skulle ni skaffa ett barn till om
Föräldraskap
  1. Annas & Emmas mamma
    #1

    skulle ni skaffa ett barn till om

    Har varit arbetlös hela hösten och nu har annonserna (6 st) jag väntat på under hösten kommit upp, får jag inte jobb denna gång så kommer jag att vara arbetslös rätt länge, trots att jag är civ ingenjör. Men vi vill ha ett tredje barn. Skulle jag bli gravid nästa gång jag har ÄL (har lätt för att bli gravid) så blir det bf ca 1 november. Kommer att har jobbat mindre än 2 månader innan jag är i v 16-18 om allt går bra och det är dags för den riktiga UL och för mig att berätta att jag är gravid. Känner mig väldig tveksam, hur skall jag kunna se folk i ögonen, de anställer mig för att de behöver hjälp, men det första jag säger till de är att jag kommer att försvinna ett tag och komma tillbaka om ca 1 år. Det hela känns som att tacka \"ja\" till ett jobb och säga upp sig efter någon månad. Men vi vill så gärna ha ett barn till snarast. Vill inte vänta 3-4 månader till, men det skulle kännas väldigt mycket bättre om jag hinner komma in i jobbet ordentligt och jobbar ett helt år innan jag går på föräldraledighet.
    Hur skulle ni göra?
  2. 1
    skulle ni skaffa ett barn till om Har varit arbetlös hela hösten och nu har annonserna (6 st) jag väntat på under hösten kommit upp, får jag inte jobb denna gång så kommer jag att vara arbetslös rätt länge, trots att jag är civ ingenjör. Men vi vill ha ett tredje barn. Skulle jag bli gravid nästa gång jag har ÄL (har lätt för att bli gravid) så blir det bf ca 1 november. Kommer att har jobbat mindre än 2 månader innan jag är i v 16-18 om allt går bra och det är dags för den riktiga UL och för mig att berätta att jag är gravid. Känner mig väldig tveksam, hur skall jag kunna se folk i ögonen, de anställer mig för att de behöver hjälp, men det första jag säger till de är att jag kommer att försvinna ett tag och komma tillbaka om ca 1 år. Det hela känns som att tacka \"ja\" till ett jobb och säga upp sig efter någon månad. Men vi vill så gärna ha ett barn till snarast. Vill inte vänta 3-4 månader till, men det skulle kännas väldigt mycket bättre om jag hinner komma in i jobbet ordentligt och jobbar ett helt år innan jag går på föräldraledighet.
    Hur skulle ni göra?
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2

    jag hade

    nog väntat lite...att vänta 3-4 månader är ju egentligen ingen lång tid?
    Och _tänhk_ om du inte får jobbet? då sitter man kanske i en sits som kan bli tufft ekonomiskt? å skulle du då senare få ett annat jobb, så kanske du redan är gravid, och det tom syns...tyvärr är ju inte arbetsgivare så pigga på att anställa någon gravid osv. fast jag önskar att det inte skulle spela någon roll!!
    detta vara bara mina tankar, _jag_ hade nog inte vågat chansa, men allt är ju upp till ER! lycka till i ert beslut iaf!!
    Mvh
  4. 2
    jag hade nog väntat lite...att vänta 3-4 månader är ju egentligen ingen lång tid?
    Och _tänhk_ om du inte får jobbet? då sitter man kanske i en sits som kan bli tufft ekonomiskt? å skulle du då senare få ett annat jobb, så kanske du redan är gravid, och det tom syns...tyvärr är ju inte arbetsgivare så pigga på att anställa någon gravid osv. fast jag önskar att det inte skulle spela någon roll!!
    detta vara bara mina tankar, _jag_ hade nog inte vågat chansa, men allt är ju upp till ER! lycka till i ert beslut iaf!!
    Mvh
  5. Annas&Emmas mamma
    #3

    ekonomiskt klarar vi oss

    men självklart skulle jag gärna behålla min SGI sedan tidigare under tredje graviditeten, om jag inte får jobb, vilket innebär att jag borde bli gravid senast i juni 2006.
  6. 3
    ekonomiskt klarar vi oss men självklart skulle jag gärna behålla min SGI sedan tidigare under tredje graviditeten, om jag inte får jobb, vilket innebär att jag borde bli gravid senast i juni 2006.
  7. Filippa&Novalie&Miranda
    #4

    aha..

    ok..ja då är det ju lite annorlunda!
    som sagt, kör på som Ni vill. hur lång tid tar det innan du får reda på om du fått jobbet förresten..?
  8. 4
    aha.. ok..ja då är det ju lite annorlunda!
    som sagt, kör på som Ni vill. hur lång tid tar det innan du får reda på om du fått jobbet förresten..?
  9. Annas&Emmas mamma
    #5

    2 månader

    .
  10. 5
    2 månader .
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6

    Jag skulle vänta några månader

    så att jag åtminstone hann att jobba 1 år innan det var dags för föräldraledighet. Och då med tanke på de typen av jobb du kan tänkas söka med tanke på din utbildning. Om jag ser till min arbetsplats så kan det ju mycket väl ta minst ett halvår att få en person att bli produktiv och komma in i jobbet.
  12. 6
    Jag skulle vänta några månader så att jag åtminstone hann att jobba 1 år innan det var dags för föräldraledighet. Och då med tanke på de typen av jobb du kan tänkas söka med tanke på din utbildning. Om jag ser till min arbetsplats så kan det ju mycket väl ta minst ett halvår att få en person att bli produktiv och komma in i jobbet.

Liknande trådar

  1. Om ni skulle skaffa ett barn till
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 18:42
  2. Skaffa ett barn till????
    By anonymt namn in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 18:04
  3. Ska vi skaffa ett barn till?
    By Velig in forum _03 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 13:07
  4. skulle ni skaffa ett barn till om
    By Annas & Emmas mamma in forum Planera för barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 14:17
  5. skulle ni skaffa ett barn till om
    By Annas & Emmas mamma in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 21:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar