Hej Australien!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Hej Australien!

    Therese här..nu ska jag stilla er nyfikenhet*hehe*
    Så gott det går med en febrig kille i famnen som vägrar sova själv...
    Jo, min man slängde ur sig häromdan...\"vill du flytta till Australien eller Nya Zeeland, det ska vara bra där har jag hört\" Jag vet fortfarande inte mitt svar, vet inte vad vi skulle jobba med där, jag vet INGENTING!!!
    Men.om vi nu fortsätter den här diskutionen så vet man ju aldrig...fast det är så långt bort från mamma!*snyft*
    Vad gör ni där, var bor ni, allt vill jag veta..hur är det med skolor osv!
    Kram från Therese med Erini & Alfred ( Therese & barnen)
  2. 1
    Hej Australien! Therese här..nu ska jag stilla er nyfikenhet*hehe*
    Så gott det går med en febrig kille i famnen som vägrar sova själv...
    Jo, min man slängde ur sig häromdan...\"vill du flytta till Australien eller Nya Zeeland, det ska vara bra där har jag hört\" Jag vet fortfarande inte mitt svar, vet inte vad vi skulle jobba med där, jag vet INGENTING!!!
    Men.om vi nu fortsätter den här diskutionen så vet man ju aldrig...fast det är så långt bort från mamma!*snyft*
    Vad gör ni där, var bor ni, allt vill jag veta..hur är det med skolor osv!
    Kram från Therese med Erini & Alfred ( Therese & barnen)
  3. Cina QLD AU
    #2

    Hej Therese

    Cina heter jag och ar gift med en Aussie/Maori. Vi har 3 barn mellan 13 och 2ar. Jag ar just nu hemma mamma, borjar universitetet i Februari, innan dess heltidsarbetande forskolelarare. Har finns alla de jobb ;-) barnomsorgen kan jag inte klaga pa fast den ar total olik sveriges. Mycket bra skolor ocksa sa klart. Min minsta gar pa dagis, mellan tjejjen i Primaryschool och stora killen i highschool.
    Vi bor i norra Queensland och vi trivs, kan ju inte klaga pa att man behover frysa ;-)
    KOmmer ni att soka jobba ifran sverige eller ansoka om permanent upphallstillstand? nyfiken av mig ;-)
  4. 2
    Hej Therese Cina heter jag och ar gift med en Aussie/Maori. Vi har 3 barn mellan 13 och 2ar. Jag ar just nu hemma mamma, borjar universitetet i Februari, innan dess heltidsarbetande forskolelarare. Har finns alla de jobb ;-) barnomsorgen kan jag inte klaga pa fast den ar total olik sveriges. Mycket bra skolor ocksa sa klart. Min minsta gar pa dagis, mellan tjejjen i Primaryschool och stora killen i highschool.
    Vi bor i norra Queensland och vi trivs, kan ju inte klaga pa att man behover frysa ;-)
    KOmmer ni att soka jobba ifran sverige eller ansoka om permanent upphallstillstand? nyfiken av mig ;-)
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Så långt har vi inte pratat om..

    än är ju allt på samtalsnivå fortfarande, men vi ahr iallafall skickat efter information om båda delarna från nån myndighet i Australien. Så vi får väl se vad som händer.
    OM vi åker ner vill jag nog gärna veta vad vi ska jobba med, boende osv...men tanken är spännande...

    Hur klarar du av din hemlängtan och så? kram
  6. 3
    Så långt har vi inte pratat om.. än är ju allt på samtalsnivå fortfarande, men vi ahr iallafall skickat efter information om båda delarna från nån myndighet i Australien. Så vi får väl se vad som händer.
    OM vi åker ner vill jag nog gärna veta vad vi ska jobba med, boende osv...men tanken är spännande...

    Hur klarar du av din hemlängtan och så? kram

Liknande trådar

  1. Australien nån?
    By AnHo in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 05:25
  2. Australien?
    By ~Susanna~ in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 20:35
  3. Australien?
    By Lindaliten in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 11:30
  4. Australien
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 14:28
  5. Australien Here we come!
    By Malo in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 17:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar