pratar era barn?
_0410 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    pratar era barn?

    Isac har inte sagt så många ord bara mamma, pappa,lampa. Han babblar hela tiden men på sitt eget lilla språk. Men igår sa han dass hela tiden sen hängde han i frysen och gnällde dass,dass så det är ju glass han försöker säga och nyss så ramlade tandborsmuggen ner och jag sa pang då, så nu går Isac runt och säger pa,pa så roligt när jag märker att han försöker härma ord.
  2. 1
    pratar era barn? Isac har inte sagt så många ord bara mamma, pappa,lampa. Han babblar hela tiden men på sitt eget lilla språk. Men igår sa han dass hela tiden sen hängde han i frysen och gnällde dass,dass så det är ju glass han försöker säga och nyss så ramlade tandborsmuggen ner och jag sa pang då, så nu går Isac runt och säger pa,pa så roligt när jag märker att han försöker härma ord.
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2

    Hela tiden!

    Precis som sin far... *s* Fast det är inte så mycket ord just nu, mest hennes språk. Men det senaste är att säga OJ till allt. Speciellt allt som ramlar. *S*
  4. 2
    Hela tiden! Precis som sin far... *s* Fast det är inte så mycket ord just nu, mest hennes språk. Men det senaste är att säga OJ till allt. Speciellt allt som ramlar. *S*
  5. Vera m 2
    #3

    Jo, rätt mkt...

    Idag upptäckte jag att han kunde säga \"åka\" också, när vi var ute och skulle åka pulka. Annars är det väl t.ex. mamma, pappa, dicka (dricka), bompa (tv - tror jag han menar)lampa, hovve(vovve), mopa (morfar = hans idol), kisse tror jag han försökte säga också idag, nä, kåcka (klocka) och tick-tack, navel, öja (öra)... Sen är det säkert flera till som jag inte kommer på just nu.
  6. 3
    Jo, rätt mkt... Idag upptäckte jag att han kunde säga \"åka\" också, när vi var ute och skulle åka pulka. Annars är det väl t.ex. mamma, pappa, dicka (dricka), bompa (tv - tror jag han menar)lampa, hovve(vovve), mopa (morfar = hans idol), kisse tror jag han försökte säga också idag, nä, kåcka (klocka) och tick-tack, navel, öja (öra)... Sen är det säkert flera till som jag inte kommer på just nu.
  7. Anonym
    #4

    Ms ordförråd

    Lite grand.

    Det kommer många, väldigt många Mamma...ma-ma... Mamamamammma... efter att M och jag lekte med min gamla gossedjursapa säger hon även -hör o häpna: pa-pa... Men hon menar apan oftast ;)

    Andra ord är \"Lalla\" en egen förkortning på hennes smeknamn, lappa -lampa och ka--- ka-ka (kaka om det behöver förklaras, då går hon o pekar på den snart tomma pepparkaksburken i skafferiet...) Men om man upprepar ett ord själv många gånger så brukar det komma i retur lite grand. Just nu är hon svår på \"slängkyssar\". Hon såg en jämnårig kompis göra så med sin mamma, så här pussas det hejvilt!
  8. 4
    Ms ordförråd Lite grand.

    Det kommer många, väldigt många Mamma...ma-ma... Mamamamammma... efter att M och jag lekte med min gamla gossedjursapa säger hon även -hör o häpna: pa-pa... Men hon menar apan oftast ;)

    Andra ord är \"Lalla\" en egen förkortning på hennes smeknamn, lappa -lampa och ka--- ka-ka (kaka om det behöver förklaras, då går hon o pekar på den snart tomma pepparkaksburken i skafferiet...) Men om man upprepar ett ord själv många gånger så brukar det komma i retur lite grand. Just nu är hon svår på \"slängkyssar\". Hon såg en jämnårig kompis göra så med sin mamma, så här pussas det hejvilt!

Liknande trådar

  1. Hur pratar ni med era (små) barn
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 19:46
  2. Pratar era barn?
    By Emelie_ in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 19:59
  3. hur pratar era barn?
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 22:22
  4. Pratar ni med era barn
    By Bian in forum _96 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 22:31
  5. Pratar era barn?
    By Linkan72 in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 13:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar