kostnad förminska ring?
Hem & fritid
  1. tjejen
    #1

    kostnad förminska ring?

    hej,
    vi har köpt förlovningsringar från Guldgruvan på internet och min sambos ring är för stor. Troligen är det inte guldgruvan som gjort nåt fel, utan den guldsmedsaffär där han prövade ut storlek på ring.

    Vad kostar det att förminska en ring?
    tack på förhand!
  2. 1
    kostnad förminska ring? hej,
    vi har köpt förlovningsringar från Guldgruvan på internet och min sambos ring är för stor. Troligen är det inte guldgruvan som gjort nåt fel, utan den guldsmedsaffär där han prövade ut storlek på ring.

    Vad kostar det att förminska en ring?
    tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Minns inte riktigt...

    men det är iaf billigare att minska än att förstora. Vi både minskade och förstorade våra förlovningsringar inför bröllopet men vi fick detta rabatterat eftersom vi köpte vigselring hos samma guldsmed. Rent generellt var de riktiga guldsmederna billigare och kedjorna (som guldfynd, hallbergs osv) dyrare. Men jag tror att du kan räkna med ca 500:- så blir du nog inte besviken.
  4. 2
    Minns inte riktigt... men det är iaf billigare att minska än att förstora. Vi både minskade och förstorade våra förlovningsringar inför bröllopet men vi fick detta rabatterat eftersom vi köpte vigselring hos samma guldsmed. Rent generellt var de riktiga guldsmederna billigare och kedjorna (som guldfynd, hallbergs osv) dyrare. Men jag tror att du kan räkna med ca 500:- så blir du nog inte besviken.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Borde inte kosta mkt

    Jag betalade bara ett par hundra för att förstora en ring(ganska tunn men ändå) och förminska borde inte vara dyrare.
  6. 3
    Borde inte kosta mkt Jag betalade bara ett par hundra för att förstora en ring(ganska tunn men ändå) och förminska borde inte vara dyrare.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Ca. 250:-

    Det sa de hos vår guldsmed när jag frågade, för min ring kanske är lite stor, jag har svårt att bestämma mig.
  8. 4
    Ca. 250:- Det sa de hos vår guldsmed när jag frågade, för min ring kanske är lite stor, jag har svårt att bestämma mig.
  9. Fru M
    #5

    När vi skaffade våra

    så visade sig min vara för stor. Men det var ett fel utav oss, jag trodde jag behövde en så stor ring.
    Vi gick till butiken där vi skaffa ringarna och sa att vi ville göra min mindre.
    Dom frågade inte varför den visat sig vara för stor utan tog den bara och gjorde om den. Utan kostnad!
  10. 5
    När vi skaffade våra så visade sig min vara för stor. Men det var ett fel utav oss, jag trodde jag behövde en så stor ring.
    Vi gick till butiken där vi skaffa ringarna och sa att vi ville göra min mindre.
    Dom frågade inte varför den visat sig vara för stor utan tog den bara och gjorde om den. Utan kostnad!

Liknande trådar

  1. Förminska två guldringar?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 16:46
  2. Jag har råkat förminska
    By maisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 07:43
  3. Ring, ring, bara du slog en signal.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-15, 19:30
  4. Förminska bröst
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 08:50
  5. Prog att förminska Mp3 med
    By Gnagarn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 10:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar