Teckningsblödning?
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Teckningsblödning?

    Nu har jag pratat med förlossningen och de trodde det kunde vara en ordentlig teckningsblödning. Jag har inte haft just några onda sammandragningar, men de tyckte jag skulle försöka klocka molvärken ifall den kan vara ett tecken på att nåt är på G. Skulle höra av mig igen om det kommer mycket färskt blod eller om jag får väldigt ont.

    Om någon mer än jag inte visste riktigt vad teckningsblödning var så:
    \"När livmoderhalsen börjar vidga sig kan små bristningar uppstå som gör att det blöder.\"

    Hoppas det är bebis på väg och inget annat tok!

    Tack för tummar och kramar!
  2. 1
    Teckningsblödning? Nu har jag pratat med förlossningen och de trodde det kunde vara en ordentlig teckningsblödning. Jag har inte haft just några onda sammandragningar, men de tyckte jag skulle försöka klocka molvärken ifall den kan vara ett tecken på att nåt är på G. Skulle höra av mig igen om det kommer mycket färskt blod eller om jag får väldigt ont.

    Om någon mer än jag inte visste riktigt vad teckningsblödning var så:
    \"När livmoderhalsen börjar vidga sig kan små bristningar uppstå som gör att det blöder.\"

    Hoppas det är bebis på väg och inget annat tok!

    Tack för tummar och kramar!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Japp

    Blev lite orolig och vi fick åka in. Fast mitt blödande skedde i samband med att vattnet gick. De höll sedan kvar oss trots att jag inte hade etablerade värkar. Har så här i efterhand fått veta att det berodde på att Johan bajsat i fostervattnet.

    Om jag skall försöka mig på att dra mig till minnes så var det slemmigt blod (som mens) inte slem med blodiga strimmor i.

    Men känner du dig det minsta orolig åk in! Tyvärr innebar det för vår del att det blev en relativt lång väntan på förlossningen. Sker samma idag / denna gången så kommer jag troligen att höra med dem om det är ok att stanna hemma ett tag.
  4. 2
    Japp Blev lite orolig och vi fick åka in. Fast mitt blödande skedde i samband med att vattnet gick. De höll sedan kvar oss trots att jag inte hade etablerade värkar. Har så här i efterhand fått veta att det berodde på att Johan bajsat i fostervattnet.

    Om jag skall försöka mig på att dra mig till minnes så var det slemmigt blod (som mens) inte slem med blodiga strimmor i.

    Men känner du dig det minsta orolig åk in! Tyvärr innebar det för vår del att det blev en relativt lång väntan på förlossningen. Sker samma idag / denna gången så kommer jag troligen att höra med dem om det är ok att stanna hemma ett tag.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Glömde

    Jag blödde genom hela förlossningen och förlorade 1,7 liter innan moderkakan var ute. Min bm har förklarat för mig att vissa har en mer lättblödande livmoderhals (?) än andra och att det är troligt att jag kommer att förlora en del blod även denna gång. KAN vara anledningen för dig. Men som sagt, är du orolig så är det bättre att åka en gång mer än en gång för lite. Har ni långt till förlossningen?
  6. 3
    Glömde Jag blödde genom hela förlossningen och förlorade 1,7 liter innan moderkakan var ute. Min bm har förklarat för mig att vissa har en mer lättblödande livmoderhals (?) än andra och att det är troligt att jag kommer att förlora en del blod även denna gång. KAN vara anledningen för dig. Men som sagt, är du orolig så är det bättre att åka en gång mer än en gång för lite. Har ni långt till förlossningen?
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Hoppas också

    att det är bebis på G för din del. Det brukar väl inte dröja så värst länge efter blödning?

    kramar!
  8. 4
    Hoppas också att det är bebis på G för din del. Det brukar väl inte dröja så värst länge efter blödning?

    kramar!
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Låter rimligt

    Hade en liknande blödning, fast inte lika riklig, för typ 2 veckor sen så lite känslig är jag nog. Och känsliga slemhinnor osv. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!

    *kram*
  10. 5
    Låter rimligt Hade en liknande blödning, fast inte lika riklig, för typ 2 veckor sen så lite känslig är jag nog. Och känsliga slemhinnor osv. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!

    *kram*
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Tror det kan ta...

    ett par dar, men man hoppas ju att det inte ska dröja allt för länge. Nu har det i alla fall lugnat sig lite med blodet. Skönt!

    Hur går det för dig då?

    *kram*
  12. 6
    Tror det kan ta... ett par dar, men man hoppas ju att det inte ska dröja allt för länge. Nu har det i alla fall lugnat sig lite med blodet. Skönt!

    Hur går det för dig då?

    *kram*
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Inget nytt här

    lite SD som inte direkt känns, lite kass mage...

    Försöker ställa in mig på att det tar en vecka till, men samtidigt hoppas & vill man ju så gärna att det ska ske NUU så det är svårt!

    Kramar!
  14. 7
    Inget nytt här lite SD som inte direkt känns, lite kass mage...

    Försöker ställa in mig på att det tar en vecka till, men samtidigt hoppas & vill man ju så gärna att det ska ske NUU så det är svårt!

    Kramar!
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8

    Förresten...

    Vi har drygt 4 mil till förlossningen. Inte jättelångt, men tillräckligt för att det ska kännas lite bökigt att ge sig ut i onödan. Inte för att det är onödigt att förhindra en ev. katastrof, men du fattar...
  16. 8
    Förresten... Vi har drygt 4 mil till förlossningen. Inte jättelångt, men tillräckligt för att det ska kännas lite bökigt att ge sig ut i onödan. Inte för att det är onödigt att förhindra en ev. katastrof, men du fattar...

Liknande trådar

  1. Teckningsblödning
    By Marie W in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 11:12
  2. Teckningsblödning
    By Annamed5 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 17:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar