Har inget FLORSOCKER hemma...
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Har inget FLORSOCKER hemma...

    men hallå vad tänker jag med. Har missat florsockret. Och det är ju glasyren man vill åt. Suck...

  2. 1
    Har inget FLORSOCKER hemma... men hallå vad tänker jag med. Har missat florsockret. Och det är ju glasyren man vill åt. Suck...

  3. Kiddan 2 dar kvar t BF
    #2

    Går bakningen bra ;o)

    *fnissar*

    Ska faktiskt ställa mej och börja baka om en liten stund.

    Hur rev du morrötterna? De tär ju ganska mycket som ska rivas? Matberedare eller \"för hand\"?
  4. 2
    Går bakningen bra ;o) *fnissar*

    Ska faktiskt ställa mej och börja baka om en liten stund.

    Hur rev du morrötterna? De tär ju ganska mycket som ska rivas? Matberedare eller \"för hand\"?
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3

    Jag gjorde

    det faktiskt för hand men man kan säkert ta mixern... Tog den finare delen på rivjärnet. Blev bra. Kakan är jättefin men det är liksom något som saknas... GRAVIDHJÄRNAN!!! *ler*

    Kan man inte ersätta med något annat? Vanligt socker går ju inte... suck
  6. 3
    Jag gjorde det faktiskt för hand men man kan säkert ta mixern... Tog den finare delen på rivjärnet. Blev bra. Kakan är jättefin men det är liksom något som saknas... GRAVIDHJÄRNAN!!! *ler*

    Kan man inte ersätta med något annat? Vanligt socker går ju inte... suck
  7. Kiddan 2 dar kvar t BF
    #4

    näää... kolla in

    www.recepthjalpen.se
  8. 4
    näää... kolla in www.recepthjalpen.se
  9. Kiddan 2 dar kvar t BF
    #5

    Här

    Kan ersättas med: Vanligt ströcker som man stöter i mortel eller kör i mixer om det behövs för konsistensens skull. Man kan tillverka eget florsocker genom att mixa 2 dl strösocker och en tsk maizena (majsstärkelse) tills det blivit pulver, hjälp till att röra om lite manuellt då och då om det verkar bildas klumpar.

    Det finns även en del sockerfria sötningsmedel som fungerar bra som ersättning, dessa är ofta tillräckligt finmalda i konsistensen från början.
  10. 5
    Här Kan ersättas med: Vanligt ströcker som man stöter i mortel eller kör i mixer om det behövs för konsistensens skull. Man kan tillverka eget florsocker genom att mixa 2 dl strösocker och en tsk maizena (majsstärkelse) tills det blivit pulver, hjälp till att röra om lite manuellt då och då om det verkar bildas klumpar.

    Det finns även en del sockerfria sötningsmedel som fungerar bra som ersättning, dessa är ofta tillräckligt finmalda i konsistensen från början.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Bra länk

    den ska jag spara. :)

    Men jag grejade det som du ser ovan. :)

    kram och tack
  12. 6
    Bra länk den ska jag spara. :)

    Men jag grejade det som du ser ovan. :)

    kram och tack
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Den missade jag igår

    hade kanske ½ dl hemma bara. Så jag ringde maken & han cyklade vägen om affären på väg hem.. så det blev glasyr till slut ändå :)

    Vad snopet att du missat florsockret.. :-(

    kram
  14. 7
    Den missade jag igår hade kanske ½ dl hemma bara. Så jag ringde maken & han cyklade vägen om affären på väg hem.. så det blev glasyr till slut ändå :)

    Vad snopet att du missat florsockret.. :-(

    kram

Liknande trådar

  1. Florsocker på franska
    By UlLi in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 18:40
  2. smaksatt florsocker?
    By LottaJ in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 17:28
  3. Ersätta socker med florsocker ???
    By saraj in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 17:05
  4. Florsocker pâ
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 13:41
  5. Florsocker i välingen...
    By MammaMu79 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 21:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar