Tips önskas!
_0503 Marsbarn
  1. Jenny
    #1

    Tips önskas!

    Min sambo är hemma och är föräldraledig ett par månader med våra två barn (storebror 3 år, lillebror 1 år).
    Han klagar över att han inte har något att hitta på med barnen.
    Vi behöver era TIPS! Vad brukar ni hitta på nu när vädret kanske inte tillåter utomhusaktiviteter hela dagen???
    Allt hade varit lite enklare med ETT barn, säger min sambo, för då kan man med enkelhet åka till badhuset m.m. Det är lite bökigare om man är själv med en 3-åring och en 1-åring...

    Snälla - kom med tips!!!

    Mvh
    Jenny
  2. 1
    Tips önskas! Min sambo är hemma och är föräldraledig ett par månader med våra två barn (storebror 3 år, lillebror 1 år).
    Han klagar över att han inte har något att hitta på med barnen.
    Vi behöver era TIPS! Vad brukar ni hitta på nu när vädret kanske inte tillåter utomhusaktiviteter hela dagen???
    Allt hade varit lite enklare med ETT barn, säger min sambo, för då kan man med enkelhet åka till badhuset m.m. Det är lite bökigare om man är själv med en 3-åring och en 1-åring...

    Snälla - kom med tips!!!

    Mvh
    Jenny
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Åka buss, biblioteket

    Personligen så drar jag mig för badhuset ensam med två barn men vet att vissa är modigare än mig, men mina är av vild modell.
    Andra aktiviteter som jag gillar vid dessa årstider är biblioteket. Dom har dessutom ofta ett fik där man kan mysa efter eventuella aktiviteter som råkar finnas där. Här har dom ofta pyssel..

    Sedan att bara ta bussen till en annan stad eller del av stan för att gå på äventyr = Mkt uppskattat här!!

    Mata ankor! Det är en utmärkt vinteraktivitet dock bör varmt kaffe o choklad medtagas

    Öppna förskolan såklart!!! Mer pappor behövs där
  4. 2
    Åka buss, biblioteket Personligen så drar jag mig för badhuset ensam med två barn men vet att vissa är modigare än mig, men mina är av vild modell.
    Andra aktiviteter som jag gillar vid dessa årstider är biblioteket. Dom har dessutom ofta ett fik där man kan mysa efter eventuella aktiviteter som råkar finnas där. Här har dom ofta pyssel..

    Sedan att bara ta bussen till en annan stad eller del av stan för att gå på äventyr = Mkt uppskattat här!!

    Mata ankor! Det är en utmärkt vinteraktivitet dock bör varmt kaffe o choklad medtagas

    Öppna förskolan såklart!!! Mer pappor behövs där
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Bibblo..

    alltimefavoriten här, vi brukar gå dit en gång i veckan någon dag när jag har självstudier och bara mysa på. Då byter jag ut de böcker som jag lånat till ett nytt gäng böcker. Trivsamt och mysigt!
    Badhuset själv ger jag mig inte på, det skulle bli för mycket bök för att vara roligt...men det kanske skulle funka för er?
    Pyssla på med barnen hemma, gör trolldeg, klipp och klistra. Ettåringen kanske inte kan göra så mycket pyssel som den äldre men man kan ju anpassa pysslet lite efter åldern. Tips på en bra sida:
    www.skapligtenkelt.se
    Åk iväg med bilen och kör en sväng, stanna och fika lite medhavd picknickmat, det brukar uppskattas här. Att bara ibland bryta av hemmalivet.
    Sen så finns ju Öppna förskolan.
  6. 3
    Bibblo.. alltimefavoriten här, vi brukar gå dit en gång i veckan någon dag när jag har självstudier och bara mysa på. Då byter jag ut de böcker som jag lånat till ett nytt gäng böcker. Trivsamt och mysigt!
    Badhuset själv ger jag mig inte på, det skulle bli för mycket bök för att vara roligt...men det kanske skulle funka för er?
    Pyssla på med barnen hemma, gör trolldeg, klipp och klistra. Ettåringen kanske inte kan göra så mycket pyssel som den äldre men man kan ju anpassa pysslet lite efter åldern. Tips på en bra sida:
    www.skapligtenkelt.se
    Åk iväg med bilen och kör en sväng, stanna och fika lite medhavd picknickmat, det brukar uppskattas här. Att bara ibland bryta av hemmalivet.
    Sen så finns ju Öppna förskolan.

Liknande trådar

  1. Koh Tao-tips önskas
    By jennifer in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 14:34
  2. Tips önskas!
    By oskarlisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 19:24
  3. tips önskas!Moa är 3 v och har
    By kattis,moa o gustav in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 10:34
  4. Tips önskas..
    By Carina in forum Barn som yrke
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 16:49
  5. Tips önskas...
    By Jen in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 11:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar