Tånaglar som skivar sig
Kropp & hälsa
  1. Gunilla
    #1

    Tånaglar som skivar sig

    Min tvååring har alltid haft tunna tånaglar som skivar sig och är svåra att få ordning på. Kan han ha brist på något? Han tål inte mjölk men äter kalktabletter. Hans mage har alltid varit jättelös så jag funderar på om det är något ämne som kroppen inte hinner ta upp? Kan tillägga att han sover dåligt och att han lätt får hosta. Har ni några tips på vad jag kan göra?
  2. 1
    Tånaglar som skivar sig Min tvååring har alltid haft tunna tånaglar som skivar sig och är svåra att få ordning på. Kan han ha brist på något? Han tål inte mjölk men äter kalktabletter. Hans mage har alltid varit jättelös så jag funderar på om det är något ämne som kroppen inte hinner ta upp? Kan tillägga att han sover dåligt och att han lätt får hosta. Har ni några tips på vad jag kan göra?
  3. Annelie 5
    #2

    Låter som kalk-brist...

    Kan han äta ost så är det bra...!! Annars om han ej tål ost så vet inte jag hur man gör.
    Om kalktabletterna fyller hela behovet?
    Ring fråga en distriktsköterska eller BVC!!
    Viktigt vi får i oss kalk även för skelettet!
    Eller kolla www.google.se
    Sök på laktos/ kalk/ eller vad du kan komma på!!!
  4. 2
    Låter som kalk-brist... Kan han äta ost så är det bra...!! Annars om han ej tål ost så vet inte jag hur man gör.
    Om kalktabletterna fyller hela behovet?
    Ring fråga en distriktsköterska eller BVC!!
    Viktigt vi får i oss kalk även för skelettet!
    Eller kolla www.google.se
    Sök på laktos/ kalk/ eller vad du kan komma på!!!
  5. smamma
    #3

    jag läste

    någonstans att proteinbrist kunde ge samma symtom. Min fyraåring har haft samma problem, och han har alltid varit dåligt på att äta protein. Senaste månaden har jag (på eget bevåg) gett honom lite extra proteintillskott och nu är naglarna jättefina! Det funkade i alla fall för oss...
  6. 3
    jag läste någonstans att proteinbrist kunde ge samma symtom. Min fyraåring har haft samma problem, och han har alltid varit dåligt på att äta protein. Senaste månaden har jag (på eget bevåg) gett honom lite extra proteintillskott och nu är naglarna jättefina! Det funkade i alla fall för oss...

Liknande trådar

  1. Rulliga tånaglar
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 14:29
  2. inåtböjda tånaglar...
    By Elin Solstråle in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 06:02
  3. ang tånaglar...
    By -jenna- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-04, 09:54
  4. Tånaglar???
    By FruFilur in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 14:04
  5. Naglar som skivar sig -
    By evwa in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 20:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar