Har ni försäkring till barnet?
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Har ni försäkring till barnet?

    Apropå Katjas inlägg här nedanför så inser jag att det är god tid för oss att skaffa försäkring till Charlie, det måste ha ramlat helt ur huvudet på mig..
    Vilken typ av försäkring skall man ha och vad har ni för någon? vad kostar den och vad ingår?
  2. 1
    Har ni försäkring till barnet? Apropå Katjas inlägg här nedanför så inser jag att det är god tid för oss att skaffa försäkring till Charlie, det måste ha ramlat helt ur huvudet på mig..
    Vilken typ av försäkring skall man ha och vad har ni för någon? vad kostar den och vad ingår?
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    Vi har

    Trygg hansa barnförsäkring. Ärligt talat vet jag inte så mycket om den, det är sambon som fixardet, även betalar, så jag vet inget pris. Vet att vi har en av dom \"bättre\" försäkringarna, alltså lite dyrare. Men inte den dyraste.
  4. 2
    Vi har Trygg hansa barnförsäkring. Ärligt talat vet jag inte så mycket om den, det är sambon som fixardet, även betalar, så jag vet inget pris. Vet att vi har en av dom \"bättre\" försäkringarna, alltså lite dyrare. Men inte den dyraste.
  5. Cinnah o Alva 30/11
    #3

    Vi skrev

    Vi skrev på papprena och skickade in till försäkringsbolaget så fort vi hade ett personnummer! Hua, tänk om något hade hänt innan dess?
    Vi har Trygg Hansa och de har olika nivåer på vad man betalar, precis som för oss vuxna. Tror Skandia har en barnförsäkring också, men är inte så insatt i den....
  6. 3
    Vi skrev Vi skrev på papprena och skickade in till försäkringsbolaget så fort vi hade ett personnummer! Hua, tänk om något hade hänt innan dess?
    Vi har Trygg Hansa och de har olika nivåer på vad man betalar, precis som för oss vuxna. Tror Skandia har en barnförsäkring också, men är inte så insatt i den....
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    TryggHansa

    Vi har TryggHansa TryggaBarn till Evelyn och vi har skickat in för Ingrid också. Vi valde högsta försäkringsbeloppet på sjuk- och olycksfallsförsäkringen med tillägget Familjeskydd vilket ger ersättning för vissa medfödda sjukdomar som visar symptom innan 6 år, tex ADHD och autism. Årspremien är ca 2000 kr.
  8. 4
    TryggHansa Vi har TryggHansa TryggaBarn till Evelyn och vi har skickat in för Ingrid också. Vi valde högsta försäkringsbeloppet på sjuk- och olycksfallsförsäkringen med tillägget Familjeskydd vilket ger ersättning för vissa medfödda sjukdomar som visar symptom innan 6 år, tex ADHD och autism. Årspremien är ca 2000 kr.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Jo

    Trygg Hansa fick bäst i test i GP för något år sen.
  10. 5
    Jo Trygg Hansa fick bäst i test i GP för något år sen.
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6

    Jag skulle säga

    att det finns två försäkringar på marknaden som är ungefär likvärdiga och det är Trygga Barn och Skandias nya barnförsäkring. Som vanligt så får man vad man betalar för. De bättre kostar mer! Skandia har dock halva priset första året nu.

    Man väljer olika försäkringsnivåer som sagt och priset är därutefter.

    Jag jobbar med försäkringar fast inte just med barnförsäkringar dårå =O)Så bagarns barn passar väl bra in här att vi inte fick in handlingarna i rätt tid fastän ansökningarna låg här hemma =(
  12. 6
    Jag skulle säga att det finns två försäkringar på marknaden som är ungefär likvärdiga och det är Trygga Barn och Skandias nya barnförsäkring. Som vanligt så får man vad man betalar för. De bättre kostar mer! Skandia har dock halva priset första året nu.

    Man väljer olika försäkringsnivåer som sagt och priset är därutefter.

    Jag jobbar med försäkringar fast inte just med barnförsäkringar dårå =O)Så bagarns barn passar väl bra in här att vi inte fick in handlingarna i rätt tid fastän ansökningarna låg här hemma =(
  13. Tedas m Amelia
    #7

    Jo vi

    har försäkrat henne men det tog nog en månad innan vi gjorde det. Jag har länsförsäkringar just för att allt annat vi har är försäkrat där
  14. 7
    Jo vi har försäkrat henne men det tog nog en månad innan vi gjorde det. Jag har länsförsäkringar just för att allt annat vi har är försäkrat där
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8

    Snart så...

    ...papprena från Trygg Hansa har legat i bokhyllan i ett par veckor nu *skäms*. Tack vare inlägget här nedan kom vi oss för att fylla i dem, papprena alltså. Försäkringen kommer att kosta kring 1600 per år. Det som ingår är allt som kan ingå. Kommer dessvärre inte ihåg exakt vad. Samuels storebror är försäkrad i länsförsäkringar och hans försäkring kostar kring 1600 per år den med. Anledningen att barnen har olika är för att stora killens pappa står för hans försäkring.
  16. 8
    Snart så... ...papprena från Trygg Hansa har legat i bokhyllan i ett par veckor nu *skäms*. Tack vare inlägget här nedan kom vi oss för att fylla i dem, papprena alltså. Försäkringen kommer att kosta kring 1600 per år. Det som ingår är allt som kan ingå. Kommer dessvärre inte ihåg exakt vad. Samuels storebror är försäkrad i länsförsäkringar och hans försäkring kostar kring 1600 per år den med. Anledningen att barnen har olika är för att stora killens pappa står för hans försäkring.
  17. Medlem sedan
    Jul 2005
    #9

    Japp

    Har precis skickat in papper ang försäkring till Jacob. Valde Skandias nya barnförsäkring som tydligen ska vara superbra (och sedan har de rabatt nu första året, halva priset), men jag vet att tex Trygg Hansa m. fl. bolag också har bra varianter.
  18. 9
    Japp Har precis skickat in papper ang försäkring till Jacob. Valde Skandias nya barnförsäkring som tydligen ska vara superbra (och sedan har de rabatt nu första året, halva priset), men jag vet att tex Trygg Hansa m. fl. bolag också har bra varianter.
  19. Agneta H med 3
    #10

    If har vi

    Hade det till de andra så det blev så till Noah också. Ca 1200 betalar vi per år.
  20. 10
    If har vi Hade det till de andra så det blev så till Noah också. Ca 1200 betalar vi per år.
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Man kan jämföra...

    Man kan jämföra försäkringar på konsumenternas försäkringsbyrå, om du är intresserad: http://www.konsumenternasforsakringsb yra.se/frames.asp

    Jag tror att de stora försäkringsbolagen har bra barnförsäkringar allihop, de skiljer väl lite åt där en del av bolagen kanske nischar sig något mer åt sjukdom och andra på olycksfall...men jag har fått för mig att på det hela är skillnaderna inte jättestora.

    Tänk på att viktigast av allt ät att du _inte_ kan byta barnförsäkring när du väl har valt, eftersom du då riskerar att stå helt utan försäkringsskydd för vissa perioder.

    Vi har trygg hansas barnförsäkring, valde den till Alice därför att då var den den bästa på marknaden, och sen har vi valt den till Valdemar också för vi vill att de ska ha samma. Så den får Julius också, vi har skickat efter papper i dagarna. Vi har valt de högsta försäkringsbeloppen och valt hela grundförsäkringen men inte tillägget familjeskydd (som ger ersättning till sjukdomar typ adhd, autism, om de upptäcks inom 6 mån från födseln). Själva grundförsäkringen gäller både sjukdom och olycksfall och kostar 1730 för ett år.
  22. 11
    Man kan jämföra... Man kan jämföra försäkringar på konsumenternas försäkringsbyrå, om du är intresserad: http://www.konsumenternasforsakringsb yra.se/frames.asp

    Jag tror att de stora försäkringsbolagen har bra barnförsäkringar allihop, de skiljer väl lite åt där en del av bolagen kanske nischar sig något mer åt sjukdom och andra på olycksfall...men jag har fått för mig att på det hela är skillnaderna inte jättestora.

    Tänk på att viktigast av allt ät att du _inte_ kan byta barnförsäkring när du väl har valt, eftersom du då riskerar att stå helt utan försäkringsskydd för vissa perioder.

    Vi har trygg hansas barnförsäkring, valde den till Alice därför att då var den den bästa på marknaden, och sen har vi valt den till Valdemar också för vi vill att de ska ha samma. Så den får Julius också, vi har skickat efter papper i dagarna. Vi har valt de högsta försäkringsbeloppen och valt hela grundförsäkringen men inte tillägget familjeskydd (som ger ersättning till sjukdomar typ adhd, autism, om de upptäcks inom 6 mån från födseln). Själva grundförsäkringen gäller både sjukdom och olycksfall och kostar 1730 för ett år.
  23. KAJO
    #12

    Ja,

    Länsförsäkringar som allt annat hemmavid är försäkrat med.
  24. 12
    Ja, Länsförsäkringar som allt annat hemmavid är försäkrat med.
  25. Medlem sedan
    Apr 2005
    #13

    Tack för alla svar..

    ..skall sätta mig och ringa runt i försäkringsdjungeln nu, det lutar åt Trygghansa eller Skandia tror jag men vi får se :)
  26. 13
    Tack för alla svar.. ..skall sätta mig och ringa runt i försäkringsdjungeln nu, det lutar åt Trygghansa eller Skandia tror jag men vi får se :)
  27. Medlem sedan
    Apr 2005
    #14

    Tänkte också..

    ..på skandia, kanske mest för reklamen *s* skall ringa och se vad dom har att erbjuda :)
  28. 14
    Tänkte också.. ..på skandia, kanske mest för reklamen *s* skall ringa och se vad dom har att erbjuda :)
  29. Medlem sedan
    Apr 2005
    #15

    Guld..

    ..jag skall genast kika in där för att se vad det innebär att ha de olika försäkringarna...tack :)
  30. 15
    Guld.. ..jag skall genast kika in där för att se vad det innebär att ha de olika försäkringarna...tack :)
  31. Medlem sedan
    Apr 2005
    #16

    Det gick fort..

    ...nu är Charlie också snart försäkrad, får papper från Skandia, gillade deras villkor och fick prata med en jättegullig tjej så dom blev det, till högsta beloppet.
    Tack igen för era råd.
  32. 16
    Det gick fort.. ...nu är Charlie också snart försäkrad, får papper från Skandia, gillade deras villkor och fick prata med en jättegullig tjej så dom blev det, till högsta beloppet.
    Tack igen för era råd.

Liknande trådar

  1. Anmäla till försäkring - när?
    By alima in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 10:02
  2. Till Glassen om TV-försäkring LG
    By Malinau in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 14:10
  3. En fråga till ang försäkring
    By Creamcrackers in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 20:10
  4. Skriva ner till försäkring....
    By TacoBelle in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 14:31
  5. Försäkring till oss vuxna?
    By Mia Pia in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 14:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar