5 minuters metoden...
_0410 Oktoberbarn
  1. Anonym
    #1

    5 minuters metoden...

    Efter den här veckan när M varit sjuk och limmad på mig de flesta av dygnets timmar och jag ligger rejält efter i pluggandet bestämde jag mig för i kväll att hon SKA sova efter 19-19.30. Flickan somnar snällt 18.50 för att vakna 19.50 och är fortfarande vaken.

    Hade bestämt mig för att köra den beryktade 5 minuters metoden eftersom jag måste -verkligen MÅSTE få tillbaka kvällarna. Hon kan inte få vara upp till halv elva när hon är helt slut o somnar därför. Det fungerar inte. Jag tror inte att det är så bra för henne heller att somna av pur utmattning.

    Men nu är vi inne på 20:e minuten. Skrik -gap och \"mammmaaaaaamamamamamamamaaaa aaaaaaaaaaaaa\" känns inte helt okej. Men mest är jag frustrerad. Ska det vara såhär. Jag vet att hon är torr, hyffsat mätt, inte törstig och har sina sussefiltar hos sig. SUCK.

    5 minuters koll nu. Hon måste somna snart.
  2. 1
    5 minuters metoden... Efter den här veckan när M varit sjuk och limmad på mig de flesta av dygnets timmar och jag ligger rejält efter i pluggandet bestämde jag mig för i kväll att hon SKA sova efter 19-19.30. Flickan somnar snällt 18.50 för att vakna 19.50 och är fortfarande vaken.

    Hade bestämt mig för att köra den beryktade 5 minuters metoden eftersom jag måste -verkligen MÅSTE få tillbaka kvällarna. Hon kan inte få vara upp till halv elva när hon är helt slut o somnar därför. Det fungerar inte. Jag tror inte att det är så bra för henne heller att somna av pur utmattning.

    Men nu är vi inne på 20:e minuten. Skrik -gap och \"mammmaaaaaamamamamamamamaaaa aaaaaaaaaaaaa\" känns inte helt okej. Men mest är jag frustrerad. Ska det vara såhär. Jag vet att hon är torr, hyffsat mätt, inte törstig och har sina sussefiltar hos sig. SUCK.

    5 minuters koll nu. Hon måste somna snart.
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2

    Barn kan vara...

    väldigt envisa och det gäller att hela tiden vara lite envisare än dem! Säg bara med lugn röst \"Nu ska du sova\" vad hon än säger eller gör. Barns skrik är frågor: \"Ska jag sova nu?\" Svara henne lungt men bestämt: \"Ja, du ska sova nu\"! Fast det är inte lätt, det är det inte!
  4. 2
    Barn kan vara... väldigt envisa och det gäller att hela tiden vara lite envisare än dem! Säg bara med lugn röst \"Nu ska du sova\" vad hon än säger eller gör. Barns skrik är frågor: \"Ska jag sova nu?\" Svara henne lungt men bestämt: \"Ja, du ska sova nu\"! Fast det är inte lätt, det är det inte!
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3

    Vi har provat alla möjliga variante

    varianter. *s*

    Veran har ju aldrig varit en storsovare. Men jag har svårt att låta henne ligga och skrika allt för länge dock... Här har det funkat jättebra att sitta brevid sängen och hålla handen. Hon är en riktig handhållartjej. Hoppas dock att det du provar ger resultat!
    KRAM!!
  6. 3
    Vi har provat alla möjliga variante varianter. *s*

    Veran har ju aldrig varit en storsovare. Men jag har svårt att låta henne ligga och skrika allt för länge dock... Här har det funkat jättebra att sitta brevid sängen och hålla handen. Hon är en riktig handhållartjej. Hoppas dock att det du provar ger resultat!
    KRAM!!

Liknande trådar

  1. 5 minuters metoden
    By Marie W in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-01, 17:36
  2. fem minuters metoden
    By nornor in forum _0807 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 00:03
  3. 5 minuters-metoden?
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 19:42
  4. Fem minuters metoden
    By Heléne in forum Bebissnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 02:35
  5. 5-minuters metoden
    By Mellisen in forum Bebissnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 09:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar