Terrängvagn
Flerhandikapp
  1. LisaFia
    #1

    Terrängvagn

    Hej
    jag vill köpa en vagn till min 5 åriga dotter som skall funka i terräng. Min dotter är ca 1 meter och är multihandikappad. Någon som har tips?
  2. 1
    Terrängvagn Hej
    jag vill köpa en vagn till min 5 åriga dotter som skall funka i terräng. Min dotter är ca 1 meter och är multihandikappad. Någon som har tips?
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    Terrängvagn

    Hej, vi har en trehjulig terrängvagn, Resurs jogger 5, den är superbra, vi är mycket ute i skog och snö och det funkar jättebra.Den håller upp till 65 kg så den kan man ha länge. Den kostade ca 12000;- Vi har köpt den från Reception International AB utaför Ängelhol, mailadress: [email protected] e
  4. 2
    Terrängvagn Hej, vi har en trehjulig terrängvagn, Resurs jogger 5, den är superbra, vi är mycket ute i skog och snö och det funkar jättebra.Den håller upp till 65 kg så den kan man ha länge. Den kostade ca 12000;- Vi har köpt den från Reception International AB utaför Ängelhol, mailadress: [email protected] e
  5. Anne m Julia o Amanda
    #3

    Hej Martina

    Det finns ingen bild eller så på vagnen.Blev intrsserad av den oxå då idag har kimban..låter ju jättebra att den håller till 65kg
    Om det finns något på nätet eller så ?

    MVH Anne
  6. 3
    Hej Martina Det finns ingen bild eller så på vagnen.Blev intrsserad av den oxå då idag har kimban..låter ju jättebra att den håller till 65kg
    Om det finns något på nätet eller så ?

    MVH Anne
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Hej Anne

    hittar ingen svensk sida men kolla på www.advancemobility.org .Det finns en sorts adapter att köpa till så blir den även en cykelkärra.
  8. 4
    Hej Anne hittar ingen svensk sida men kolla på www.advancemobility.org .Det finns en sorts adapter att köpa till så blir den även en cykelkärra.
  9. Sara
    #5

    Resurs joggern

    är som sagt jättebra. Vi har en till vår multihandikappade 6-åring. Vi fick den dessutom utskriven som hjälpmedel efter att arbetsterapeuten skrivit en speciell motivering att vår flicka behövde den. Annars finns den att köpa som sagt. Kolla in den på bl.a http://www.advancemobility.org/
  10. 5
    Resurs joggern är som sagt jättebra. Vi har en till vår multihandikappade 6-åring. Vi fick den dessutom utskriven som hjälpmedel efter att arbetsterapeuten skrivit en speciell motivering att vår flicka behövde den. Annars finns den att köpa som sagt. Kolla in den på bl.a http://www.advancemobility.org/
  11. Anne m Julia o Amanda
    #6

    En fråga till...

    Hjulen ser stora ut, är det så?
    Och får man in vagnen i en vanlig kombi utan att plocka isär den ?
  12. 6
    En fråga till... Hjulen ser stora ut, är det så?
    Och får man in vagnen i en vanlig kombi utan att plocka isär den ?
  13. Martina med David
    #7

    hej

    hjulen är ju större för att klara terräng, men man får med mindre framhjul för att lättare kunna köra i tex affärer. Man fäller smidigt ihop den!
  14. 7
    hej hjulen är ju större för att klara terräng, men man får med mindre framhjul för att lättare kunna köra i tex affärer. Man fäller smidigt ihop den!
  15. Anne m Julia o Amanda
    #8

    Tusen tack för ett snabbt svar :)

    Ska genast springa till min Hab å prata m dom...
  16. 8
    Tusen tack för ett snabbt svar :) Ska genast springa till min Hab å prata m dom...
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9

    Lycka till

    med hab!
  18. 9
    Lycka till med hab!

Liknande trådar

  1. Terrängvagn?
    By LisaFia in forum Hjärnskador
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 09:55
  2. Cykelkärra/terrängvagn
    By LisaFia in forum Flerhandikapp
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 14:59
  3. Terrängvagn -vad?
    By tofsen in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 22:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar