Grönt bajs
_0601 Januaribarn
  1. PippiLur
    #1

    Grönt bajs

    Hej!
    Min son är ännu bara 6dgr gammal men mjölken och amningen har kommit igång bra. Han bajsar dock grönt! Har för mig att det kan vara så om dom inte suger ur hela bröstet eller om dom är sjuka eller så....

    Nån mer som har eller har haft grönbajsande bäbisar, tips på åtgärder?

    Tack och hej
  2. 1
    Grönt bajs Hej!
    Min son är ännu bara 6dgr gammal men mjölken och amningen har kommit igång bra. Han bajsar dock grönt! Har för mig att det kan vara så om dom inte suger ur hela bröstet eller om dom är sjuka eller så....

    Nån mer som har eller har haft grönbajsande bäbisar, tips på åtgärder?

    Tack och hej
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    samma här

    åtgärden saknar jag dock :-S
  4. 2
    samma här åtgärden saknar jag dock :-S
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    tror

    att det beror på att mängden kolhydratrik mjölk är överrepresenterad och att han inte får i sig så mkt av den feta mjölken som kommer efter. Åtgärden är alltså att han ska snutta en längre stund innan du byter sida. Kanske =)
  6. 3
    tror att det beror på att mängden kolhydratrik mjölk är överrepresenterad och att han inte får i sig så mkt av den feta mjölken som kommer efter. Åtgärden är alltså att han ska snutta en längre stund innan du byter sida. Kanske =)
  7. PippiLur
    #4

    Ska försöka.....men

    syrran kräver en hel del uppmärksamhet så det känns som om jag ALDRIG hinner mata klart!

    Hur gör ni andra med syskon?
  8. 4
    Ska försöka.....men syrran kräver en hel del uppmärksamhet så det känns som om jag ALDRIG hinner mata klart!

    Hur gör ni andra med syskon?
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Här är det

    oxå grönt bajs och jag vet inte vad det beror på. Tycker att Kian ligger kvar länge vid bröstet men ändå så är det grönt.
  10. 5
    Här är det oxå grönt bajs och jag vet inte vad det beror på. Tycker att Kian ligger kvar länge vid bröstet men ändå så är det grönt.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    grönt bajs


    Sigge ligger vid bröstet tills han släpper och när han äter så äter han effektivt (inge småsnuttande) och han brukar suga mellan 15-30 minuter.
    Så då tycker jag ju att han borde få i sig av den feta mjölken också?! Men hans bajs är också grönt. Ser ugn ut som grovkornig senap fast grönare.
    Han är 1 vecka och 2 dagar.
  12. 6
    grönt bajs
    Sigge ligger vid bröstet tills han släpper och när han äter så äter han effektivt (inge småsnuttande) och han brukar suga mellan 15-30 minuter.
    Så då tycker jag ju att han borde få i sig av den feta mjölken också?! Men hans bajs är också grönt. Ser ugn ut som grovkornig senap fast grönare.
    Han är 1 vecka och 2 dagar.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Jag brukar...

    Om Julius ligger vid bröstet kort tid (alltså han äter fort sen släpper direkt och inte ligger kvar så att han snuttar en stund det sista han gör) så brukar jag börja med det bröstet nästa gång jag ammar.

    Om han äter från båda brösten (oftast) så börjar jag med det bröst jag ammade ifrån sist.

    Likaså, om det går kort tid mellan amningarna så ammar jag två gånger från samma bröst innan jag byter.

    Om jag känner mig osäker så klämmer jag ut en droppe mjölk när Julius har ammat klart, och kollar på färgen, ser den fet ut, så vet jag ju att han fått i sig fett, men ser den tunnare ut, så fortsätter jag med det bröstet nästa gång.

    Lite olika saker som jag gör för att försäkra mig om att Julius får i sig mycket av den feta mjölken.

  14. 7
    Jag brukar... Om Julius ligger vid bröstet kort tid (alltså han äter fort sen släpper direkt och inte ligger kvar så att han snuttar en stund det sista han gör) så brukar jag börja med det bröstet nästa gång jag ammar.

    Om han äter från båda brösten (oftast) så börjar jag med det bröst jag ammade ifrån sist.

    Likaså, om det går kort tid mellan amningarna så ammar jag två gånger från samma bröst innan jag byter.

    Om jag känner mig osäker så klämmer jag ut en droppe mjölk när Julius har ammat klart, och kollar på färgen, ser den fet ut, så vet jag ju att han fått i sig fett, men ser den tunnare ut, så fortsätter jag med det bröstet nästa gång.

    Lite olika saker som jag gör för att försäkra mig om att Julius får i sig mycket av den feta mjölken.

  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    då kan det kanske bero på

    att den fetare mjölken inte kommit igång och produseras i tillräcklig mängd ännu? Jag vet som sagt inte, jag spekulerar =)
  16. 8
    då kan det kanske bero på att den fetare mjölken inte kommit igång och produseras i tillräcklig mängd ännu? Jag vet som sagt inte, jag spekulerar =)
  17. PippiLur
    #9

    Har du frågat?

    Jag tänkte att jag skulle fråga i morgon när vi ska tillbaka till BB-Sthlm för PKU.

    Det är säkert helt normalt men ändå... :-)
  18. 9
    Har du frågat? Jag tänkte att jag skulle fråga i morgon när vi ska tillbaka till BB-Sthlm för PKU.

    Det är säkert helt normalt men ändå... :-)
  19. Oxen m E-01, J-04, S-06
    #10

    Typiskt...

    Typiskt nog så var ju bajset mer gult nu när jag bytte efter inlägget *ler*
  20. 10
    Typiskt... Typiskt nog så var ju bajset mer gult nu när jag bytte efter inlägget *ler*

Liknande trådar

  1. Grönt bajs?
    By mini me in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 11:56
  2. grönt bajs
    By allieallie in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 18:25
  3. Grönt bajs???
    By LinaLina in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 20:59
  4. Grönt bajs?
    By camillisen m freja in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 16:04
  5. grönt bajs...
    By lilla lena in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 17:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar