Hur gör ni till hösten?
_00 Alla barn
  1. esposa
    #1

    Hur gör ni till hösten?

    Ska era barn börja skolan eller förskoleklass? Har ni möjlighet att välja? I våran kommun kan man välja att de ska börja skolan och sedan gå ett tionde skolår. Det är så mycket krångel med det där här, eftersom det inte finns någon förskoleklass så måste hela klassen gemensamt gå om ett år så att det blir tio år för alla som börjar som 6-åringar. Det står i tidningarna varje dag om det eftersom ingen fattar något....suck.....Men det löser sig väl när de väl har börjat.
  2. 1
    Hur gör ni till hösten? Ska era barn börja skolan eller förskoleklass? Har ni möjlighet att välja? I våran kommun kan man välja att de ska börja skolan och sedan gå ett tionde skolår. Det är så mycket krångel med det där här, eftersom det inte finns någon förskoleklass så måste hela klassen gemensamt gå om ett år så att det blir tio år för alla som börjar som 6-åringar. Det står i tidningarna varje dag om det eftersom ingen fattar något....suck.....Men det löser sig väl när de väl har börjat.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    det blir

    6 års för Linnea.
    Vi ska på info om det på tisdag.
  4. 2
    det blir 6 års för Linnea.
    Vi ska på info om det på tisdag.
  5. Victoria 0004
    #3

    Hos oss kan man

    välja om hon vill börja 1.an direkt eller gå 6-års..Vi velade ett öiitet tag faktiskt..Att hon skulle få börja 1:a klass direkt..HOn kan läsa skriva och klockan och sånt så vi tänkte att det kunde vara ok att göra så..Sen kom vi fram till att hon ska gå på 6 års ändå..En mjukstart inför skollektioner mm =)
    Vi var på info förra veckan och det verkar kanonbra!
    Känner hennes fröken så det känns tryggt också..
    Men som sagt alternativet att välja det finns här.

  6. 3
    Hos oss kan man välja om hon vill börja 1.an direkt eller gå 6-års..Vi velade ett öiitet tag faktiskt..Att hon skulle få börja 1:a klass direkt..HOn kan läsa skriva och klockan och sånt så vi tänkte att det kunde vara ok att göra så..Sen kom vi fram till att hon ska gå på 6 års ändå..En mjukstart inför skollektioner mm =)
    Vi var på info förra veckan och det verkar kanonbra!
    Känner hennes fröken så det känns tryggt också..
    Men som sagt alternativet att välja det finns här.

  7. Medlem sedan
    Dec 1999
    #4

    här blir

    det förskoleklass, 6-årsverksamhet till hösten.

    Det har inte varit tal om något annat här vad jag vet.

    /Nettis
  8. 4
    här blir det förskoleklass, 6-årsverksamhet till hösten.

    Det har inte varit tal om något annat här vad jag vet.

    /Nettis
  9. Lisa med Lovisa o. Victor
    #5

    Lovisa

    börjar förskoleklass. Här finns inget alternativ.
  10. 5
    Lovisa börjar förskoleklass. Här finns inget alternativ.
  11. A-K
    #6

    våran

    börjar i fsk klass...vi velar om vilken skola bara=)
  12. 6
    våran börjar i fsk klass...vi velar om vilken skola bara=)
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Vi väljer

    Det blir förskola för Lucas del. Hans uttal är inte klockrent än, han har lite problem med framför allt bokstaven K. Det här kan gott få mogna ett tag till. Allvarlet börjar snart nog, och eftersom jag inte tycker att han är understimulerad på dagis heller så tror jag det här är vad som passar honom allra bäst.
  14. 7
    Vi väljer Det blir förskola för Lucas del. Hans uttal är inte klockrent än, han har lite problem med framför allt bokstaven K. Det här kan gott få mogna ett tag till. Allvarlet börjar snart nog, och eftersom jag inte tycker att han är understimulerad på dagis heller så tror jag det här är vad som passar honom allra bäst.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Får inte välja..

    .. så det blir förskoleklass!
    Men det hade jag nog valt även om man fick välja! Känns onödigt att stressa på i början! Och man vill ju helst att de ska gå med jämnåriga som de redan känner!
    /Pillan
  16. 8
    Får inte välja.. .. så det blir förskoleklass!
    Men det hade jag nog valt även om man fick välja! Känns onödigt att stressa på i början! Och man vill ju helst att de ska gå med jämnåriga som de redan känner!
    /Pillan
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9

    Tror inte..

    ..att man får välja här.
    Iaf har vi inte fått nån info om det.
    Robban och Corrinda kommer att börja i förskoleklasss till hösten, och det ska bli så skönt!! :0)
    Inte för att jag på nåt vis vill bli av med dem, men nu går de på dagis tre timmar om dagen 9-12, och det är sååååå mkt skjutsa hit och hämta dit:0(
    De har ju två mindre syskon (och två äldre!) och det är väldigt stressigt mellan varven när man ska försöka hinna med aktiviteter med dem de där tre timmarna.

    De har sina storasystrar på samma skola så det känns tryggt och bra, dessutom kan de få sällskap åtminstone till skolan så det blir en lämning mindre:0)
  18. 9
    Tror inte.. ..att man får välja här.
    Iaf har vi inte fått nån info om det.
    Robban och Corrinda kommer att börja i förskoleklasss till hösten, och det ska bli så skönt!! :0)
    Inte för att jag på nåt vis vill bli av med dem, men nu går de på dagis tre timmar om dagen 9-12, och det är sååååå mkt skjutsa hit och hämta dit:0(
    De har ju två mindre syskon (och två äldre!) och det är väldigt stressigt mellan varven när man ska försöka hinna med aktiviteter med dem de där tre timmarna.

    De har sina storasystrar på samma skola så det känns tryggt och bra, dessutom kan de få sällskap åtminstone till skolan så det blir en lämning mindre:0)
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10

    Hon börjar i förskoleklass

    känns spännande faktiskt..hon är redan jätteduktig på att räkna..hon kan plussa från 0-16...jag blev sååå imponerad en dag när jag märkte att hon kunde svaren på det jag frågade henne
  20. 10
    Hon börjar i förskoleklass känns spännande faktiskt..hon är redan jätteduktig på att räkna..hon kan plussa från 0-16...jag blev sååå imponerad en dag när jag märkte att hon kunde svaren på det jag frågade henne
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11

    Förskolleklass!

    Har inte ens tänkt någon annan tanke. Tror att alla has jämnåriga börjar i förskolleklass här!
  22. 11
    Förskolleklass! Har inte ens tänkt någon annan tanke. Tror att alla has jämnåriga börjar i förskolleklass här!
  23. Medlem sedan
    Mar 2000
    #12

    Här blir det en

    F-2 klass till hösten, det är väl det allternativet som finns. Brorsan går ju redan i ettan och jag vill ha in Daniel i paralellklassen. Här har de tre \"hus\" med 2 st F-2 och 2 st 3-5 i varje. Så jag vill alltså ha in D i samma hus som brorsan men inte i samma klass.
  24. 12
    Här blir det en F-2 klass till hösten, det är väl det allternativet som finns. Brorsan går ju redan i ettan och jag vill ha in Daniel i paralellklassen. Här har de tre \"hus\" med 2 st F-2 och 2 st 3-5 i varje. Så jag vill alltså ha in D i samma hus som brorsan men inte i samma klass.

Liknande trådar

  1. Till hösten
    By Lisse in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 18:42
  2. USA till hösten.
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 11:54
  3. Till hösten..
    By Katja + tjejerna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 08:31
  4. Till hösten?
    By Sonja70 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 18:51
  5. Till hösten..
    By Piilla in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 19:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar