Hur länge knapra medicin?
Känsliga snack
  1. Afrodite
    #1

    Hur länge knapra medicin?

    Denna text hittad ejag om ämnet:

    Det tar en till två månader innan man känner av de positiva effekterna av antidepressiva läkemedel. För en del, särskilt äldre, kan det ta längre tid. Om medicinen fungerar bör man fortsätta behandlingen under minst sex och gärna tolv månader månader efter att depressionen släppt. Några behöver ta antidepressiva mediciner i flera år, och i vissa fall måste man ta dem livet ut.

    Alltså jag måste eventuellt stå ut 6 veckor innan jag kan förhoppningsvis se effekterna av medicinen. Långt tid tycker jag. Hur lång tid har det tagit för er innan ni känt att ni klarar er dag bättre?
  2. 1
    Hur länge knapra medicin? Denna text hittad ejag om ämnet:

    Det tar en till två månader innan man känner av de positiva effekterna av antidepressiva läkemedel. För en del, särskilt äldre, kan det ta längre tid. Om medicinen fungerar bör man fortsätta behandlingen under minst sex och gärna tolv månader månader efter att depressionen släppt. Några behöver ta antidepressiva mediciner i flera år, och i vissa fall måste man ta dem livet ut.

    Alltså jag måste eventuellt stå ut 6 veckor innan jag kan förhoppningsvis se effekterna av medicinen. Långt tid tycker jag. Hur lång tid har det tagit för er innan ni känt att ni klarar er dag bättre?
  3. Anonym
    #2

    Jag har haft turen

    att känna effekt efter några dagar av alla mediciner jag ätit.
    Men biverkningarna har det tagit längre tid för innan dom har lagt sig.
    När man börjar äta antidepp medicin så kan man ju hamna djupare i sin depression innan det vänder.
  4. 2
    Jag har haft turen att känna effekt efter några dagar av alla mediciner jag ätit.
    Men biverkningarna har det tagit längre tid för innan dom har lagt sig.
    När man börjar äta antidepp medicin så kan man ju hamna djupare i sin depression innan det vänder.
  5. Afrodite
    #3

    Ja jag verkar ha sjunkit

    ännu mer i det svarta hålet, men jag hoppas att jag orkar stå ut så jag kan dyka upp på andra sidan då dessa biverkningar m m är över.
  6. 3
    Ja jag verkar ha sjunkit ännu mer i det svarta hålet, men jag hoppas att jag orkar stå ut så jag kan dyka upp på andra sidan då dessa biverkningar m m är över.

Liknande trådar

  1. Hur länge kan man äta medicin?
    By Anonym in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 18:06
  2. Ångest av medicin - hur länge?
    By ludviga in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 19:50
  3. Nåt att knapra på?
    By Nybörjare in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 18:09
  4. Medicin - hur länge?
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 17:38
  5. Medicin och biverkning - hur länge
    By lilith in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 12:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar