skulle ni skaffa ett barn till om
Föräldraskap
  1. Annas & Emmas mamma
    #1

    skulle ni skaffa ett barn till om

    Har varit arbetlös hela hösten och nu har annonserna (6 st) jag väntat på under hösten kommit upp, får jag inte jobb denna gång så kommer jag att vara arbetslös rätt länge, trots att jag är civ ingenjör. Men vi vill ha ett tredje barn. Skulle jag bli gravid nästa gång jag har ÄL (har lätt för att bli gravid) så blir det bf ca 1 november. Kommer att har jobbat mindre än 2 månader innan jag är i v 16-18 om allt går bra och det är dags för den riktiga UL och för mig att berätta att jag är gravid. Känner mig väldig tveksam, hur skall jag kunna se folk i ögonen, de anställer mig för att de behöver hjälp, men det första jag säger till de är att jag kommer att försvinna ett tag och komma tillbaka om ca 1 år. Det hela känns som att tacka \"ja\" till ett jobb och säga upp sig efter någon månad. Men vi vill så gärna ha ett barn till snarast. Vill inte vänta 3-4 månader till, men det skulle kännas väldigt mycket bättre om jag hinner komma in i jobbet ordentligt och jobbar ett helt år innan jag går på föräldraledighet.
    Hur skulle ni göra?
  2. 1