Hjälp, matigt tilltugg!
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Hjälp, matigt tilltugg!

    Jag brukar inte skriva här men hoppas ändå på hjälp då jag har hamnat i totalt hjärnstillestånd. Imorgon ska jag ansvara för ett möte, och bör då bjuda på något som är lätt att äta, ganska matigt, men som man kan äta med finrarna, d.v.s. man ska kunna äta under mötestiden.

    Finns det någon sorts lättlagade snittar som inehåller billiga ingredienser? Vore ju kul att göra något gott:)

    Tack på förhand.
  2. 1
    Hjälp, matigt tilltugg! Jag brukar inte skriva här men hoppas ändå på hjälp då jag har hamnat i totalt hjärnstillestånd. Imorgon ska jag ansvara för ett möte, och bör då bjuda på något som är lätt att äta, ganska matigt, men som man kan äta med finrarna, d.v.s. man ska kunna äta under mötestiden.

    Finns det någon sorts lättlagade snittar som inehåller billiga ingredienser? Vore ju kul att göra något gott:)

    Tack på förhand.
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Kanske

    tunnbrödsrullar med något gott i - det kan man ju skära i lagom stora bitar och det behöver inte bli så kladdigt utan fingervänligt. Det går att ha mycket matigt i dem. Det beror ju bara på hur pass knöliga man kan tänkas ha dem. Jag åt tunnbrödsrullar med en kycklingsallad i och det var jättegott.

    Annars kan du köra samma princip, fast med pitabröd. Proppa i lite smått och gott i ett pitabröd och sedan ha någon sås vid sidan av som man kan hälla på om man vill.

    Emeli
  4. 2
    Kanske tunnbrödsrullar med något gott i - det kan man ju skära i lagom stora bitar och det behöver inte bli så kladdigt utan fingervänligt. Det går att ha mycket matigt i dem. Det beror ju bara på hur pass knöliga man kan tänkas ha dem. Jag åt tunnbrödsrullar med en kycklingsallad i och det var jättegott.

    Annars kan du köra samma princip, fast med pitabröd. Proppa i lite smått och gott i ett pitabröd och sedan ha någon sås vid sidan av som man kan hälla på om man vill.

    Emeli
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Pitabröd

    låter bra. Tack så hemskt mycket för tipset.

    Hur gör man kycklingsallad? Har du något bra recept?
  6. 3
    Pitabröd låter bra. Tack så hemskt mycket för tipset.

    Hur gör man kycklingsallad? Har du något bra recept?
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    Du kan

    bara ta och blanda lite som du tycker är gott. Själv brukar jag ta:

    kyckling (grillad som jag delar tycker jag är gott)
    tomater
    gurka
    sallad
    majs
    fetaost
    ananas
    ris

    Sedan brukar jag bara köpa dressing på påsar som man blandar med creme fresh eller liknande att ringla över.

    Emeli
  8. 4
    Du kan bara ta och blanda lite som du tycker är gott. Själv brukar jag ta:

    kyckling (grillad som jag delar tycker jag är gott)
    tomater
    gurka
    sallad
    majs
    fetaost
    ananas
    ris

    Sedan brukar jag bara köpa dressing på påsar som man blandar med creme fresh eller liknande att ringla över.

    Emeli

Liknande trådar

  1. Hjälp mig spåna halloween-tilltugg!
    By CarolinaK in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 16:16
  2. Matigt tips
    By Miss_Piggy in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 17:46
  3. matigt idag....
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 08:23
  4. Tilltugg o såser, hjälp!!!
    By Mamma-Mi in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 18:44
  5. Matigt mellanmål?
    By Zasa in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 16:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar