storlek l&b
Småbarn
  1. mammis
    #1

    storlek l&b

    vad ska jag köpa för storlek till min tjej som är 4,5 år. hon har 110 på tröjor-då är de precis lagom, 116 är lite stora.
    l&b hat ju bara 110,120 osv.
  2. 1
    storlek l&b vad ska jag köpa för storlek till min tjej som är 4,5 år. hon har 110 på tröjor-då är de precis lagom, 116 är lite stora.
    l&b hat ju bara 110,120 osv.
  3. Anna
    #2

    L&B är stora

    så 110 räcker säkert mer än väl till. På byxor kan man behöva gå ner en storlek. Om du inte har barnet med dig så ta med ett plagg som passar och jämför!
  4. 2
    L&B är stora så 110 räcker säkert mer än väl till. På byxor kan man behöva gå ner en storlek. Om du inte har barnet med dig så ta med ett plagg som passar och jämför!
  5. Medlem sedan
    Oct 1999
    #3

    min pojke är

    6 , snart 7.
    Hans tröjor från L&B är det 110 på. De sitter bra nu men den nyaste kollectionen köper jag 120 från dem.
    Om jag vore du så skulle jag ta 110.
    om du skall på party så finns där säkert nån tröja i 110 så du kan se.
  6. 3
    min pojke är 6 , snart 7.
    Hans tröjor från L&B är det 110 på. De sitter bra nu men den nyaste kollectionen köper jag 120 från dem.
    Om jag vore du så skulle jag ta 110.
    om du skall på party så finns där säkert nån tröja i 110 så du kan se.
  7. Jessika m. J & A
    #4

    HUr lång?

    Hur lång är hon? Om hon är 110 cm skulle jag köpa 110 i byxor och ev 120 i tighta toppar/t-shirts, för de tycker jag inte är så stora, och det är ju kul om de passar nästa år med. (Fast inte om hon är jättesmal, då räcker det med 110)
  8. 4
    HUr lång? Hur lång är hon? Om hon är 110 cm skulle jag köpa 110 i byxor och ev 120 i tighta toppar/t-shirts, för de tycker jag inte är så stora, och det är ju kul om de passar nästa år med. (Fast inte om hon är jättesmal, då räcker det med 110)
  9. Cecilia m. små troll
    #5

    Jag tycker

    att de är stora i storlekarna och tror på stl. 110 åt henne. Min pojke som drar stl. 110/116 i vanliga fall har gott om plats i tröjor stl. 110 från L&B.
    När jag är på L&B party tar jag alltid med några plagg som sitter bra på barnen och har dem att mäta med. Då ser man också lite hur passformen är på kläderna.
  10. 5
    Jag tycker att de är stora i storlekarna och tror på stl. 110 åt henne. Min pojke som drar stl. 110/116 i vanliga fall har gott om plats i tröjor stl. 110 från L&B.
    När jag är på L&B party tar jag alltid med några plagg som sitter bra på barnen och har dem att mäta med. Då ser man också lite hur passformen är på kläderna.
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    när min stora tjej..

    närmade sig 5 så hade hon 110/116 på tröjor och då köpte jag 110 på L&B halvpolo till henne. Den passade bra och hon kan fortfarande ha den nu när hon är 5 ½, fast den börjar kanske bli liite liten.
  12. 6
    när min stora tjej.. närmade sig 5 så hade hon 110/116 på tröjor och då köpte jag 110 på L&B halvpolo till henne. Den passade bra och hon kan fortfarande ha den nu när hon är 5 ½, fast den börjar kanske bli liite liten.
  13. Majsan m H&S
    #7

    Breda

    Min dotter är 119 cm och POP-tröjor i 110/116 är fortfarande lagom. I L&B-tröjor har hon däremot 120 och jag upplever dem som \"lika lagom\" som POP-tröjorna.

    Byxor är svårt att råda om, när man inte vet om din dotter är långbent eller ej. Min tjej har dock fortfarande kvar sina bootlegs i 110, men trots att jag drar REJÄLT i dem efter tvätt så är de nästan pinsamt korta nu...

    Jag tycker inte att L&B är så jättestora egentligen, däremot tycker jag att deras kläder ofta är vida/breda.
  14. 7
    Breda Min dotter är 119 cm och POP-tröjor i 110/116 är fortfarande lagom. I L&B-tröjor har hon däremot 120 och jag upplever dem som \"lika lagom\" som POP-tröjorna.

    Byxor är svårt att råda om, när man inte vet om din dotter är långbent eller ej. Min tjej har dock fortfarande kvar sina bootlegs i 110, men trots att jag drar REJÄLT i dem efter tvätt så är de nästan pinsamt korta nu...

    Jag tycker inte att L&B är så jättestora egentligen, däremot tycker jag att deras kläder ofta är vida/breda.

Liknande trådar

  1. Storlek 128-140...?
    By TTUK in forum Småbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 17:17
  2. Sko-storlek.
    By Lurpan in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 13:28
  3. Storlek 38
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 13:35
  4. WS storlek?
    By Ellens mamma in forum Småbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 17:17
  5. Hm storlek
    By grufflan in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 22:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar