överaktiv i bil?
Flerhandikapp
  1. mammaHA
    #1

    överaktiv i bil?

    Är det någon mer än jag/vi som har problem med ett överaktivt barn i bilen??Hon spänner av sig bältet och förstår inte tillsägelse!Vi har lånat ett Carevabälte men det hjälper inte.Det har gått så långt att hon snart inte får åka taxi till skolan.Snälla..om någon har tips blir jag mycket tacksam!
  2. 1
    överaktiv i bil? Är det någon mer än jag/vi som har problem med ett överaktivt barn i bilen??Hon spänner av sig bältet och förstår inte tillsägelse!Vi har lånat ett Carevabälte men det hjälper inte.Det har gått så långt att hon snart inte får åka taxi till skolan.Snälla..om någon har tips blir jag mycket tacksam!
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    glömde..

    \"visa min sida\"(familj)
  4. 2
    glömde.. \"visa min sida\"(familj)
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Hej!

    Ja vår dotter förstår inte heller att hon ska sitta still. *ler* Hon är visserligen bara 3,5 år men vi har ansökt om bilstöd/anpassning av bil för att få en bättre stol till henne. Den vi hoppas på är den här:
    http://www.etac.se/External/Page____1764.aspx den kan man använda till 36 kg. Men det finns säkert andra som är för ännu större barn som har ett fempunktsbälte eller har ni det redan?

    Ann
  6. 3
    Hej! Ja vår dotter förstår inte heller att hon ska sitta still. *ler* Hon är visserligen bara 3,5 år men vi har ansökt om bilstöd/anpassning av bil för att få en bättre stol till henne. Den vi hoppas på är den här:
    http://www.etac.se/External/Page____1764.aspx den kan man använda till 36 kg. Men det finns säkert andra som är för ännu större barn som har ett fempunktsbälte eller har ni det redan?

    Ann
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4

    Problemet..

    ..är att vad än vi har för \"perfekta\" stolar så hjälper inte dom eftersom hon tar av det vanliga bältet i bilen.Sen sitter hon ju bara fast i stolen som lätt kan vicka.Hur säkert är det??Nya förslag????
  8. 4
    Problemet.. ..är att vad än vi har för \"perfekta\" stolar så hjälper inte dom eftersom hon tar av det vanliga bältet i bilen.Sen sitter hon ju bara fast i stolen som lätt kan vicka.Hur säkert är det??Nya förslag????
  9. Ann m Frida
    #5

    Ajdå....

    Nej då kan jag ju tyvärr inte hjälpa dig alls... :-( Som sagt, min dotter är ju bara 3,5 år....

    Hoppas du hittar nån bra lösning.


  10. 5
    Ajdå.... Nej då kan jag ju tyvärr inte hjälpa dig alls... :-( Som sagt, min dotter är ju bara 3,5 år....

    Hoppas du hittar nån bra lösning.


  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Problem här med

    sonen knäpper lös sig när han sitter i baksätet på pappas bil, fram med mig är det inga problem eftersom jag har koll på honom då.
    Dock måste han ibland åka i pappas bil, då blir det problem.. hur löser vi det? Måste kolla med HAB när vi ska dit nästa vecka.. För han kan inte hålla på så här..

    Vilket Careva-bälte har ni? Kollade just på deras hemsida, finns flera olika kombinationer, tydligen
  12. 6
    Problem här med sonen knäpper lös sig när han sitter i baksätet på pappas bil, fram med mig är det inga problem eftersom jag har koll på honom då.
    Dock måste han ibland åka i pappas bil, då blir det problem.. hur löser vi det? Måste kolla med HAB när vi ska dit nästa vecka.. För han kan inte hålla på så här..

    Vilket Careva-bälte har ni? Kollade just på deras hemsida, finns flera olika kombinationer, tydligen

Liknande trådar

  1. Jag har en överaktiv bebis!
    By Claudden in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 17:21
  2. Överaktiv bebis!!
    By loppan74 in forum _0907 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 16:17
  3. Överaktiv blåsa
    By Ellmo in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 08:19
  4. Överaktiv
    By Josefin in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 09:32
  5. brasilienflygning m överaktiv son
    By annika in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 10:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar