fråga om gravid
Planera för barn
  1. anonym
    #1

    fråga om gravid

    Jag och maken hade oskyddat samlag tre dagar efter min mens var slut.

    Nu några dagar senare mår jag skitilla, och har värsta ägglossningen. Kan den komma tidigare (borde vara på söndag) och kan jag blivit befruktad trots att jag trodde mig veta att jag absolut inte kunde bli gravid? *orolig*

  2. 1
    fråga om gravid Jag och maken hade oskyddat samlag tre dagar efter min mens var slut.

    Nu några dagar senare mår jag skitilla, och har värsta ägglossningen. Kan den komma tidigare (borde vara på söndag) och kan jag blivit befruktad trots att jag trodde mig veta att jag absolut inte kunde bli gravid? *orolig*

  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    japp

    i undantagsfall kan man bli gravid över en vecka innan äl och äl kan även komma tidigare.
    Om du har 28-dagars cykel så sker äl normalt 12-16 dagar innan nästa mens. 28-16 = 12. Nu vet jag inte hur länge du har mens om vi säger att du hade sex på dag 7 så är det bara 5 dagar till en tidig ÄL. Alltså helt möjligt att bli befruktad.
  4. 2
    japp i undantagsfall kan man bli gravid över en vecka innan äl och äl kan även komma tidigare.
    Om du har 28-dagars cykel så sker äl normalt 12-16 dagar innan nästa mens. 28-16 = 12. Nu vet jag inte hur länge du har mens om vi säger att du hade sex på dag 7 så är det bara 5 dagar till en tidig ÄL. Alltså helt möjligt att bli befruktad.
  5. Anonym
    #3

    Tack för svar!

    Nu är det bara att vänta och se. *nervös*
  6. 3
    Tack för svar! Nu är det bara att vänta och se. *nervös*

Liknande trådar

  1. En IVF - gravid fråga
    By yeny in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 10:15
  2. Gravid-fråga
    By _Busmamman_ in forum Många barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 12:09
  3. gravid fråga
    By femella in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 17:13
  4. Vikt och gravid fråga
    By Ballerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 22:12
  5. Fråga om att flyga som gravid
    By Gabbi i Botswana in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar