grymtande bebis
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    grymtande bebis

    vår lilla tjej skriker inte speciellt mycket, men grymtar desto mer! Mycket och högt dessutom, mest nattetid. Det går knappt sova i samma rum, inatt har jag nästan inte sovit alls!!!! Kan det vara gaser som gör att hon låter som en hel liten grisfarm????vad ska man göra????
  2. 1
    grymtande bebis vår lilla tjej skriker inte speciellt mycket, men grymtar desto mer! Mycket och högt dessutom, mest nattetid. Det går knappt sova i samma rum, inatt har jag nästan inte sovit alls!!!! Kan det vara gaser som gör att hon låter som en hel liten grisfarm????vad ska man göra????
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    Förlåt för att jag..

    ..skrattar som en dåre, men GRISFARM! Så himla klockren beskrivning på hur deom låter ibland *s*
    kanske har hon gaser i magen, har sett att andra rekommenderar minifom-droppar som finns på apoteket.
    Såhär säger FASS: \"Minifom lindrar kolikbesvären genom att bryta ner skum och bubblor som orsakas av nedsvald luft. Minifom verkar direkt på gasansamlingarna i mag-tarmkanalen och tas inte upp av kroppen.
    Full effekt av Minifom fås först efter ett par dygns behandling\"
  4. 2
    Förlåt för att jag.. ..skrattar som en dåre, men GRISFARM! Så himla klockren beskrivning på hur deom låter ibland *s*
    kanske har hon gaser i magen, har sett att andra rekommenderar minifom-droppar som finns på apoteket.
    Såhär säger FASS: \"Minifom lindrar kolikbesvären genom att bryta ner skum och bubblor som orsakas av nedsvald luft. Minifom verkar direkt på gasansamlingarna i mag-tarmkanalen och tas inte upp av kroppen.
    Full effekt av Minifom fås först efter ett par dygns behandling\"
  5. Lenamarie med Eliaz
    #3

    Jag har en grymtande Eliaz..

    ...det verkar som om du har det som vi har det hemma på nätterna. Eliaz sover jätte-bra men han grymtar också... Jag fick rådet på BVC (för hon trodde oxå att det kan vara en orolig mage) och börja prova med massage. Så jag fick en beskrivning på ett papper hur man kan massera och det har faktiskt blivit bättre, dock grymtar han fortfarande men inte lika mycket..
  6. 3
    Jag har en grymtande Eliaz.. ...det verkar som om du har det som vi har det hemma på nätterna. Eliaz sover jätte-bra men han grymtar också... Jag fick rådet på BVC (för hon trodde oxå att det kan vara en orolig mage) och börja prova med massage. Så jag fick en beskrivning på ett papper hur man kan massera och det har faktiskt blivit bättre, dock grymtar han fortfarande men inte lika mycket..
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4

    samma här!

    en liten griskulting här hemma också!!! kul att det finns fler som har små grisar hemma. *asg*
  8. 4
    samma här! en liten griskulting här hemma också!!! kul att det finns fler som har små grisar hemma. *asg*
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    haha det lät

    kul . Testa minifom om det är gaser. Jag använder det och det smattrar rejält när han fått det i byxan.

    Jag ammade framför min bvc tant och hon tyckte att kian lät som en gammal gnisslig cykelpump när han äter. Han gör nåt konstig ljud med strupen som låter nått förskräckligt.
  10. 5
    haha det lät kul . Testa minifom om det är gaser. Jag använder det och det smattrar rejält när han fått det i byxan.

    Jag ammade framför min bvc tant och hon tyckte att kian lät som en gammal gnisslig cykelpump när han äter. Han gör nåt konstig ljud med strupen som låter nått förskräckligt.
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Hahaha, samma här:)

    Victor skriker inte mycket, men _herreguuuuud_ vad han grymtar och liksom _knarrar_!! Det är ju helt omöjligt att sova med honom! I natt gick jag in och sov med Joanna istället och så fick Stefan sova i samma rum som lillgrisen. Han är inte lika lättväckt som jag så han fick ist komma och hämta mig när Victor vaknade på riktigt!

    Jag vet inte heller vad det beror på, men gissar ju på gaser och oro i magen helt enkelt! Han verkar inte ha direkt ONT för då skulle han ju ha skrikit, det är nog mest lite jobbigt för honom.. HAN sover dessutom fast han grymtar och knarrar hela tiden, det är ju vi andra som inte kan sova:))

    Massage kan kanske hjälpa och om ett tag minifomdroppar om det blir värre, men jag har för mig att de ska vara 1 månad för det och så stor är inte Victor ännu..

    Måste erkänna att jag skrattade när jag läste ditt inlägg, för det var roligt skrivet och jag kände igen mig:))
  12. 6
    Hahaha, samma här:) Victor skriker inte mycket, men _herreguuuuud_ vad han grymtar och liksom _knarrar_!! Det är ju helt omöjligt att sova med honom! I natt gick jag in och sov med Joanna istället och så fick Stefan sova i samma rum som lillgrisen. Han är inte lika lättväckt som jag så han fick ist komma och hämta mig när Victor vaknade på riktigt!

    Jag vet inte heller vad det beror på, men gissar ju på gaser och oro i magen helt enkelt! Han verkar inte ha direkt ONT för då skulle han ju ha skrikit, det är nog mest lite jobbigt för honom.. HAN sover dessutom fast han grymtar och knarrar hela tiden, det är ju vi andra som inte kan sova:))

    Massage kan kanske hjälpa och om ett tag minifomdroppar om det blir värre, men jag har för mig att de ska vara 1 månad för det och så stor är inte Victor ännu..

    Måste erkänna att jag skrattade när jag läste ditt inlägg, för det var roligt skrivet och jag kände igen mig:))
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    samma här.. *asg*

    har inte en aning om varför, men vår lille kille grymtar oxå en hel del...
    Skönt att höra att han inte är den enda..
  14. 7
    samma här.. *asg* har inte en aning om varför, men vår lille kille grymtar oxå en hel del...
    Skönt att höra att han inte är den enda..
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    jag ger sanna minifom

    och hon är tre veckor idag. min bvc-sköterska sa att det gick bra.
  16. 8
    jag ger sanna minifom och hon är tre veckor idag. min bvc-sköterska sa att det gick bra.
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    Aha, okej..

    ..det var bara ngt jag hade för mig från när joanna var liten! Tack för infon, ska köpa hem det snart så man har när det behövs:)
  18. 9
    Aha, okej.. ..det var bara ngt jag hade för mig från när joanna var liten! Tack för infon, ska köpa hem det snart så man har när det behövs:)
  19. Medlem sedan
    Feb 2002
    #10

    tack för alla svar

    skönt o höra att fler grymtar!!! Jag minns nämligen inte att Tyra grymtade alls, så jag var nästan lite orolig ett tag!!! Minifom tar vi redan men ska prova massage!!!!
  20. 10
    tack för alla svar skönt o höra att fler grymtar!!! Jag minns nämligen inte att Tyra grymtade alls, så jag var nästan lite orolig ett tag!!! Minifom tar vi redan men ska prova massage!!!!
  21. Jenny m Pontus 17/1
    #11

    Har också

    en liten gris. Han grymtar från klockan fyra och framåt. Irriterande. Han kanske har ont i magen.. jag har satsat på minifom så får jag se om det kan vara det. Min mor hade den teorin iaf. Om du kommer på något annat så försöker även jag prova det.
  22. 11
    Har också en liten gris. Han grymtar från klockan fyra och framåt. Irriterande. Han kanske har ont i magen.. jag har satsat på minifom så får jag se om det kan vara det. Min mor hade den teorin iaf. Om du kommer på något annat så försöker även jag prova det.

Liknande trådar

  1. Vill ju att min bebis ska vara bebis
    By Maon in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 10:52
  2. grymtande barn...
    By lillskruttet in forum _0806 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 14:37
  3. Sprallig bebis - Lugn bebis
    By Mimmi73 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 23:43
  4. Min bebis går fel väg...
    By _Busmamman_ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 11:55
  5. orolig grymtande bebis
    By mallan m isac in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 14:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar