Kan bebisen verkligen byta sida
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Kan bebisen verkligen byta sida

    om den är fixerad?

    Barnmorskan sa ju på kollen 25/1 att huvudet hade sjunkt ner långt & fixerat sig.

    Men hon har rumpan åt vänster ibland & åt höger ibland!?

    Hon bytte precis från vä till hö sida med lilla rumpan, det var därför jag kom på att fråga nu. Trodde inte de kunde byta sida sådär om de var fixerade??

    Nån som vet..?

    Ska till BM på onsdag igen, får höra vad hon säger då..

    Kram & gonatt! Nu väntar sängen
  2. 1
    Kan bebisen verkligen byta sida om den är fixerad?

    Barnmorskan sa ju på kollen 25/1 att huvudet hade sjunkt ner långt & fixerat sig.

    Men hon har rumpan åt vänster ibland & åt höger ibland!?

    Hon bytte precis från vä till hö sida med lilla rumpan, det var därför jag kom på att fråga nu. Trodde inte de kunde byta sida sådär om de var fixerade??

    Nån som vet..?

    Ska till BM på onsdag igen, får höra vad hon säger då..

    Kram & gonatt! Nu väntar sängen
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Bra fråga

    Min sjukgymnast sa även att jag troligen kommer att uppleva en viss förbättring i fogarna när bebsen fixerat sig och stadgar upp lite. I förrgår blev jag bättre!

    Jag kommer ihop att du haft \"vissa\" problem med fogarna hur känns det nu?

    Min knodd byter även den sida. Höger/ vänster ryggen under min navel, åsså börjar vi om...

    Fast jag skall till bm på tisdag så skall se om jag kommer ihåg att fråga. God natt!
  4. 2
    Bra fråga Min sjukgymnast sa även att jag troligen kommer att uppleva en viss förbättring i fogarna när bebsen fixerat sig och stadgar upp lite. I förrgår blev jag bättre!

    Jag kommer ihop att du haft \"vissa\" problem med fogarna hur känns det nu?

    Min knodd byter även den sida. Höger/ vänster ryggen under min navel, åsså börjar vi om...

    Fast jag skall till bm på tisdag så skall se om jag kommer ihåg att fråga. God natt!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Inte bättre..

    tvärtom. Men jag hade ondare än normalt sista veckorna även förra graviditeten & då var hon fixerad från v.35.
    Minns inte om hon höll på att byta sida sådär dock. För kort minne :-P

    Fråga gärna på tisdag, och glöm inte att berätta här!

    Kram & nattinatti
  6. 3
    Inte bättre.. tvärtom. Men jag hade ondare än normalt sista veckorna även förra graviditeten & då var hon fixerad från v.35.
    Minns inte om hon höll på att byta sida sådär dock. För kort minne :-P

    Fråga gärna på tisdag, och glöm inte att berätta här!

    Kram & nattinatti
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Undrar också

    Har inte varit till bm på tre veckor, så det var länge sen hon kollade nu. Ska dit på måndag och hoppas då att hon ska säga att bebisen är fixerad. Tycker det har ilat och tryckt mycket neråt så det känns då i alla fall som att han borrat ner sig ordentligt. Men just det där med \"sidbytet\" har jag också funderat på. Min bebis ligger oftast med rumpan åt vänster, men nån gång då och då hoppar den över till höger också. Minns inte alls hur det var förra graviditeten. Tänk vilket kort minne man har...
    Hoppas någon vet!
  8. 4
    Undrar också Har inte varit till bm på tre veckor, så det var länge sen hon kollade nu. Ska dit på måndag och hoppas då att hon ska säga att bebisen är fixerad. Tycker det har ilat och tryckt mycket neråt så det känns då i alla fall som att han borrat ner sig ordentligt. Men just det där med \"sidbytet\" har jag också funderat på. Min bebis ligger oftast med rumpan åt vänster, men nån gång då och då hoppar den över till höger också. Minns inte alls hur det var förra graviditeten. Tänk vilket kort minne man har...
    Hoppas någon vet!
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Javisst.. (på besök)

    ..det är till och med så att bebisen inte ens behöver förbli fixerad bara för att den är det på en kontroll, på nästa kan den vara rörlig eller ruckbar igen även om det kanske inte händer ofta.
  10. 5
    Javisst.. (på besök) ..det är till och med så att bebisen inte ens behöver förbli fixerad bara för att den är det på en kontroll, på nästa kan den vara rörlig eller ruckbar igen även om det kanske inte händer ofta.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Mina bebisar

    skruvade på sig och den fixerade bebin bytte sida från höger till vänster.
  12. 6
    Mina bebisar skruvade på sig och den fixerade bebin bytte sida från höger till vänster.
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Hej Emla!

    Tack för ditt svar :-)
    Jag hoppas hon fortfarande är fixerad, men det återstår att se. Hon pressar på neråt varje dag iaf.. sådär lagom skönt :-)

    Vilken fin infobild du har bytt till! Charlie är såå söt!
    Fast den du hade innan var kanonfin också, du är minst lika söt själv :-)

    Kramar!!
  14. 7
    Hej Emla! Tack för ditt svar :-)
    Jag hoppas hon fortfarande är fixerad, men det återstår att se. Hon pressar på neråt varje dag iaf.. sådär lagom skönt :-)

    Vilken fin infobild du har bytt till! Charlie är såå söt!
    Fast den du hade innan var kanonfin också, du är minst lika söt själv :-)

    Kramar!!
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Tack Tårtmamman

    för ditt svar också! Då kan jag nog räkna med att hon fortfarande är fixerad då :-)

    kram
  16. 8
    Tack Tårtmamman för ditt svar också! Då kan jag nog räkna med att hon fortfarande är fixerad då :-)

    kram
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9

    Det verkar ju som om

    de kan göra så.. Håller tummarna för att din bebis är fixerad nu också!

    Kram
  18. 9
    Det verkar ju som om de kan göra så.. Håller tummarna för att din bebis är fixerad nu också!

    Kram
  19. Anonym
    #10

    Min bebis byter sida hela tiden...

    ... trots att h*n är fixerad och jag tog upp det med bm och gyn.läkaren i tisdags.

    De sa båda 2 att det var helt normalt.
    Jag har tydligen mycket fostervatten och en del plats kvar så h*n har plats att vända sig fram och tillbaka.

    H*n kan byta sida flera gånger varje dag och ligger jag på ena sidan och vänder mig till andra så brukar h*n också byta sida i magen :-)
  20. 10
    Min bebis byter sida hela tiden... ... trots att h*n är fixerad och jag tog upp det med bm och gyn.läkaren i tisdags.

    De sa båda 2 att det var helt normalt.
    Jag har tydligen mycket fostervatten och en del plats kvar så h*n har plats att vända sig fram och tillbaka.

    H*n kan byta sida flera gånger varje dag och ligger jag på ena sidan och vänder mig till andra så brukar h*n också byta sida i magen :-)
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11

    Toppen!

    Har både bm & gynläkare sagt det, så litar jag på dom :-)

    Här byts det sida friskt. Ändå ligger sf-måttet precis på medelkurvan. Så om det är så gott om plats så kanske vi får en ganska liten tjej denna gången!?

    Kramar & tack för svaret!
  22. 11
    Toppen! Har både bm & gynläkare sagt det, så litar jag på dom :-)

    Här byts det sida friskt. Ändå ligger sf-måttet precis på medelkurvan. Så om det är så gott om plats så kanske vi får en ganska liten tjej denna gången!?

    Kramar & tack för svaret!
  23. Anonym
    #12

    Jag har ganska stort sf-mått...

    ... i v 33+4 hade jag 35 i sf-mått.

    Japp jag frågade både bm och gyn.läkaren om detta och båda sa samma sak (oberoende av varandra) så vi kan nog lita på dem :-)

    Nu vill barnen åka till godisaffären så det är dags att klä på sig :-)

    KRAMAR


  24. 12
    Jag har ganska stort sf-mått... ... i v 33+4 hade jag 35 i sf-mått.

    Japp jag frågade både bm och gyn.läkaren om detta och båda sa samma sak (oberoende av varandra) så vi kan nog lita på dem :-)

    Nu vill barnen åka till godisaffären så det är dags att klä på sig :-)

    KRAMAR


  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13

    Det gjorde Amelie också

    bytte sida på slutet trots att hon var fixerad. Den här bebisen ligger alltid i samma läge, men visst går det
  26. 13
    Det gjorde Amelie också bytte sida på slutet trots att hon var fixerad. Den här bebisen ligger alltid i samma läge, men visst går det

Liknande trådar

  1. måste verkligen byta bil
    By Malin IGAF in forum Många barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 18:14
  2. Hm, har bebisen bytt sida?
    By Malelite in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 14:43
  3. Byta sida i 2 iframes
    By Lena med E + W in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 22:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar