha haft den länge och fungerar bra. 3 eller 5 år håller P-stavarna.

    Fler som känner att SNÖRET är största problemet med hormonspiralen?
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Absolut!

    KLart att det är spiralen! :)
    Själv blev jag så deprimeard av levonova att jag bara ville lägga mig ner och dö! Sex var inte att tänka på!

    Testa kopparspiralen igen. Den är ju gratis så du förlorar ju inget på det... Annnars finns ju pessar och persona.
  12. 6
    Absolut! KLart att det är spiralen! :)
    Själv blev jag så deprimeard av levonova att jag bara ville lägga mig ner och dö! Sex var inte att tänka på!

    Testa kopparspiralen igen. Den är ju gratis så du förlorar ju inget på det... Annnars finns ju pessar och persona.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Kan mycket väl...

    ...bero på spiralen. Liksom Venus så ville jag helst bara dö då jag hade Levonovan (fy f-n, i två år mådde jag pissigt).

    Men håller med dig, hormonspiralen kan verkligen vara ett superduper säkert p-medel! Eftersom man inte har någon lust...

    Har nu k-spiral och det är det bästa p-medlet för mig! Något ökad blödning de första dagarna vid mens, men å andra sidan mens färre dagar vilket är skönt.
  14. 7
    Kan mycket väl... ...bero på spiralen. Liksom Venus så ville jag helst bara dö då jag hade Levonovan (fy f-n, i två år mådde jag pissigt).

    Men håller med dig, hormonspiralen kan verkligen vara ett superduper säkert p-medel! Eftersom man inte har någon lust...

    Har nu k-spiral och det är det bästa p-medlet för mig! Något ökad blödning de första dagarna vid mens, men å andra sidan mens färre dagar vilket är skönt.
  15. Anna
    #8

    Sex ger mersmak....

    Jag har personligen märkt att det kan vara \"svårt att komma igång\" om det har varit lite lite med sexet... Man ju mera sex vi har, desto mera VILL jag ha.

    Hopaps verklgien inte att det är hormonspiralen, det enda de hormonerna ska göra med din kropp är att LOKALT verka för att försvaga slemhinnorna så att ett befruktat ägg inte kan fästa.

  16. 8
    Sex ger mersmak.... Jag har personligen märkt att det kan vara \"svårt att komma igång\" om det har varit lite lite med sexet... Man ju mera sex vi har, desto mera VILL jag ha.

    Hopaps verklgien inte att det är hormonspiralen, det enda de hormonerna ska göra med din kropp är att LOKALT verka för att försvaga slemhinnorna så att ett befruktat ägg inte kan fästa.

  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Jo,

    de ska verka lokalt men det tror jag inte på för fem öre. Och ju mer jag lär mig om hur hormoner fungerar i kroppen, desto mer logiskt är det att man inte har full koll på hur de kan påverka på andra ställen i kroppen.
  18. 9
    Jo, de ska verka lokalt men det tror jag inte på för fem öre. Och ju mer jag lär mig om hur hormoner fungerar i kroppen, desto mer logiskt är det att man inte har full koll på hur de kan påverka på andra ställen i kroppen.
  19. Bara jag
    #10

    Mycket effektivt p-medel

    den där hormonspiralen! Min lust var HELT borta! Troligtvis berodde det lite på att jag var lite i dåligt skick rent psykiskt, och troligen mer känslig, men UT åkte den!
  20. 10
    Mycket effektivt p-medel den där hormonspiralen! Min lust var HELT borta! Troligtvis berodde det lite på att jag var lite i dåligt skick rent psykiskt, och troligen mer känslig, men UT åkte den!
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    Intressant att läsa om

    era erfarenheter av Levonova. Tänk, att jag inte fattade att det var den som fick mig att må så \"pissigt\" under flera års tid. Noll sexlust (började nästan tro det var normalt!), deppig, stressad med en inneboende grundspänning i kroppen som i kombination med värk tog ner mig under isen totalt. (Värken är inte relaterad till spiralen, det är jobbets fel.) Ett par veckor efter att jag tog ut spiralen och bytte till en i koppar, mest för att se om det möjligen kunde vara spiralens fel, var det som att dra ur proppen till \"stressbassängen\"! Det bara rann av mig, och nu mår jag toppen....utom när jag har mens, men det går ju över på några dagar även om jag tror jag ska förblöda på kuppen. Om jag bara hade plockat ut den tidigare och inte gått omkring med deni 5 år. Att maken är glad är ju klart, nu är det ju intressant med sex igen och så är jag inte så tjurig längre.
  22. 11
    Intressant att läsa om era erfarenheter av Levonova. Tänk, att jag inte fattade att det var den som fick mig att må så \"pissigt\" under flera års tid. Noll sexlust (började nästan tro det var normalt!), deppig, stressad med en inneboende grundspänning i kroppen som i kombination med värk tog ner mig under isen totalt. (Värken är inte relaterad till spiralen, det är jobbets fel.) Ett par veckor efter att jag tog ut spiralen och bytte till en i koppar, mest för att se om det möjligen kunde vara spiralens fel, var det som att dra ur proppen till \"stressbassängen\"! Det bara rann av mig, och nu mår jag toppen....utom när jag har mens, men det går ju över på några dagar även om jag tror jag ska förblöda på kuppen. Om jag bara hade plockat ut den tidigare och inte gått omkring med deni 5 år. Att maken är glad är ju klart, nu är det ju intressant med sex igen och så är jag inte så tjurig längre.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Så känner jag oxå...

    ...om jag bara hade plockat ut den tidigare! Men _ingen_ relaterade mina psykiska problem (depression) med Levonovan förrän jag pratade med min farbror som är gynekolog och han beordrade mig att plocka ut den!
  24. 12
    Så känner jag oxå... ...om jag bara hade plockat ut den tidigare! Men _ingen_ relaterade mina psykiska problem (depression) med Levonovan förrän jag pratade med min farbror som är gynekolog och han beordrade mig att plocka ut den!
  25. Medlem sedan
    Feb 2000
    #13

    Nä!

    Jag blev så deprimerad att jag låg i ett mörkt rum och bara ville dö när jag hade levonova! Var sjukskriver för jag orkade inte ta hand om varken mig själv eller barnen... Så jag ger inte så mycket för det där med LOKAL verkan jag...
  26. 13
    Nä! Jag blev så deprimerad att jag låg i ett mörkt rum och bara ville dö när jag hade levonova! Var sjukskriver för jag orkade inte ta hand om varken mig själv eller barnen... Så jag ger inte så mycket för det där med LOKAL verkan jag...
  27. Medlem sedan
    Oct 1999
    #14

    Haft hormonspiral två gånger

    och båda gångerna förlorade jag sexlusten helt, samt att jag fick en massa andra biverkningar.
  28. 14
    Haft hormonspiral två gånger och båda gångerna förlorade jag sexlusten helt, samt att jag fick en massa andra biverkningar.
  29. Medlem sedan
    Oct 2014
    #15
    Tabletter för ökad sexlust för kvinnor - http://sv.feminil.com Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.
  30. 15
    Tabletter för ökad sexlust för kvinnor - http://sv.feminil.com Jag har mottagit beställningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.
  31. Medlem sedan
    Dec 2014
    #16
    Tabletter för ökad sexlust för kvinnor - http://shytobuy.se
  32. 16
    Tabletter för ökad sexlust för kvinnor - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Ingen sexlust
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-22, 16:20
  2. Ingen sexlust
    By No sex in forum Kärlek & relationer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 16:40
  3. Minskad sexlust av hormonspiral
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-15, 21:14
  4. minskad sexlust pga hormonspiral
    By ~Marie~ in forum Mammasnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 10:25
  5. Ingen sexlust
    By Morran m.tre + ärtan in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 08:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar