Nån som har Unisafety swing?
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Nån som har Unisafety swing?

    Vår arbetsterapeut rekommenderade den bilbarnstolen så det vore kul att höra om någon här har den och vad ni gillar den i så fall. :-)
  2. 1
    Nån som har Unisafety swing? Vår arbetsterapeut rekommenderade den bilbarnstolen så det vore kul att höra om någon här har den och vad ni gillar den i så fall. :-)
  3. Elenor med Sol
    #2

    Precis den

    har vi, fast jag tror vår heter Etac swing, men det är i alla fall samma stol (tog in offerter på den från två företag och i alla fall en hette så). Vi är nöjda med den, den gör det mycket lättare att få in Sol i bilen utan att behöva vrida ryggen av sig. Men, den är stor, tar jättemycket plats. När vi haft vår minibuss på rep så har vi ställt in den i en vanlig combibil. Det blir väldigt lite benutrymme kvar fram till ryggen på framsätet, även om vi dragit fram det maximalt och det har inte gått att sitta tre personer bak med den stolen längst ut på sätet. Även i vår bil har vi problem med att fästa bältet, så stolen är bred och tung, så den blockerar nästan fästet till bilbältet. Vi har hört oss för lite varstans för att kunna få någon sorts förlängning till fästet, men där har vi gått bet. Har dock inte pratat med någon anpassningsfirma om det, men vi måste nog göra det snart. En annan nackdel när man har stolen i minibuss är att det blir ett ganska högt lyft för att få in Sol i bilen. Det går bra för min man, men jag är lite kort och måste lyfta ganska högt med armarna.

    Även om det här nu inte låter så jättepositivt, så är vi i det stora hela nöjda med den. Sol sitter väldigt bra i den och just att den är svängbar är helt super. Jag tror dock inte det skulle funka att ha den i en vanlig bil om man inte har det i framsätet. I så fall måste man ha en bil med extremt bra benutrymme i baksätet.
  4. 2
    Precis den har vi, fast jag tror vår heter Etac swing, men det är i alla fall samma stol (tog in offerter på den från två företag och i alla fall en hette så). Vi är nöjda med den, den gör det mycket lättare att få in Sol i bilen utan att behöva vrida ryggen av sig. Men, den är stor, tar jättemycket plats. När vi haft vår minibuss på rep så har vi ställt in den i en vanlig combibil. Det blir väldigt lite benutrymme kvar fram till ryggen på framsätet, även om vi dragit fram det maximalt och det har inte gått att sitta tre personer bak med den stolen längst ut på sätet. Även i vår bil har vi problem med att fästa bältet, så stolen är bred och tung, så den blockerar nästan fästet till bilbältet. Vi har hört oss för lite varstans för att kunna få någon sorts förlängning till fästet, men där har vi gått bet. Har dock inte pratat med någon anpassningsfirma om det, men vi måste nog göra det snart. En annan nackdel när man har stolen i minibuss är att det blir ett ganska högt lyft för att få in Sol i bilen. Det går bra för min man, men jag är lite kort och måste lyfta ganska högt med armarna.

    Även om det här nu inte låter så jättepositivt, så är vi i det stora hela nöjda med den. Sol sitter väldigt bra i den och just att den är svängbar är helt super. Jag tror dock inte det skulle funka att ha den i en vanlig bil om man inte har det i framsätet. I så fall måste man ha en bil med extremt bra benutrymme i baksätet.
  5. Gunilla
    #3

    Tips på en annan bilstol!

    vi har en stol från Anatomic Sitt. den är vi mycket nöjda med. Gå in på deras hemsida och kolla. Vi fick den genom försäkringskassan. Den kan ställas in mycket individuellt.
    Lycka till!

    Nu fungerar bilturerna mycket bättre!

    Gunilla
  6. 3
    Tips på en annan bilstol! vi har en stol från Anatomic Sitt. den är vi mycket nöjda med. Gå in på deras hemsida och kolla. Vi fick den genom försäkringskassan. Den kan ställas in mycket individuellt.
    Lycka till!

    Nu fungerar bilturerna mycket bättre!

    Gunilla

Liknande trådar

  1. carena double swing
    By Anna_84 in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-30, 13:45
  2. Carena Swing?
    By Frida m.G&T in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 11:42
  3. Carena Swing...?
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 11:18
  4. Double swing?
    By malinnea in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 13:34
  5. swing cradle
    By gulliga mamman in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 12:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar