Minskade fosterrörelser
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Minskade fosterrörelser

    Hur mycket ska man oroa sig för att Bebben börjat röra sig mindre? Mindre aktivitet i går, ännu mindre idag....fast jag känner av bebben lite emellanåt. Men inte som vanligt och får ej den respons som jag brukar?
    Ska jag oroa mig?

    Dessutom måste jag även beklaga mig över min svulllnad, mina gänder gör ont nu. Hela tiden, känns som svullna prinskorvar och de domnar bort stup i kvarten. Mest på natten.

    Åssa en grej till, varför ska det mola och dra i hop sig hela tiden? Jag har börjat tröttna nu, det har hållit på så länge att jag får krupp :/
    19 dagar kvar till Bf och ont, ont, ont vareviga dag och natt.....*jobbigt*
    Det moler, värker och trycker på....*huga*

    Kram från en frusen Lillan som är trött på att vara gravid nu
  2. 1
    Minskade fosterrörelser Hur mycket ska man oroa sig för att Bebben börjat röra sig mindre? Mindre aktivitet i går, ännu mindre idag....fast jag känner av bebben lite emellanåt. Men inte som vanligt och får ej den respons som jag brukar?
    Ska jag oroa mig?

    Dessutom måste jag även beklaga mig över min svulllnad, mina gänder gör ont nu. Hela tiden, känns som svullna prinskorvar och de domnar bort stup i kvarten. Mest på natten.

    Åssa en grej till, varför ska det mola och dra i hop sig hela tiden? Jag har börjat tröttna nu, det har hållit på så länge att jag får krupp :/
    19 dagar kvar till Bf och ont, ont, ont vareviga dag och natt.....*jobbigt*
    Det moler, värker och trycker på....*huga*

    Kram från en frusen Lillan som är trött på att vara gravid nu
  3. Janet
    #2

    Försök se ljust på tillvaron:)

    Jag har 13 dagar kvar till bf, så jag hade gått 38 veckor fulla igår. Det är min andra graviditet. Min första (15 månader sedan) gick jag över 12 dagar. Det blev ksnitt.

    Denna gång struntar jag i att räkna ner som jag gjorde sist. Jag är instäölld på att det ändå blir +10- 11 iaf. Och minskad forterrörelse, e inte de lite skönt de? :) De e alldeles lagom med små buffar som de e nu... tycker jag iaf:)

    Passa på å njut de sista dagarna och som jag läste av ngn annan ang små krämpor å så. Hon skrev att hon resonerade som så att alla småkrämpor hon stod ut med nu drogs av vis förlossningen:) De tycker jag låter bra de:
  4. 2
    Försök se ljust på tillvaron:) Jag har 13 dagar kvar till bf, så jag hade gått 38 veckor fulla igår. Det är min andra graviditet. Min första (15 månader sedan) gick jag över 12 dagar. Det blev ksnitt.

    Denna gång struntar jag i att räkna ner som jag gjorde sist. Jag är instäölld på att det ändå blir +10- 11 iaf. Och minskad forterrörelse, e inte de lite skönt de? :) De e alldeles lagom med små buffar som de e nu... tycker jag iaf:)

    Passa på å njut de sista dagarna och som jag läste av ngn annan ang små krämpor å så. Hon skrev att hon resonerade som så att alla småkrämpor hon stod ut med nu drogs av vis förlossningen:) De tycker jag låter bra de:
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    Besvsär med Smdr sedan v 15...

    ...gör ju ine saken lättare precis, har lite svårt att se ljust på tillvaron då.
    Men jag försöker iaf, att passa på att njuta av magen och fosterrörelserna Som nu har miskat men som sagt det är svårt att se lätt på saker och ting när det gör ont (och då menar jag ONT)för vad man än gör :(
    Åssa att då bebben slutat röra på sig eller iaf mycket mindre gör ju heller inte saken bättre, då ororar man sig ju för det.
    Förlåt att jag är negativ, men jag ser inget ljus just nu, bara elände, smärta och oro :(

    Men tack för Ditt försök till uppmuntaran!
    Kram
  6. 3
    Besvsär med Smdr sedan v 15... ...gör ju ine saken lättare precis, har lite svårt att se ljust på tillvaron då.
    Men jag försöker iaf, att passa på att njuta av magen och fosterrörelserna Som nu har miskat men som sagt det är svårt att se lätt på saker och ting när det gör ont (och då menar jag ONT)för vad man än gör :(
    Åssa att då bebben slutat röra på sig eller iaf mycket mindre gör ju heller inte saken bättre, då ororar man sig ju för det.
    Förlåt att jag är negativ, men jag ser inget ljus just nu, bara elände, smärta och oro :(

    Men tack för Ditt försök till uppmuntaran!
    Kram
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Stor bamsekram

    gumman.

    Önskar jag kunde göra något åt det jobbiga men jag kan inte göra annat än att skicka massor av tankar och kramar.

  8. 4
    Stor bamsekram gumman.

    Önskar jag kunde göra något åt det jobbiga men jag kan inte göra annat än att skicka massor av tankar och kramar.

  9. Kiddan +2 (+11)
    #5

    Bebis kan lugna ner sig när det

    är dags. Så kanske har du bebis hos dig snart?!

    Men min bebis är lugn emellanåt så jag har vant mej vid det. Tycker dock att vi ska ta sådana tecken på största allvar just nu så nära förlossningen så är det väl bäst att kolla upp såna saker. Ring förlossningen - det hade jag gjort.

    Skickar kramar!
  10. 5
    Bebis kan lugna ner sig när det är dags. Så kanske har du bebis hos dig snart?!

    Men min bebis är lugn emellanåt så jag har vant mej vid det. Tycker dock att vi ska ta sådana tecken på största allvar just nu så nära förlossningen så är det väl bäst att kolla upp såna saker. Ring förlossningen - det hade jag gjort.

    Skickar kramar!
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6

    Åh, Anna! Tack för...

    ...kramen, det värmer! De känns så fel att jag ska ha ont och inte Du om Du förståe mig rätt ;)
    Tack för tankar och bamsekramar

    Massa kramar tebax!!
  12. 6
    Åh, Anna! Tack för... ...kramen, det värmer! De känns så fel att jag ska ha ont och inte Du om Du förståe mig rätt ;)
    Tack för tankar och bamsekramar

    Massa kramar tebax!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7

    Man kan ju alltid hoppas!

    Jo, jag vet ju att bebis kan lugna ned sig emellanåt, fast frågan är ju bara _när_ man ska börja oroa sig?

    Men jag ska ringa in och höra efter så fort maken kommer hem.

    Tack för kramar....*kramar tebax!*
  14. 7
    Man kan ju alltid hoppas! Jo, jag vet ju att bebis kan lugna ned sig emellanåt, fast frågan är ju bara _när_ man ska börja oroa sig?

    Men jag ska ringa in och höra efter så fort maken kommer hem.

    Tack för kramar....*kramar tebax!*
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8

    kolla upp det

    om du känner dig orolig. Det är ju mindre plats i magen och då kan fosterrörelserna minska så det kan ju vara helt normalt, men om du känner dig orolig så tycker jag att du ska ringa förlossningen och be dem kolla. Det är bättre än att gå hemma och vara orolig.
  16. 8
    kolla upp det om du känner dig orolig. Det är ju mindre plats i magen och då kan fosterrörelserna minska så det kan ju vara helt normalt, men om du känner dig orolig så tycker jag att du ska ringa förlossningen och be dem kolla. Det är bättre än att gå hemma och vara orolig.
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9

    Jo, jag ska...

    ringa och höra med Dem, bara för säkerhetsskull. Rörelser finns, men efterom jag har besvär av onda smdr och molvärk oxå så kan jag ju lika gärna höra efter :)

    Kram
  18. 9
    Jo, jag ska... ringa och höra med Dem, bara för säkerhetsskull. Rörelser finns, men efterom jag har besvär av onda smdr och molvärk oxå så kan jag ju lika gärna höra efter :)

    Kram
  19. Kiddan +2 (+11)
    #10

    Ständiga dilemmat...

    ... när ska man agera. Men jag tror att bebis laddar för förlossning för dej nu! Det känner jag på mej ;o)

  20. 10
    Ständiga dilemmat... ... när ska man agera. Men jag tror att bebis laddar för förlossning för dej nu! Det känner jag på mej ;o)

  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11

    *önska, önska,önska* (imt)

    :)
  22. 11
    *önska, önska,önska* (imt) :)
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12

    Varierar här

    vissa dagar mkt rörelser o reaktion bara man klappar på magen, andra lugnare o man får provocera en stund innan han behagar sätta ut en liten fot.

    Iom att du känner varje dag är det nog ingen fara, men det skadar ju inte att prata med en BM. Har du hunnit ringa än?

    Stor kram!
  24. 12
    Varierar här vissa dagar mkt rörelser o reaktion bara man klappar på magen, andra lugnare o man får provocera en stund innan han behagar sätta ut en liten fot.

    Iom att du känner varje dag är det nog ingen fara, men det skadar ju inte att prata med en BM. Har du hunnit ringa än?

    Stor kram!
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13

    Äsch då...

    det är klart du ska ha kramar du är ju så himla go mot mig hela tiden.!!! :D

    kram kram
  26. 13
    Äsch då... det är klart du ska ha kramar du är ju så himla go mot mig hela tiden.!!! :D

    kram kram
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14

    Har du ringt förlossningen?

    Och i sånna fall, vad sa dom?

    Jag nojjar precis likadant som du över minskade fosterrörelser.. Börjar tycka synd om bebisen eftersom att den aldrig får sova i fred, är hela tiden där och buffar och grejar för att få någon respons..

    Nåja, ville mest bara skicka en kram! Det är säkert ingen fara!

    Kram!
  28. 14
    Har du ringt förlossningen? Och i sånna fall, vad sa dom?

    Jag nojjar precis likadant som du över minskade fosterrörelser.. Börjar tycka synd om bebisen eftersom att den aldrig får sova i fred, är hela tiden där och buffar och grejar för att få någon respons..

    Nåja, ville mest bara skicka en kram! Det är säkert ingen fara!

    Kram!
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15

    Också minskade rörelser

    När jag var vaken inatt var jag riktigt orolig eftersom min bebis inte gav sig tillkänna alls trots mina försök att få respons med honom. I förmiddags fick jag en buff tillbaka och endast någon enstaka i em så jag är också lite orolig. Kommer att ringa bm imorgon om det inte blir bättre tills dess. Tycker att du också ska kolla upp det om du är orolig.

    När det gäller sdr så har jag också varit sjukskriven för dem sedan v 22 cirka så den biten vet jag också hur det känns. Fast jag har en hög smärtgräns och de sdr jag har nu gör inte så ont så du har det betydligt jobbigare än vad jag har.

    Vet också hur jobbigt det är med avdomnade händer, fick karpaltunnelsyndrom i slutet av förra graviditeten och det önskar jag inte någon, fy sjutton. Jag kunde inte hålla i någonting och det gjorde så fruktansvärt ont.

    Håller tummarna att din bebis snart vill titta ut (gör inget om min vill göra sällskap). Om du tycker att graviditeten känns alltför jobbig kanske du ska överväga att få igångsättning? Vet inte alls hur du ställer dig till det förstås men du ska ju inte behöva må så dåligt.

    Massor med kramar till dig Lillan!
    /anna
  30. 15
    Också minskade rörelser När jag var vaken inatt var jag riktigt orolig eftersom min bebis inte gav sig tillkänna alls trots mina försök att få respons med honom. I förmiddags fick jag en buff tillbaka och endast någon enstaka i em så jag är också lite orolig. Kommer att ringa bm imorgon om det inte blir bättre tills dess. Tycker att du också ska kolla upp det om du är orolig.

    När det gäller sdr så har jag också varit sjukskriven för dem sedan v 22 cirka så den biten vet jag också hur det känns. Fast jag har en hög smärtgräns och de sdr jag har nu gör inte så ont så du har det betydligt jobbigare än vad jag har.

    Vet också hur jobbigt det är med avdomnade händer, fick karpaltunnelsyndrom i slutet av förra graviditeten och det önskar jag inte någon, fy sjutton. Jag kunde inte hålla i någonting och det gjorde så fruktansvärt ont.

    Håller tummarna att din bebis snart vill titta ut (gör inget om min vill göra sällskap). Om du tycker att graviditeten känns alltför jobbig kanske du ska överväga att få igångsättning? Vet inte alls hur du ställer dig till det förstås men du ska ju inte behöva må så dåligt.

    Massor med kramar till dig Lillan!
    /anna
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16

    Ring förlossningen

    ang. de minskade fosterrörelserna. Är det påtaglig skillnad så är det lika skönt att kolla upp det, tycker jag!

    Visst är svullnaden jobbig! Det kryper riktigt i händerna på mig emellanåt, och fingrarna är som prinskorvar. Snygga veck i huden nedanför vristen också, och skorna går på med nöd & näppe. Verkligen underbart! Fördelen med vätskan är ju att den försvinner rätt snabbt sedan. Värre med morotskakekilona ;-)

    Jättejobbigt med din molvärk som gör så ont.. jag hoppas inte du går tiden ut & har det så jobbigt, utan att bebisen kommer tidigare.

    Massa kramar!!
  32. 16
    Ring förlossningen ang. de minskade fosterrörelserna. Är det påtaglig skillnad så är det lika skönt att kolla upp det, tycker jag!

    Visst är svullnaden jobbig! Det kryper riktigt i händerna på mig emellanåt, och fingrarna är som prinskorvar. Snygga veck i huden nedanför vristen också, och skorna går på med nöd & näppe. Verkligen underbart! Fördelen med vätskan är ju att den försvinner rätt snabbt sedan. Värre med morotskakekilona ;-)

    Jättejobbigt med din molvärk som gör så ont.. jag hoppas inte du går tiden ut & har det så jobbigt, utan att bebisen kommer tidigare.

    Massa kramar!!
  33. Medlem sedan
    May 2003
    #17

    Vid oro

    Hör av dig till förlossning. Annars så kan jag meddela här att de flesta rörelser jag känner nu är en fot som inte ligger bekvämt, eller ett ben som skall sträckas ut lite.
  34. 17
    Vid oro Hör av dig till förlossning. Annars så kan jag meddela här att de flesta rörelser jag känner nu är en fot som inte ligger bekvämt, eller ett ben som skall sträckas ut lite.
  35. sarah,maxen03 o bäbis v40
    #18

    Hej!

    Om du är orolig för bebisens rörelser tycker jag du ska ringa in - inte minst för din egen skull.

    Beträffande det andra så kan jag bara undra med dej. Förvärkar i veckor - varför händer det inget på riktigt snart?

    Kram till dej från en till som går och väntar i sammandragningsträsket
  36. 18
    Hej! Om du är orolig för bebisens rörelser tycker jag du ska ringa in - inte minst för din egen skull.

    Beträffande det andra så kan jag bara undra med dej. Förvärkar i veckor - varför händer det inget på riktigt snart?

    Kram till dej från en till som går och väntar i sammandragningsträsket

Liknande trådar

  1. Minskade fosterrörelser
    By <3bebis<3 in forum _1106 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-12, 20:32
  2. Minskade fosterrörelser?
    By Lilla Lo in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 13:00
  3. Minskade fosterrörelser
    By C@ttis in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 20:53
  4. Minskade fosterrörelser
    By MammaMinna in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 14:29
  5. minskade fosterrörelser
    By Lilla T in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 12:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar