Hur är det med kortison
Astma & allergi - barn
  1. Jonnis
    #1

    Hur är det med kortison

    Min kille på 4 mån är antagligen komjölksallergisk och har jätte jobbiga eksem. Trots att jag uteslutit allt ur min kost under fyra veckor så kommer eksemen tillbaka så fort jag slutar med kortisonsalvan. Kan man använda den under en längre period när eksemen är som värst typ under vintertider och så. Jag ska även utesluta ägg för att se om det kan vara det som orsakar eksemen. Men vill gärna veta lite om kortison och vad det är som gör att man inte gärna använder det för mycket. Någon som vill dela med sig lite info..
  2. 1
    Hur är det med kortison Min kille på 4 mån är antagligen komjölksallergisk och har jätte jobbiga eksem. Trots att jag uteslutit allt ur min kost under fyra veckor så kommer eksemen tillbaka så fort jag slutar med kortisonsalvan. Kan man använda den under en längre period när eksemen är som värst typ under vintertider och så. Jag ska även utesluta ägg för att se om det kan vara det som orsakar eksemen. Men vill gärna veta lite om kortison och vad det är som gör att man inte gärna använder det för mycket. Någon som vill dela med sig lite info..
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Vad är det för kortisonkräm och

    var smörjer du? Om du menar Mildison, så har jag hört att man kan i princip smörja med den varje dag i resten av livet utan att huden blir förtunnad. Starkare kortisonkrämer (som man alltid får på recept) kan man smörja en längre tid med, med vissa restriktioner. Jag tror inte man ska smörja för länge i ansiktet exempelvis, med en starkare kortison.

  4. 2
    Vad är det för kortisonkräm och var smörjer du? Om du menar Mildison, så har jag hört att man kan i princip smörja med den varje dag i resten av livet utan att huden blir förtunnad. Starkare kortisonkrämer (som man alltid får på recept) kan man smörja en längre tid med, med vissa restriktioner. Jag tror inte man ska smörja för länge i ansiktet exempelvis, med en starkare kortison.

  5. Jonnis
    #3

    Mildison

    smörjer jag med. Den svagaste. Jag smörjer nog mest i ansiktet för där ser han värst ut. Men ansiktet blir ju utsatt för kya mest också. Tack för svaret!
  6. 3
    Mildison smörjer jag med. Den svagaste. Jag smörjer nog mest i ansiktet för där ser han värst ut. Men ansiktet blir ju utsatt för kya mest också. Tack för svaret!
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Om det är Mildison kan du smörja på

    Hoppas det blir bättre snart!
  8. 4
    Om det är Mildison kan du smörja på Hoppas det blir bättre snart!

Liknande trådar

  1. kortison.. :(
    By lindasalo in forum Komplikationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-11, 19:58
  2. Kortison
    By nomismamman in forum Epilepsi
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 10:44
  3. kortison.. :(
    By lindasalo in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 18:58
  4. ang kortison!
    By botti in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 15:52
  5. Kortison
    By Jenny in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar