Jag ger upp hoppet om
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Jag ger upp hoppet om

    att jag någonsin kommer bli mamma Ewa...
    Nu känner jag mitt innan mens mol i magen å så har gaserna kommit igång...
    Fattar inte hur länge man ska behöva vänta!
    Som sagt!
    JAG GER SNART UPP HELT Å HÅLLET!!
  2. 1
    Jag ger upp hoppet om att jag någonsin kommer bli mamma Ewa...
    Nu känner jag mitt innan mens mol i magen å så har gaserna kommit igång...
    Fattar inte hur länge man ska behöva vänta!
    Som sagt!
    JAG GER SNART UPP HELT Å HÅLLET!!
  3. lilla mamman
    #2

    Hej gumman..

    vad jobbigt att du känner dig så
    deppig och utan hopp! Dumma mensen...
    hoppas det är gravidont du har istället!
    Håller tummar åt att det är bebis och
    inte tant röd!
    Tröstekramar till dig...
  4. 2
    Hej gumman.. vad jobbigt att du känner dig så
    deppig och utan hopp! Dumma mensen...
    hoppas det är gravidont du har istället!
    Håller tummar åt att det är bebis och
    inte tant röd!
    Tröstekramar till dig...
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    Tack så jätte mycket!

    JAg behöver nog allt tummar jag kan få!
    *suck!*
    De känns så bottenlöst att varje månad få mensen...å de spelar tydligen ingen roll hur mycket man försöker,,tant röd komer iallafall!

    Tack så jätte mycket för din pepp!!

    KRAM!
  6. 3
    Tack så jätte mycket! JAg behöver nog allt tummar jag kan få!
    *suck!*
    De känns så bottenlöst att varje månad få mensen...å de spelar tydligen ingen roll hur mycket man försöker,,tant röd komer iallafall!

    Tack så jätte mycket för din pepp!!

    KRAM!
  7. familjsen
    #4

    har en vän med endometrios..

    hon fick en pojke för två år sedan..
    Läkarna hade sagt till henne att det skulle bli mycket svårt för henne att bli gravid.

    Såg i ditt info att du är 20 - varför så bråttom?
  8. 4
    har en vän med endometrios.. hon fick en pojke för två år sedan..
    Läkarna hade sagt till henne att det skulle bli mycket svårt för henne att bli gravid.

    Såg i ditt info att du är 20 - varför så bråttom?
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Hej!

    *Skickar mängder med styrkekramar*
  10. 5
    Hej! *Skickar mängder med styrkekramar*
  11. Spruckethjärta
    #6

    Vad spelar

    det för roll ang åldern?
  12. 6
    Vad spelar det för roll ang åldern?
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7

    Bråttom????

    Grejen är den!
    Min sambo är 26...jag har endometrios..
    Smärtan jag får vid varje menstraktion är förskräcklig! Jag måste åka in till akuten typ varje gång! Om jag lyckas ta mig ner till bilen utan att ramla ihop..Ramlar jag ihop så ringer sambon efter ambulans..
    Läkarnas råd till mig var: Antingen får du tabletter som sätter dig i tillfälligt klimakterie eller så försöker ni bli gravida!
    Jag som är 20 snart 21 vill INTE bli satt i tidigt klimakterie.
    JAg mår vetkligen SÄMST över detta!
    Å vi har inte bråttom!

    Ha de!
  14. 7
    Bråttom???? Grejen är den!
    Min sambo är 26...jag har endometrios..
    Smärtan jag får vid varje menstraktion är förskräcklig! Jag måste åka in till akuten typ varje gång! Om jag lyckas ta mig ner till bilen utan att ramla ihop..Ramlar jag ihop så ringer sambon efter ambulans..
    Läkarnas råd till mig var: Antingen får du tabletter som sätter dig i tillfälligt klimakterie eller så försöker ni bli gravida!
    Jag som är 20 snart 21 vill INTE bli satt i tidigt klimakterie.
    JAg mår vetkligen SÄMST över detta!
    Å vi har inte bråttom!

    Ha de!
  15. Medlem sedan
    Oct 2005
    #8

    Tack för att

    du står (på min sida) i detta!
    Kan bli så oerhört sårad när någon slänger ur sig en sådan sak som familjsen gjorde!
    Varför ska folk hålla på å lägga sig i ens ålder för??
    Vill man ha barn,, så spelar väl åldern ingen roll...
    Eller?

    TAck än en gång!
    Kram!
  16. 8
    Tack för att du står (på min sida) i detta!
    Kan bli så oerhört sårad när någon slänger ur sig en sådan sak som familjsen gjorde!
    Varför ska folk hålla på å lägga sig i ens ålder för??
    Vill man ha barn,, så spelar väl åldern ingen roll...
    Eller?

    TAck än en gång!
    Kram!
  17. Medlem sedan
    Oct 2005
    #9

    Tack!!!

    De lär behövas!

    Kram tebax!
  18. 9
    Tack!!! De lär behövas!

    Kram tebax!
  19. Medlem sedan
    Oct 2005
    #10

    tillägg!!

    De e ju inte som att vi inte hade pratat om att skaffa när läkarna pratade med oss om de!
    Skulle du vilja bli satt i tidigt klimakterie vid 20?
    Eller hade du velat de??
    Vet ju inte villken ålder du är i...men ändå!
    Hur kan du vara så fräck??
    Tog väldigt illa upp av din fråga å jag uppskattar den inte för fem öre! De e skit värd för mig!
    Så många gånger som jag har fått höra både de ena å de andra så tycker jag att du var okännslig å kall! Du har till största sannorlikhet INTE svårt att bli gravid! De hörs tydligt på ditt svar!
    Bara en sådan grej att uttrycka sig om någat man ALDRIG skulle kunna sätta sig in i är inte genomtänkt!

    Ha de så bra!
  20. 10
    tillägg!! De e ju inte som att vi inte hade pratat om att skaffa när läkarna pratade med oss om de!
    Skulle du vilja bli satt i tidigt klimakterie vid 20?
    Eller hade du velat de??
    Vet ju inte villken ålder du är i...men ändå!
    Hur kan du vara så fräck??
    Tog väldigt illa upp av din fråga å jag uppskattar den inte för fem öre! De e skit värd för mig!
    Så många gånger som jag har fått höra både de ena å de andra så tycker jag att du var okännslig å kall! Du har till största sannorlikhet INTE svårt att bli gravid! De hörs tydligt på ditt svar!
    Bara en sådan grej att uttrycka sig om någat man ALDRIG skulle kunna sätta sig in i är inte genomtänkt!

    Ha de så bra!
  21. Spruckethjärta
    #11

    Jag vet

    hur du känner det. Och jag vet även hur mina 2 bästa kompisar kände. Båda mina bästa kompisar var 20 år när dom fick sina 2 barn med 6 månader imellan, den ene hade jättesvårt att bli gravid medans den andre bara tittade på sin karl så blev hon med barn. Har en kusin som är runt 23 idag, hon fick barn när hon var 16. Enda som var negativ till hennes graviditet då var hennes egen farmor. Visst 16 känns lite ungt, men jag ser ändå inte på åldern. Huvudsaken man blir en bra mamma så ska inte åldern spela nån roll. OCh jag är inte ens över 30 själv heller utan nåt år kvar tills dess och försöker som du att bli mamma och min längtan är enorm. JAg är den ende av alla mina kompisar som inte har fått barn än :/
  22. 11
    Jag vet hur du känner det. Och jag vet även hur mina 2 bästa kompisar kände. Båda mina bästa kompisar var 20 år när dom fick sina 2 barn med 6 månader imellan, den ene hade jättesvårt att bli gravid medans den andre bara tittade på sin karl så blev hon med barn. Har en kusin som är runt 23 idag, hon fick barn när hon var 16. Enda som var negativ till hennes graviditet då var hennes egen farmor. Visst 16 känns lite ungt, men jag ser ändå inte på åldern. Huvudsaken man blir en bra mamma så ska inte åldern spela nån roll. OCh jag är inte ens över 30 själv heller utan nåt år kvar tills dess och försöker som du att bli mamma och min längtan är enorm. JAg är den ende av alla mina kompisar som inte har fått barn än :/
  23. biolog
    #12

    Kanske för att

    20 är precis den ålder då det är tänkt att vi ska bli mammor? Och att det därför är ytterst normalt att vilja ha barn då? Eller kanske helt enkelt nån annan orsak som bara hon själv vet om och som vi andra inte behöver lägga oss i?
  24. 12
    Kanske för att 20 är precis den ålder då det är tänkt att vi ska bli mammor? Och att det därför är ytterst normalt att vilja ha barn då? Eller kanske helt enkelt nån annan orsak som bara hon själv vet om och som vi andra inte behöver lägga oss i?
  25. familjsen
    #13

    När jag skriver ett inlägg..

    kan jag få alla möjliga frågor på det - något som jag räknar med.

    Det är ditt liv! Och hur skulle jag kunna veta att alternativet var klimakteriet?

    Lycka till!
  26. 13
    När jag skriver ett inlägg.. kan jag få alla möjliga frågor på det - något som jag räknar med.

    Det är ditt liv! Och hur skulle jag kunna veta att alternativet var klimakteriet?

    Lycka till!
  27. Medlem sedan
    Oct 2005
    #14

    Tycker inte att du

    ska ifråga sätta saker som du inte vet något om...
    Å om du verkligen hade velat veta så kunnde du ha frågat på ett finare sätt! Istället för att bara slänga ur sig en så \"rakt på sak\" fråga!

    Tack för \"lycka till\" (om du nu menar de!)

    Ha de bra!
  28. 14
    Tycker inte att du ska ifråga sätta saker som du inte vet något om...
    Å om du verkligen hade velat veta så kunnde du ha frågat på ett finare sätt! Istället för att bara slänga ur sig en så \"rakt på sak\" fråga!

    Tack för \"lycka till\" (om du nu menar de!)

    Ha de bra!
  29. Erindriel
    #15

    Tänker på dig..

    ...och håller alla tummar! Jag vet hur hemskt det är när mensen bara kommer och kommer och längtan efter barn river sönder ens inre....:/

    Vill mest bara säga att jag förstår och att jag skickar allt mitt hopp och min tillförsikt till dig! *kram*
  30. 15
    Tänker på dig.. ...och håller alla tummar! Jag vet hur hemskt det är när mensen bara kommer och kommer och längtan efter barn river sönder ens inre....:/

    Vill mest bara säga att jag förstår och att jag skickar allt mitt hopp och min tillförsikt till dig! *kram*
  31. Erindriel
    #16

    Tänker på dig..

    ...och håller alla tummar! Jag vet hur hemskt det är när mensen bara kommer och kommer och längtan efter barn river sönder ens inre....:/

    Vill mest bara säga att jag förstår och att jag skickar allt mitt hopp och min tillförsikt till dig! *kram*
  32. 16
    Tänker på dig.. ...och håller alla tummar! Jag vet hur hemskt det är när mensen bara kommer och kommer och längtan efter barn river sönder ens inre....:/

    Vill mest bara säga att jag förstår och att jag skickar allt mitt hopp och min tillförsikt till dig! *kram*
  33. Erindriel
    #17

    Tillägg....

    ...jag har också endometrios och förstå exakt din problematik och kan sätta mig in i dina känslor lite grann - förstår att du reagerar på det okänsliga och klumpiga inlägget från familjisen. :/ Hoppfullt kan det kanske dock kännas för dig att höra att jag har fått två underbara töser - trots min endo och många års kamp! :)

    *håller tummarna för er!*
  34. 17
    Tillägg.... ...jag har också endometrios och förstå exakt din problematik och kan sätta mig in i dina känslor lite grann - förstår att du reagerar på det okänsliga och klumpiga inlägget från familjisen. :/ Hoppfullt kan det kanske dock kännas för dig att höra att jag har fått två underbara töser - trots min endo och många års kamp! :)

    *håller tummarna för er!*
  35. Medlem sedan
    Oct 2005
    #18

    Tack så jätte mycket för

    dina ord!
    du ger mig mer hopp..
    De känns skönt att höra att andra med endo har lyckats..då vet man nästan att de inte är helt kört!

    Skönt att du inte tyckte att jag överreagerade på de som familjsen skrev..

    Tack för de du skrev...du har som sagt givit mig mer hopp om att jag kan bli mamma!

    Kramar å tack än en gång! :)
  36. 18
    Tack så jätte mycket för dina ord!
    du ger mig mer hopp..
    De känns skönt att höra att andra med endo har lyckats..då vet man nästan att de inte är helt kört!

    Skönt att du inte tyckte att jag överreagerade på de som familjsen skrev..

    Tack för de du skrev...du har som sagt givit mig mer hopp om att jag kan bli mamma!

    Kramar å tack än en gång! :)
  37. Erindriel
    #19

    Det är klart..

    ..du ska känna hopp - det finns ALLT hopp för dig! *ler varmt*
  38. 19
    Det är klart.. ..du ska känna hopp - det finns ALLT hopp för dig! *ler varmt*

Liknande trådar

  1. Hoppet ute?
    By Nissa in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 22:58
  2. Hoppet...
    By morellen in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 15:37
  3. är hoppet ute??
    By pinja in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 15:37
  4. Hoppet ute...
    By Anonym in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-24, 19:38
  5. Hoppet är ute
    By lillawi in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 08:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar