Idag har Noah...
_0511 Novemberbarn
  1. Agneta H med 3
    #1

    Idag har Noah...

    ...gjort sin premiärtur i skogen. Vi hade strålande sol över snön i Skåne så vi åkte ut lite i skogen. Han sov förstås i bärsjalen innanför jackan hela tiden. Håller ju på med geocaching (\"skatt\"letande med GPS) och hittade trots snön en cache (skatt). Finns det möjligen någon mer geocachare här inne?
  2. 1
    Idag har Noah... ...gjort sin premiärtur i skogen. Vi hade strålande sol över snön i Skåne så vi åkte ut lite i skogen. Han sov förstås i bärsjalen innanför jackan hela tiden. Håller ju på med geocaching (\"skatt\"letande med GPS) och hittade trots snön en cache (skatt). Finns det möjligen någon mer geocachare här inne?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Nämen!

    Jag trodde bara det fanns skatter på otillgängliga platser, vad skoj! Håller inte på själv, men det verkar faktikst rätt kul, nördig som jag är :)

    Vi har också gjort långa skogspromenader i veckan som gått. Strålande sol och ett vägbygge med fem grävskopor, massor med dumprar, en jätteborr och diverse andra konstiga byggmaskiner har fascinerat Benjamin i timmar. Och Emil har sovit tre timmar i sträck i sjalen! Helt otroligt! Jag begriper inte riktigt hur de som inte har sjal gör, kan inte de leka i skogen?
  4. 2
    Nämen! Jag trodde bara det fanns skatter på otillgängliga platser, vad skoj! Håller inte på själv, men det verkar faktikst rätt kul, nördig som jag är :)

    Vi har också gjort långa skogspromenader i veckan som gått. Strålande sol och ett vägbygge med fem grävskopor, massor med dumprar, en jätteborr och diverse andra konstiga byggmaskiner har fascinerat Benjamin i timmar. Och Emil har sovit tre timmar i sträck i sjalen! Helt otroligt! Jag begriper inte riktigt hur de som inte har sjal gör, kan inte de leka i skogen?
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    Nej

    Inte geocaching men jag har näääästan varit i Skåne idag. Det var lika fint väder hela vägen ner. Härlig dag att vara ute!
  6. 3
    Nej Inte geocaching men jag har näääästan varit i Skåne idag. Det var lika fint väder hela vägen ner. Härlig dag att vara ute!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Fniss...

    ...så man måste vara nördig för att syssla med geocaching.;o) Jo skatter kan man t o m hitta inne i städer. Det finns olika svårighetsgrader. Vissa kräver mer. Vi har hittat några i grottor i Blekinge - det var lite mer äventyr. Vi har tänkt lägga ut några själva också. Det är en utmärkt familjeaktivitet som man kan göra precis när man känner för det. Skatter finns det gömda lite överallt i hela världen. Idag hittade vi en s k travelbug (vandringsskatt) som gått runt i olika cacher. Den hade varit bl a i Spanien, Kanarieöarna. Det enda som behövs är att man investerar i en GPS-apparat.

    Jag visst är det bra med sjal! Nu har jag förstås beställt en Ergo (new generation, färg camel) också. Vet inte än om jag vågar mig på en vävd. Ska se hur länge vi orkar bära i Ergo innan vi ev beställer en vävd. Fast än så länge går det bra att bära hur länge som helst i trikåsjal. Noah väger 6400 g nu.
  8. 4
    Fniss... ...så man måste vara nördig för att syssla med geocaching.;o) Jo skatter kan man t o m hitta inne i städer. Det finns olika svårighetsgrader. Vissa kräver mer. Vi har hittat några i grottor i Blekinge - det var lite mer äventyr. Vi har tänkt lägga ut några själva också. Det är en utmärkt familjeaktivitet som man kan göra precis när man känner för det. Skatter finns det gömda lite överallt i hela världen. Idag hittade vi en s k travelbug (vandringsskatt) som gått runt i olika cacher. Den hade varit bl a i Spanien, Kanarieöarna. Det enda som behövs är att man investerar i en GPS-apparat.

    Jag visst är det bra med sjal! Nu har jag förstås beställt en Ergo (new generation, färg camel) också. Vet inte än om jag vågar mig på en vävd. Ska se hur länge vi orkar bära i Ergo innan vi ev beställer en vävd. Fast än så länge går det bra att bära hur länge som helst i trikåsjal. Noah väger 6400 g nu.
  9. Agneta H med 3
    #5

    Ja...

    ...vad kul. Halmstad är ca 13-14 mil från oss. Vi har varit där en hel del för makens farmor bodde där.
  10. 5
    Ja... ...vad kul. Halmstad är ca 13-14 mil från oss. Vi har varit där en hel del för makens farmor bodde där.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Emil väger över 7 kg

    och han går fortfarande att bära hur länge somhelst i Mobyn. Jag har haft en Ergo som jag sålde eftersom jag var för smal, kunde bara använda den om jag hade ytterkläder på mig annars kunde jag inte spänna åt den tillräckligt, men den var otroligt skön att bära i. Det gick att bära hur länge som helst i den också. Saknar den :( Så jag tror ni kommer bli nöjda med den!

    Fast jag tycker inte att det är svårare att knyta en vävd än en trikå. Det är ju samma knytning i princip.

    Och lite nördigt är det allt att springa omkring med en GPS i skogen *ler*
  12. 6
    Emil väger över 7 kg och han går fortfarande att bära hur länge somhelst i Mobyn. Jag har haft en Ergo som jag sålde eftersom jag var för smal, kunde bara använda den om jag hade ytterkläder på mig annars kunde jag inte spänna åt den tillräckligt, men den var otroligt skön att bära i. Det gick att bära hur länge som helst i den också. Saknar den :( Så jag tror ni kommer bli nöjda med den!

    Fast jag tycker inte att det är svårare att knyta en vävd än en trikå. Det är ju samma knytning i princip.

    Och lite nördigt är det allt att springa omkring med en GPS i skogen *ler*
  13. Agneta H med 3
    #7

    Okej då...

    ...vi är väl en nördfamilj då.;o) Fast det är hemskt roligt iallafall. Sen upptäcker man platser som man kanske inte skulle varit på annars.

    Det där med knytning, på magen har jag lyckats med hjälp av en lånad sjal men på ryggen verkar det svårare. Vad bra att Ergon var så bra förutom att du var för smal då. Jag har storlek 40 i vanliga fall, 42 för tillfället och det borde väl gå...
  14. 7
    Okej då... ...vi är väl en nördfamilj då.;o) Fast det är hemskt roligt iallafall. Sen upptäcker man platser som man kanske inte skulle varit på annars.

    Det där med knytning, på magen har jag lyckats med hjälp av en lånad sjal men på ryggen verkar det svårare. Vad bra att Ergon var så bra förutom att du var för smal då. Jag har storlek 40 i vanliga fall, 42 för tillfället och det borde väl gå...
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Nej ryggen

    är ju en helt annan historia... det har jag inte vågat mig på. Jag hade Benjamin i kortsjal på höften när han blev för stor för magen, men det blir man ju trött av rätt fort. Så nu skall jag försöka lära mig att knyta på ryggen. Annars får jag kanske prova nya Ergon, det var den gamla modellen jag hade.
  16. 8
    Nej ryggen är ju en helt annan historia... det har jag inte vågat mig på. Jag hade Benjamin i kortsjal på höften när han blev för stor för magen, men det blir man ju trött av rätt fort. Så nu skall jag försöka lära mig att knyta på ryggen. Annars får jag kanske prova nya Ergon, det var den gamla modellen jag hade.
  17. Agneta H med 3
    #9

    Jag...

    ...har lånat en vävd sjal (tunn variant - antiqua tror jag den heter) men jag tycker ryggknytning verkar krångligt. Fast det kanske är lättare när de är äldre och man kan svinga upp dem på ryggen.
  18. 9
    Jag... ...har lånat en vävd sjal (tunn variant - antiqua tror jag den heter) men jag tycker ryggknytning verkar krångligt. Fast det kanske är lättare när de är äldre och man kan svinga upp dem på ryggen.

Liknande trådar

  1. Noah kom idag!!!
    By Lotus86 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 15:14
  2. Noah två år idag :)
    By missminna in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 22:32
  3. Noah 6 månader idag
    By missminna in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 19:40
  4. Noah 1 år idag!
    By Agneta H med 3 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 13:05
  5. Noah 2 år idag..
    By kajsanlo in forum Änglabarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 15:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar