det här med fotmassage..
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    det här med fotmassage..

    Min moster ringde och berättade att en nyutbildad fotvårdare berättat för henne att de inte ens får utföra fotmassage på höggravida pga av förlossningarna så ofta startar. Tydligen är det kring fotknölarna och hälarna det finns speciella punkter...

    Min sambo masserar mina fötter varje kväll (precis som han gjorde när jag väntade Axel, och vattnet gick ju två veckor för tidigt då) men nu slutade vi med det! Vågar inte, haha.. MEN, nästa vecka.. då jag går in i vecka 38.. då jäsiken ska det masseras utav bara attan!! Det är ju klart värt ett försök!
  2. 1
    det här med fotmassage.. Min moster ringde och berättade att en nyutbildad fotvårdare berättat för henne att de inte ens får utföra fotmassage på höggravida pga av förlossningarna så ofta startar. Tydligen är det kring fotknölarna och hälarna det finns speciella punkter...

    Min sambo masserar mina fötter varje kväll (precis som han gjorde när jag väntade Axel, och vattnet gick ju två veckor för tidigt då) men nu slutade vi med det! Vågar inte, haha.. MEN, nästa vecka.. då jag går in i vecka 38.. då jäsiken ska det masseras utav bara attan!! Det är ju klart värt ett försök!
  3. _Diana_
    #2

    DET måste vi prova ikväll!

    Skulle vara skönt bara för mina stackar uppsvällda fötters skull, även om det inte sätter igång nåt.
  4. 2
    DET måste vi prova ikväll! Skulle vara skönt bara för mina stackar uppsvällda fötters skull, även om det inte sätter igång nåt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Ja.. det är ju underbart

    skönt! Är mer peppad på det än en färdknäpp eller konstiga drycker!

    Som sagt, min son kom ju tidigt.. så.. det kanske verkligen fungerar :) Tycker absolut att du ska prova!
  6. 3
    Ja.. det är ju underbart skönt! Är mer peppad på det än en färdknäpp eller konstiga drycker!

    Som sagt, min son kom ju tidigt.. så.. det kanske verkligen fungerar :) Tycker absolut att du ska prova!
  7. Medlem sedan
    Apr 2005
    #4

    Var på massage igår

    Vad lustigt att se ett inlägg om just detta. Jag var på massage igår och fick just höra om detta.

    I alla fall, min man masserar mina fötter nästan varenda kväll, och massören sade att det var absolut inget som vi skulle vara rädda för eller sluta med. Däremot - sade hon - om han hittade ömma punkter så skulle han inte trycka en massa där utan låta dem vara. Men så länge han gör vanlig massage och inte är alltför hårdhänt så är det absolut ingen fara.

    Annars stämmer det med var hon sade, att punkterna sitter främst kring fotknölar och hälar. Fast hon menade att det finns punkter även under fötterna.

    Var bara tvungen att göra ett inlägg när jag såg det här.... smyger ut igen...
  8. 4
    Var på massage igår Vad lustigt att se ett inlägg om just detta. Jag var på massage igår och fick just höra om detta.

    I alla fall, min man masserar mina fötter nästan varenda kväll, och massören sade att det var absolut inget som vi skulle vara rädda för eller sluta med. Däremot - sade hon - om han hittade ömma punkter så skulle han inte trycka en massa där utan låta dem vara. Men så länge han gör vanlig massage och inte är alltför hårdhänt så är det absolut ingen fara.

    Annars stämmer det med var hon sade, att punkterna sitter främst kring fotknölar och hälar. Fast hon menade att det finns punkter även under fötterna.

    Var bara tvungen att göra ett inlägg när jag såg det här.... smyger ut igen...
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Har hört

    att man inte skall massera området kring hälsenan. Blir lite förbryllad då jag var uppe och bokade fotvårdsbehandling till nu på fredag. Är idag 38+0 så det är ju ingen fara om man säger så... Tror att bebisen vid det här laget börjar att närma sig 4 kg.. (uppskattad till 3500 den 18 januari).

    Konstigt att kvinnan på salongen inte sa något.
  10. 5
    Har hört att man inte skall massera området kring hälsenan. Blir lite förbryllad då jag var uppe och bokade fotvårdsbehandling till nu på fredag. Är idag 38+0 så det är ju ingen fara om man säger så... Tror att bebisen vid det här laget börjar att närma sig 4 kg.. (uppskattad till 3500 den 18 januari).

    Konstigt att kvinnan på salongen inte sa något.
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6

    hej

    det kanske stämmer. för när jag hade fött saga så ville inte min moderkaka lossna...då masserade dommina tår och ville haakupunktur men de fick dom inte. men moderkakan lossnade inte så det spelade ingen roll. men jag tror inte att fötterna påverkar en förlossning och sätter igång. samma som manskaha hård sex för att få igång förlossning funkar inte på mig i alla fll gjorde inte r det i alla fall. barnet kommer när den vill jag tror inte man kan påverka.
    kram
  12. 6
    hej det kanske stämmer. för när jag hade fött saga så ville inte min moderkaka lossna...då masserade dommina tår och ville haakupunktur men de fick dom inte. men moderkakan lossnade inte så det spelade ingen roll. men jag tror inte att fötterna påverkar en förlossning och sätter igång. samma som manskaha hård sex för att få igång förlossning funkar inte på mig i alla fll gjorde inte r det i alla fall. barnet kommer när den vill jag tror inte man kan påverka.
    kram
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Aha..

    så med andra ord ska man massera lite hårt om man vill starta något? :)
  14. 7
    Aha.. så med andra ord ska man massera lite hårt om man vill starta något? :)
  15. Karima m.G02,E03+bfIGÅR
    #8

    var på fotvård igår

    men hon sa ingenting. Jag hade också hört samma sak och hoppades att det skulle starta, men tydligen inte!
    Vi får se om bebisen bestämmer sig snart!
  16. 8
    var på fotvård igår men hon sa ingenting. Jag hade också hört samma sak och hoppades att det skulle starta, men tydligen inte!
    Vi får se om bebisen bestämmer sig snart!
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9

    Zonterapi.

    För ett par år sedan gick jag på zonterapi och då berättade min zonterapeft att fötterna är väldigt känsliga för beröring och att det finns många känsliga punkter på fötterna. Vid ett tillfälle kom hon åt en punkt på en foten och sa till mig att jaha, du har visst ägglossning nu. Hon kunde alltså känna det genom en viss punkt på ett visst ställe. Så nog tror jag att kraftig fotmassage kan starta en förlossning om man träffar rätt.
  18. 9
    Zonterapi. För ett par år sedan gick jag på zonterapi och då berättade min zonterapeft att fötterna är väldigt känsliga för beröring och att det finns många känsliga punkter på fötterna. Vid ett tillfälle kom hon åt en punkt på en foten och sa till mig att jaha, du har visst ägglossning nu. Hon kunde alltså känna det genom en viss punkt på ett visst ställe. Så nog tror jag att kraftig fotmassage kan starta en förlossning om man träffar rätt.
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10

    Har

    bett maken om fotmassage de senaste kvällarna vilket är sååå skönt. Har också hört att det kan sätta igång en förlossning... nu blir det hårdare tag runt hälar och fotknölar. *asg*

    kram
  20. 10
    Har bett maken om fotmassage de senaste kvällarna vilket är sååå skönt. Har också hört att det kan sätta igång en förlossning... nu blir det hårdare tag runt hälar och fotknölar. *asg*

    kram
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11

    Nu vet jag vad Per ska få göra

    i helgen.. hehe.. Det värsta är att jag är grymt kittlig under fötterna, men det får gå.

    Vore ju toppen om hon kom nästa vecka. Passerar 38 fulla på söndag, så det är ju fritt fram!

    kramar
  22. 11
    Nu vet jag vad Per ska få göra i helgen.. hehe.. Det värsta är att jag är grymt kittlig under fötterna, men det får gå.

    Vore ju toppen om hon kom nästa vecka. Passerar 38 fulla på söndag, så det är ju fritt fram!

    kramar
  23. Anna m Hampus 01 -12 dgr
    #12

    Jag var ju på..

    forvård med massage i förra veckan och det har startat mina 2 kompisars förlossningar inom 12 timmar men fungerade det på mig... NÄÄÄÄEEEE! Ingenting!
    Jag tror att det är olika. För vissa fungerar det och på andra inte. Men lycka till och testa på!

    Kram
  24. 12
    Jag var ju på.. forvård med massage i förra veckan och det har startat mina 2 kompisars förlossningar inom 12 timmar men fungerade det på mig... NÄÄÄÄEEEE! Ingenting!
    Jag tror att det är olika. För vissa fungerar det och på andra inte. Men lycka till och testa på!

    Kram
  25. Medlem sedan
    Mar 2004
    #13

    Detta har vi/JAG missat totalt

    Det finns en tydlig nackdel (bland alla fördelar iofs) med att må superprima genom hela graviditeten. Massage varje kväll?? Och fotmassage dessutom, som näst hårbottensmassage är det skönaste som finns!?!!
    Det är tre dagar kvar till bf... Får se hur mycket vi hinner ta igen =)
  26. 13
    Detta har vi/JAG missat totalt Det finns en tydlig nackdel (bland alla fördelar iofs) med att må superprima genom hela graviditeten. Massage varje kväll?? Och fotmassage dessutom, som näst hårbottensmassage är det skönaste som finns!?!!
    Det är tre dagar kvar till bf... Får se hur mycket vi hinner ta igen =)
  27. Medlem sedan
    Aug 2005
    #14

    Ha! nu ska vi ..

    massera varje kväll..
  28. 14
    Ha! nu ska vi .. massera varje kväll..
  29. Medlem sedan
    Apr 2005
    #15

    Ja...

    ...det lär man nog göra! Lycka till!
  30. 15
    Ja... ...det lär man nog göra! Lycka till!

Liknande trådar

  1. nu har jag fått fotmassage
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 21:48
  2. Fotmassage, erotiskt eller bara skönt?
    By CaveMan in forum Sex & erotik
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 15:15
  3. Wasabi-nötter och fotmassage....
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-14, 19:13
  4. Fotmassage....
    By Dupin in forum Singelmingel
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 20:40
  5. fotmassage
    By annsan_79 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 22:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar