Australien Here we come!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Australien Here we come!

    Oj oj oj! Nu är makens biljett bokad. Han åker 28 februari till Sydney. Sen är det meningen att vi ska åka efter när det känns bra för honom och allt ordnat sig här hemma. Förhoppningsvis inte senare än slutet av Maj. Hur ska jag klara mig utan honom i tre månader???? Vi har som längst varit borta ifrån varandra en vecka sen vi blev ihop.

    Bilen sålde vi idag och flera andra saker är redan utlagda på blocket. Nu hoppas jag bara att vi får någon som hyr huset ganska snart så vi vet att det också fixar sig. Ett stort problem just nu är vart vi ska ha alla saker vi har i huset. Det finns i stort sett inga förråd att hyra i vårt lilla samhälle, men jag antar att det löser sig.

    Jag funderar på en sak. Ni som har barn där nere... Jobbar ni också eller är ni hemma. Har förstått att det är dyrt med barnomsorg. Är det bättre med Aupair? Eller?

    Jag är lite smått chockad sen vi bestämde oss igår och fick definitivt svar att maken fått jobbet. Det blev en MYCKET ovanlig födelsedag (blev 25) men jag antar att det blir bra trots att jag är supernervös och väldigt ledsen för att behöva lämna bort mina hundar, katter, häst och råtta... Det blir helt enkelt för dyrt att ta med hundarna till Australien. ZZ du skrev ju att det kostat ca 15000 kr för en katt och den ekonomin har vi inte hur gärna jag än velat haft med mig dem.

    Är det någon som kan säga hur prisnivån ligger på typ mat och kläder där nere?

    Nu kommer det säkerligen dyka upp ännu mer frågor framöver från mig...

    *kram*
  2. 1
    Australien Here we come! Oj oj oj! Nu är makens biljett bokad. Han åker 28 februari till Sydney. Sen är det meningen att vi ska åka efter när det känns bra för honom och allt ordnat sig här hemma. Förhoppningsvis inte senare än slutet av Maj. Hur ska jag klara mig utan honom i tre månader???? Vi har som längst varit borta ifrån varandra en vecka sen vi blev ihop.

    Bilen sålde vi idag och flera andra saker är redan utlagda på blocket. Nu hoppas jag bara att vi får någon som hyr huset ganska snart så vi vet att det också fixar sig. Ett stort problem just nu är vart vi ska ha alla saker vi har i huset. Det finns i stort sett inga förråd att hyra i vårt lilla samhälle, men jag antar att det löser sig.

    Jag funderar på en sak. Ni som har barn där nere... Jobbar ni också eller är ni hemma. Har förstått att det är dyrt med barnomsorg. Är det bättre med Aupair? Eller?

    Jag är lite smått chockad sen vi bestämde oss igår och fick definitivt svar att maken fått jobbet. Det blev en MYCKET ovanlig födelsedag (blev 25) men jag antar att det blir bra trots att jag är supernervös och väldigt ledsen för att behöva lämna bort mina hundar, katter, häst och råtta... Det blir helt enkelt för dyrt att ta med hundarna till Australien. ZZ du skrev ju att det kostat ca 15000 kr för en katt och den ekonomin har vi inte hur gärna jag än velat haft med mig dem.

    Är det någon som kan säga hur prisnivån ligger på typ mat och kläder där nere?

    Nu kommer det säkerligen dyka upp ännu mer frågor framöver från mig...

    *kram*
  3. evaOregon
    #2

    Kul!

    Spännande att fixa och planera!

    Det är säkert bäst att inte ta med hundarna om ni bara tänkt stanna max ett par år. Eller hur länge tänker ni vara där?

    Lycka till! Hoppas någon kan svara om prisnivån.
  4. 2
    Kul! Spännande att fixa och planera!

    Det är säkert bäst att inte ta med hundarna om ni bara tänkt stanna max ett par år. Eller hur länge tänker ni vara där?

    Lycka till! Hoppas någon kan svara om prisnivån.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    Grattis

    till stora beslutet och födelsedagen.
    Du fàr se att allt kommer att gà bra.
    Ni fàr skaffa australiensiska hundar, katter och ràttor pà plats.
    kram fràn Frankrike
  6. 3
    Grattis till stora beslutet och födelsedagen.
    Du fàr se att allt kommer att gà bra.
    Ni fàr skaffa australiensiska hundar, katter och ràttor pà plats.
    kram fràn Frankrike
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Minst ett år...

    Minst ett år är planerna. Är hemlängtan inte för stor så blir det såklart längre.
  8. 4
    Minst ett år... Minst ett år är planerna. Är hemlängtan inte för stor så blir det såklart längre.
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5

    Wow!

    superduperjättegrattis! Jag antar att du har en hel svârm med fladdrande fjärilar i magen. Gud sâ kul. Du kommer nog inte hinna känna av sâ mycket att mannen är borta med allt som mâste göras innan du âker. Titta in varje dag och checklista med oss. Finns inget roligare än att packa och planera.
  10. 5
    Wow! superduperjättegrattis! Jag antar att du har en hel svârm med fladdrande fjärilar i magen. Gud sâ kul. Du kommer nog inte hinna känna av sâ mycket att mannen är borta med allt som mâste göras innan du âker. Titta in varje dag och checklista med oss. Finns inget roligare än att packa och planera.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Jo risken finns...

    Jo risken är stor att det blir någon annan fyrbent familjemedlem där nere, men de kan ju tyvärr inte ersätta de jag har nu och dessutom ska jag nog tänka både en och två gånger innan jag skaffar något där nere igen och fäster mig vid... Det slutar ju med samma sak igen då. Men man kan kanske bli typ tillfälligt fosterhem eller liknande till hundar som behöver...
  12. 6
    Jo risken finns... Jo risken är stor att det blir någon annan fyrbent familjemedlem där nere, men de kan ju tyvärr inte ersätta de jag har nu och dessutom ska jag nog tänka både en och två gånger innan jag skaffar något där nere igen och fäster mig vid... Det slutar ju med samma sak igen då. Men man kan kanske bli typ tillfälligt fosterhem eller liknande till hundar som behöver...
  13. GuM
    #7

    Spännande!

    Du ska se att allt går bra!
    Vet tyvärr inget om AU, men ZZ, Cina och Anni finns ju här...
    Lycka till! från Gunnel i Montreal.
  14. 7
    Spännande! Du ska se att allt går bra!
    Vet tyvärr inget om AU, men ZZ, Cina och Anni finns ju här...
    Lycka till! från Gunnel i Montreal.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Åhh hjälp...

    Jag måste bara le åt din entusiasm :-) Jag är egentligen precis tvärtom... När vi byggde huset vi bor i nu och flyttade hit så lovade jag dyrt och heligt att ALDRIG flytta igen eftersom det är så oerhört jobbigt och tråkigt att packa lådor osv. Men visst kommer det va roligt att planera för färden...
  16. 8
    Åhh hjälp... Jag måste bara le åt din entusiasm :-) Jag är egentligen precis tvärtom... När vi byggde huset vi bor i nu och flyttade hit så lovade jag dyrt och heligt att ALDRIG flytta igen eftersom det är så oerhört jobbigt och tråkigt att packa lådor osv. Men visst kommer det va roligt att planera för färden...
  17. evaOregon
    #9

    Precis!

    Det kostar ju en del att ta djuren ifrån Australien också. Så 15 000 kr är ju bara enkel resa...
  18. 9
    Precis! Det kostar ju en del att ta djuren ifrån Australien också. Så 15 000 kr är ju bara enkel resa...
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Tack!

    Tack! Jo jag har ju pratat med dem lite tidigare. De har väl inte vaknat där nere än... Det är mycket tidig morgon där antar jag...
  20. 10
    Tack! Tack! Jo jag har ju pratat med dem lite tidigare. De har väl inte vaknat där nere än... Det är mycket tidig morgon där antar jag...
  21. Medlem sedan
    Apr 2004
    #11

    glädjeförstörare

    *s*

    ps......jag har flyttat 25 ggr.
  22. 11
    glädjeförstörare *s*

    ps......jag har flyttat 25 ggr.
  23. evaOregon
    #12

    Väldigt tidigt...

    3.41 enligt

    http://www.timeanddate.com/worldclock/
  24. 12
    Väldigt tidigt... 3.41 enligt

    http://www.timeanddate.com/worldclock/
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Ärligt talat...

    Ärligt talat... hur orkar du? :-) Överskottsenergi eller? :-)
  26. 13
    Ärligt talat... Ärligt talat... hur orkar du? :-) Överskottsenergi eller? :-)
  27. Medlem sedan
    Feb 2004
    #14

    gud vad kul!!

    grattis! allt kommer säkert att ordna sig och ni får ett riktigt äventyr. Välkommen till oss ufos får jag väl säga då ;)
  28. 14
    gud vad kul!! grattis! allt kommer säkert att ordna sig och ni får ett riktigt äventyr. Välkommen till oss ufos får jag väl säga då ;)
  29. Medlem sedan
    Apr 2004
    #15

    Nja

    slumpen mest. Och har har man bott i stockholm ngr âr sâ letar man alltid efter tillfälligt boende.....
  30. 15
    Nja slumpen mest. Och har har man bott i stockholm ngr âr sâ letar man alltid efter tillfälligt boende.....
  31. Medlem sedan
    Apr 2004
    #16

    Vilken snygg avatar

    du har fâtt in!!!!
  32. 16
    Vilken snygg avatar du har fâtt in!!!!

Liknande trådar

  1. Australien nån?
    By AnHo in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 05:25
  2. Australien?
    By ~Susanna~ in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 20:35
  3. Australien?
    By Lindaliten in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 11:30
  4. Australien
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 14:28
  5. Hej Australien!
    By Fismamman in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 11:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar