Framfall?
Kropp & hälsa
  1. Stina.
    #1

    Framfall?

    Hur vet man om man har det? Vilka \"symtom\" har man?
  2. 1
    Framfall? Hur vet man om man har det? Vilka \"symtom\" har man?
  3. Carina
    #2

    Mitt svar

    Det innebär att man har en nedsjunken livmoder. Jag själv märkte det en dag när jag stod i duschen och kände att \"något\" buktade ut där nere. Var hos gynekolog och fick rådet att träna upp bäckenbottenmuskulaturen, dvs knipa. Framfall är ju vanligast i övergångsåldern, men även yngre kan drabbas efter barnafödande. Man kan opereras för detta eller att de sätter in någon typ av ring som håller upp det hela, men det kan ha vissa bieffekter har jag läst. Du kan gå in på www.doktoronline.se och söka på framfall, så får du lite information.
  4. 2
    Mitt svar Det innebär att man har en nedsjunken livmoder. Jag själv märkte det en dag när jag stod i duschen och kände att \"något\" buktade ut där nere. Var hos gynekolog och fick rådet att träna upp bäckenbottenmuskulaturen, dvs knipa. Framfall är ju vanligast i övergångsåldern, men även yngre kan drabbas efter barnafödande. Man kan opereras för detta eller att de sätter in någon typ av ring som håller upp det hela, men det kan ha vissa bieffekter har jag läst. Du kan gå in på www.doktoronline.se och söka på framfall, så får du lite information.

Liknande trådar

  1. Framfall
    By Anonym in forum _1206 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 20:30
  2. Framfall
    By See Me in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:04
  3. Framfall??
    By gordii in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 08:53
  4. Framfall?
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 20:04
  5. Nån som op framfall?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 22:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar